Editia a XVII-a tIMOn se incheie cu un bilant preliminar de 8000 de vizitatori, numarati duminica, la ora 14.00, 67% dintre acestia fiind clienti care nu au mai vizitat targuri imobiliare si care nu au mai interogat piata de real estate pana acum. 1600 dintre acestia au vizionat, deja, locuintele dorite in perioada targului, iar alti 3000 au programari de vizionare in cursul saptamanii viitoare. Expozantii au anuntat 20 de contracte de rezervare semnate in perioada targului si estimeaza ca se vor inchide alte cateva sute in saptamana urmatoare. Din cele 20 de contracte de rezervare semnate, cu o suma totala de 2.100.000€, putem aminti un apartament in ansamblul Privilegio Brasov, cu un pret de peste 100.000€, 3 case de la Equipy, cu preturi intre 50.000 si 60.000€, o casa de 120.000€ in ansamblul Green City sau 4 apartamente de 2 si 3 camere de la Be Igloo, in ansamblurile Ten Blocks, Armonia si Optima, cu preturi cuprinse intre 72.000 € si 89.000€ + TVA.
“Am fost pusi, dupa multa vreme,in fata unui flux mare de vizitatori calificati, care isi cauta inclusiv locuinte mai mari, cel mai probabil prin prisma faptului ca preturile au scazut si ca isi pot permite mai mult de 2 sau 3 camere. Am remarcat cereri numeroase pentru case si pentru apartamente de 4 camere si am remarcat numarul impresionant de vizitatori noi, care nu au mai interogat pana acum piata de real estate, respectiv 65% dintre vizitatori.” (Vlad Vlasceanu, director tIMOn).
Vanzari in timpul targului – o utopie
“Vanzarile in timpul targului sunt, in general, o utopie: o casa nu se cumpara intr-o zi. De aceea, feed backul nostru este legat de numarul, de calitatea vizitatorilor si de interesul lor declarat fata de anumite oferte din targ. Ne asteptam sa putem avea o situatie preliminara c a vanzarilor din cadrul targului la sfarsitul saptamanii viitoare si o situatie finala de-abia la 2-3 luni dupa incheierea targului. In schimb, expozantii au anuntat 20 de contracte semnate. Cea mai ieftina locuinta vanduta a fost o garsoniera in Rasarit de Soare, iar cea mai mare tranzactie anuntata pana la inchiderea targului un apartament in ansamblul Privilegio Brasov.” (Vlad Vlasceanu)
Be Igloo – vedeta targului
Cu sau fara strategiile indraznete de marketing, care au atras atentia generala in ultimele patru zile, discounturile Be Igloo in perioada targului au captat atentia generala, atat in cazul celor care isi doreau demult un apartament in ansamblurile promovate de fondul de investitii cat si in cazul celor care au avut primul contact cu aceste oferte.
“Echipa Be Igloo a functionat la capacitate maxima pe intreaga perioada a targului. 16 persoane au facut parte din echipa de aceasta data si astfel am reusit sa facem fata atat fluxului de vizitatori, inregistrand 1500 de leaduri calificate in baza noastra de date, cat si celor foarte hotarati, care au dorit sa isi aleaga un apartament sau chiar sa semneze contracte. Am ajuns, astfel, la aproximativ 40 de vizionari in perioada targului si la 4 contracte semnate; asteptam finalizarea discutiilor pentru alte 10 contracte in cursul acestei saptamani”, a declarat directorul de marketing Nimrod Zvik.