Bucuresti, 4 August 2010 – Compania Albalact continua sa raporteze cresteri importante de venituri pentru anul 2010, pastrand o strategie realista pe o piata afectata puternic de scaderea puterii de cumparare a consumatorilor si de ofensiva prețurilor mici.
In primele sase luni ale anului 2010, cifra de afaceri a companiei Albalact a crescut cu 7,57%, ajungand la o valoare de 125.070.971 ron, comparativ cu anul 2009 cand cifra de afaceri a primului semestru a fost de 116.270.109 ron.
Tot in semestrul I al acestui an, Albalact a inregistrat venituri totale cu 9,1% mai mari. Veniturile au crescut de la 120.957.052 ron in primul semestru 2009, la 131.960.540 ron in aceeasi perioada din 2010.
Profitul operațional din primul semestru 2010 – 6.373.016 ron – este cu 2,56% mai mare decat cel inregistrat in primul semestru din 2009 – 6.213.552 ron. in aceasta perioada, doar profitul net a fost afectat de cresterea semnificativa a cursului euro in luna iunie, care a determinat o majorare de peste 120% a cheltuielilor financiare. in semestrul I al acestui an, profitul net a scazut cu 13,96%, la 2.418.240 ron, fața de 2.810.474 ron cