Bucuresti, 22 august 2010 – Lenovo Group (HKSE: 992) a raportat astazi rezultatele financiare pentru primul trimestru incheiat la 30 iunie 2010. Lenovo a inregistrat cea mai mare crestere dintre primii cinci producatori de PC-uri, pentru al treilea trimestru consecutiv. Pe parcursul primului trimestru, Lenovo a atins pentru prima oara o cota de piata de 10,2% si a depasit rata medie de crestere a industriei pentru al cincilea trimestru consecutiv.
In ceea ce priveste tarile in curs de dezvoltare, in care este inclusa si Europa Centrala si de Est, vanzarile consolidate Lenovo s-au dublat fata de anul trecut, ajungand la 821 millioane $ pentru primul trimestru, adica 16% din vanzarile globale. in aceasta regiune, vanzarile Lenovo au crescut cu 69%, in comparatie cu rata medie a industriei de 26%.
„Pentru acest trimestru Lenovo a incercat sa dezvolte pe piata locala segmentul de consumer si anume PC-urile din seria IdeaPad. De asemena am acordat atentie si echipamentelor destinate companiilor mici si mijlocii, prin laptopurile din seria ThinkPad, lansate la inceputul anului 2010 care aduc un nivel superior de performanta si productivitate utilizatorilor business”, a declarat Aurel Netin, Country Manager Romania & Moldova. „in prezent, ponderea laptop-urilor de business acopera circa 40%, in timp ce laptop-urile mai putin rapide, adresate segmentului consumer, detin 60% din vanzarile Lenovo in Romania”.
Pentru primul trimestru fiscal, vanzarile globale de PC-uri Lenovo au crescut cu 48,1%, in comparatie cu rata de crestere a industriei globale de 20,9% pentru aceeasi perioada.
Vanzarile consolidate pentru primul trimestru fiscal s-au marit cu 49,6%, atingand suma de 5,1 miliarde $. Profitul global a crescut cu 38,6% pana la suma de 523 milioane $, cu o rata de profit bruta de 10,2%.
Profitul operational a fost de 82 milioane $ (din care se exclude 1 milion $ costurile de restructurare), o crestere de cinci ori mai mare fata de aceeasi perioada a anului trecut. Castigurile pe actiune pentru primul trimestru fiscal au fost de 0,57 centi.
Pe parcusul primului trimestru, Lenovo a lansat mult anticipatul smartphone Lenovo in China, dupa achizitia de la inceputul anului 2010 a Lenovo Mobile, prin care si-a extins portofoliul cu terminale mobile.
„Urmand achizitia remarcabila de la inceputul anului 2010, Lenovo a atins rezultate financiare excelente pentru primul trimestru. Performanta noastra a fost puternica la nivel global, si acest lucru se datoreaza strategiei clare prin care Lenovo stie cand si unde sa se axeze pe cresterea cotei de piata si pe maximizarea profitului”, a declarat Liu Chuanzhi, Presedintele Lenovo. „Echipa de management Lenovo continua sa-si concetreze atentia asupra executiei strategiei, si in ciuda provocarilor si necunoscutelor ce caracterizeaza economia globala, sunt foarte increzator in viitorul companiei Lenovo”.
„Cu strategia potrivita si executia eficienta, Lenovo a atins pentru prima oara recordul unei cote de piata formata din doua cifre pentru piata globala de PC-uri si a inregistrat cea mai rapida crestere pentru al treilea trimestru consecutiv din topul primelor 5 companii producatoare de PC-uri. in acelasi timp am avut si un inceput fulminant in piata internetului mobil si o imbunatatire semnificativa a profitabilitatii. Toti acesti indicatori reprezinta un punct de plecare foarte bun pentru noul an fiscal”, a explicat Yang Yuanqing, CEO Lenovo.
Despre Lenovo
Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) este o companie dedicata realizarii celor mai inovatoare computere personale din lume. Modelul de business al Lenovo se bazeaza pe inovatie, eficienta operationala si satisfacerea clientilor, precum si pe investitiile realizate pe pietele emergente. Formata in urma achizitionarii de catre Lenovo Group a fostei Divizii de Computing Personal a IBM, compania creeaza, produce si lanseaza pe piata produse si servicii tehnologice fiabile, de inalta calitate, sigure si simplu de folosit. Lenovo detine centre de cercetare importante in Yamato, Japonia, in Beijing, Shanghai si Shenzhen, China si in Raleigh, Carolina de Nord. Pentru mai multe informatii, accesati www.lenovo.com