Criza economica a afectat bugetele companiilor care in 2010 continua tendinta din 2009 de “cost savings”. In cele mai multe cazuri, companiile au redus din costurile alocate actiunilor de comunicare si evenimentelor, dar se pare ca in 2010 piata evenimentelor inregistreaza o usoara revigorare.
Conform unui studiu realizat de Special Events Magazine, din Statele Unite, 18% dintre companii se asteapta la o crestere a numarului evenimentelor corporate fata de 2009, iar 35% dintre respondenti prevad ca aceasta crestere sa fie si mai accentuata in 2011.
Aceasta previziune optimista este strans legata de asteptarile pe care clientii le au de la evenimentele corporate. 57% dintre respondenti au afirmat ca intentioneaza sa evalueze foarte atent ROI-ul evenimentelor organizate. Cifra este un record al acestui sondaj anual, care se afla la a noua editie in Statele Unite.
In Romania, piata evenimentelor corporate a fost diminuata cu pana la 45% in 2009. 2010 se anunta anul in care lucrurile incep sa se stabilizeze in acest domeniu. Dar marca acestui an in industria de evenimente este « imprevizibilul ».
« Daca pana anul trecut puteam realiza o planificare a evenimentelor si cunosteam, macar in linii mari, care va fi agenda din anul in curs, de un an suntem contractati pentru realizarea de evenimente si cu o saptamana sau doua inainte. Acest lucru se intampla din cauza faptului ca bugetele sunt aprobate foarte tarziu. Astfel, capacitatea de a raspunde prompt solicitarilor clientilor si de a face fata acestor provocari cu zambetul pe buze face diferenta intre profesionisti » a declarat Marius Bogatu, unul dintre actionarii firmei de sound, light and video solutions, SIN MEDIA SOUND (www.sinmediasound.ro).
Alaturi de Serban Andrei in calitate de coactionar, cei doi au intrat pe piata evenimentelor in septembrie 2008 si au lucrat cu nume importante din showbiz, oferind adevarate spectacole de sunet si lumini in cadrul evenimentelor la care au participat, fie ca sunt concerte, petreceri, conferinte, targuri si expozitii, evenimente corporate si private.
Totodata, cei doi au inteles ca returul investitiei este foarte important si in Romania, iar companiile au diverse mijloace de masurare a acestuia. Cel mai utilizat indicator de masurare al ROI pare sa fie gradul de participare precum si feedbackul direct din partea participantilor.
Date de contact:
Iris Andronache-Damian
PR Department Manager
Mobile : +40. 749.288.826
Email : [email protected]