Peste 106.000 de autovehicule comerciale usoare comercializate in intreaga lume inca de la inceputul anului
EBIT de 191 de milioane de euro (ianuarie-iunie 2009: minus 101 milioane de euro)
Crestere in vanzari de 5,2%, una dintre cele mai mari din industria autovehiculelor comerciale usoare
Strategii ample pentru deschiderea de noi piete si regiuni de dezvoltare
Volker Mornhinweg, Director General Mercedes-Benz Vans: “Dupa un an atat de dificil cum a fost 2009, suntem din nou pe un drum ascendent. Obiectivul nostru este acela de a avea acelasi succes la nivel mondial pe care il avem in Europa”
Stuttgart – Economia si-a revenit in prima jumatate a anului 2010 pe toate pietele importante din lume, conducand la o crestere a cererii pentru bunuri de consum si implicit la o crestere in volumul de transport. Odata cu aceste linii de dezvoltare, cererea pentru autovehicule comerciale usoare a urcat substantial pe majoritatea pietelor cheie.
Divizia Mercedes-Benz Vans a beneficiat din plin din urma acestei dezvoltari, ajungand la peste 106.000 de autovehicule vandute in primele sase luni ale anului, o crestere de 50% fata de aceeasi perioada a anului 2009. Aceasta crestere s-a datorat, in special, dezvoltarii rapide a economiei in America Latina (vanzari mai mari cu pana la 51%, aproximativ 6.000 de autovehicule) si in cea mai importanta piata pentru divizia de autovehicule comerciale usoare, Europa de Vest (vanzari mai mari cu pana la 39%, 76.200 de autovehicule). La aceasta expansiune a contribuit substantial volumul mare de vanzari din Franta, Marea Britanie, Italia, Spania si Olanda. Vanzarile in Germania au crescut cu aproape 28.700 de unitati (+12%). Divizia a inregistrat vanzari in crestere si in Europa de Est, unde rezultatele s-au imbunatatit cu 26 de procente, 6.700 de unitati. in regiunea NAFTA, noua organizare a departamentului de vanzari din cadrul diviziei Mercedes-Benz Vans Statele Unite si Canada a avut un start rasunator, ajungand la 5.200 de unitati vandute (ianuarie-iunie 2009: 300 de unitati).
Veniturile au crescut cu 33% in prima jumatate a anului 2010 – 3.674 de milioane de euro. Profitul EBIT a crescut substantial de la minus 101 milioane de euro in prima jumatate a anului 2009 la 191 de milioane de euro, intre ianuare si iunie 2010. Acest progres a fost, in mare parte, rezultatul vanzarilor sporite in comparatie cu anul precedent, in special in Europa de Vest. Datorita unei evolutii in vanzari de 5,2 procente in prima jumatate a anului, Mercedes-Benz Vans se regaseste printre lideri in ceea ce priveste profitabilitatea in sectorul autovehiculelor comerciale usoare.
Volker Mornhinweg, Director General Mercedes-Benz Vans, a vorbit la Stuttgart despre dezvoltarea business-ului Mercedes-Benz Vans din prima jumatate a anului 2010 si despre strategia adoptata de divizie: “Am recuperat puternic in primele sase luni, iar acum suntem din nou pe o linie ascendenta. Rezultatele noastre in ceea ce priveste cifrele financiare de vanzari, castigurile si recuperarea in vanzari vorbesc de la sine, in special dupa situatia dificila cu care ne-am confruntat in 2009. Cota noastra de piata din acest moment de 17,4% ne pozitioneaza ca lider in segmentul de autovehicule comerciale usoare din clasele mijlocie si mare in Uniunea Eurpeana. si continuam ofensiva prin lansarea pe piata a produselor potrivite la momentul potrivit si prin aplicarea strategiei globale de dezvoltare.”
Multiple masuri au fost adoptate pentru asigurarea continuitatii pe termen lung a diviziei Mercedes-Benz Vans
Succesul Mercedes-Benz Vanz se datoreaza unei strategii gandite pe termen lung, care inglobeaza cele trei obiective principale: “Evolutia pe Pietele Existente”, “Evolutia pe Noile Piete” si “Dominatia pe plan tehnologic”.
Pentru a genera un plus in cresterea de piata, Mercedes-Benz Vans isi mareste investitiile in generatiile succesoare ale produselor actuale si in activitatile de service si vanzari. O serie de masuri viitoare va fi adoptata pentru a asigura compatibilitatea cu legislatia in vigoare privind mediul. in ciuda provocarilor economice, Mercedes-Benz Vans a continuat sa investeasca masiv in asigurarea etapelor viitoare. in ultimii trei ani, divizia a facut investitii de 250 de milioane de euro in dezvoltarea noilor generatii Vito si Viano de inalta calitate, precum si in extinderea unitatii din Vitoria, Spania, unde sunt fabricate aceste modele. Modelul Vito pentru transport de marfa are o sarcina utila mai mare si este foarte robust, pe cand Viano stabileste standardele pentru siguranta, confort si usurinta de a conduce. Aceste modele sunt echipate si cu motoare BlueEFFICIENCY economice, eficiente si ecologice. Ambele autovehicule vor fi lansate in cadrul salonului IAA Commercial Vehicles in luna septembrie.
Alianta strategica cu Renault-Nissan va stimula dezvoltarea unitatii pe plan european. in segmentul autovehiculelor comerciale usoare, colaborarea dintre Daimler si Renault-Nissan din aprilie 2010 prevede introducerea in gama 2012 de produse Mercedes-Benz Vans a unui nou autovehicul destinat livrarilor in oras pentru clientii comerciali.
in America de Nord, Mercedes-Benz Vans lanseaza o campanie de vanzari cu o noua organizatie de vanzari din Statele Unite si Canada si se va concentra pe o strategie de dublu brand. Vandut in trecut sub marca Freightliner, modelul Sprinter a fost comercializat si ca autovehicul marca Mercedes-Benz in Statele Unite incepand din prima parte a anului, pentru a le oferi clientilor cele mai bune servicii existente. Numarul dealerilor va creste de la 120 in ianuarie 2010 la aproximativ 200 in 2011.
America Latina este una dintre pietele solide in care activeaza Mercedes-Benz Vans. Compania produce autovehicule comerciale usoare pentru piata Sud-Americana de mai bine de 50 de ani. Cu o cota de piata de 40%, Mercedes-Benz este de departe cel mai profitabil producator auto premium din Argentina, ocupand o pozitie foarte buna si in Brasilia, cu o cota de piata de peste 16%.
Strategii clare pentru pietele in dezvoltare
Odata cu ascensiunea pe pietele in care activeaza, Mercedes-Benz Vans urmareste sa exploateze si potentialul pietelor emergente. Volker Mornhinweg considera ca pe viitor vor exista oportunitati de dezvoltare in Asia. “Mergand pe ideea sloganului ‘Go East’ (‘Spre Est’), suntem prima companie producatoare de autovehicule comerciale usoare din China, piata cu cea mai sporita crestere,” declara acesta. “Productia autovehiculelor noastre a inceput in aprilie si aceasta nu e tot. in ultimii 15 ani am fabricat autovehicule comerciale usoare si pentru piata din Vietnam.”
in aprilie 2007, Mercedes-Benz Vans s-a alaturat grupului Fujan Motors si au incheiat primul joint venture pentru productia de autovehicule comerciale usoare in China. Acest joint venture in raport 50:50 denumit Fujian Daimler Automotive (FDJA), a vandut deja peste 3.000 de Vito si Viano produse local, incepand din aprilie 2010. De asemenea, Sprinter in varianta microbuz va fi produs local pe aceasta piata in expansiune, incepand din 2011.
Rusia ofera, de asemenea, promisiuni de dezvoltare a business-ului cu autovehicule comerciale usoare. Aici, volumul de piata pentru autovehicule comerciale usoare din clasese medie si mare a fost in 2009 de 87.000 de unitati. Dupa previziunile actuale, aceasta cifra ar putea creste la 300.000 pana in 2020. Mercedes-Benz Vans examineaza o gama de optiuni pentru a penetra in viitorul apropiat piata din Rusia.
Mercedes-Benz este liderul incontestabil in ceea ce priveste “tehnologiile eco”
Abordarea strategica a diviziei Mercedes-Benz Vans include si penetrarea unor noi arii precum dezvoltarea unor noi tehnologii pentru protectia mediului si pentru imbunatatirea sistemelor de siguranta. in segmentul asa numitei “tehnologii eco”, Mercedes-Benz Vans este lider in sectorul autovehiculelor comerciale usoare din clasele mijlocie si mare.
in luna iulie a acestui an, divizia a prezentat primul autovehicul comercial usor electric, Mercedes-Benz Vito E-CELL, un autovehicul comercial usor extrem de silentios care nu elimina gaze poluante. Un lot limitat de 100 de unitati Vito E-CELL se afla momentan in productie, iar clientii interesati pot testa modelul. incepand cu 2011, alte 2.000 de autovehicule Vito E-CELL vor intra in productie.
Perspectiva
Pe fundalul intensificarii cererii si redresarii pietei in ceea ce priveste zona transporturilor comerciale, Mercedes-Benz Vans se asteapta la o crestere a vanzarilor in acest an, comparativ cu 2009. intrebat despre obiectivul de afaceri pe termen mediu al unitatii, Volker Mornhinweg a declarat: „Scopul nostru pe termen mediu este sa avem la nivel global acelasi succes pe care il avem acum in Europa. Din acest motiv, vom implementa cu consecventa strategia noastra si vom investi constant in viitorul unitatii, incepand cu produsele noastre si continuand cu unitatile de productie si, desigur, cu cel mai important capital al nostru, angajatii nostri.”
Puteti afla informatii aditionale despre Daimler online la adresa www.media.mercedes-benz.ro
Contact:
Gabriel Craciun
[email protected]
+40 21 2004 523
Despre Daimler
Daimler AG este una dintre cele mai de succes companii producatoare de autovehicule. Cu diviziile sale Mercedes-Benz Cars, Daimler Trucks, Mercedes-Benz Vans, Daimler Buses si Daimler Financial Services, Grupul Daimler este unul dintre cei mai mari producatori de automobile premium si cel mai mare producator mondial de autovehicule comerciale cu o acoperire globala. Daimler Financial Services ofera clientilor sai o gama completa de servicii financiare, inclusiv de finantare auto, leasing, asigurari si de management al flotei. Fondatorii companiei, Gottlieb Daimler si Carl Benz au facut istorie prin inventarea automobilului in anul 1886. Ca pionier in industria de automobile, Daimler continua sa modeleze viitorul mobilitatii. Grupul aplica tehnologii inovatoare si eco pentru a produce autovehicule superioare si sigure, care fascineaza si incanta clientii sai. Odata cu dezvoltarea sistemelor alternative de mobilitate, Daimler este singurul producator de autovehicule care investeste in motoare hibrid, motoare electrice si sisteme de celule de combustibil, cu scopul de a obtine mobilitate fara emisii poluante pe termen lung. Acesta este doar un exemplu al modului in care Daimler accepta de buna voie provocarea de a reuni responsabilitatea sa fata de societate si mediu. Daimler comercializeaza autovehiculele si serviciile sale in aproape toate tarile din lume si are facilitati de productie pe cinci continente. Portofoliul curent de marci include, in plus fata de cea mai valoroasa marca auto din lume, Mercedes-Benz, si marcile smart, Maybach, Freightliner, Western Star, Fuso, Setra, Orion si Thomas Built Buses. Compania este listata la bursele de valori din Frankfurt, New York si Stuttgart (abrevierea de la bursa de valori – DAI). in 2009, Grupul a vandut 1,6 milioane de autovehicule si a angajat o forta de munca de peste 256.000 de persoane; veniturile au totalizat 78,9 miliarde € si EBIT a avut o valoare de aproximativ minus 1,5 miliarde €.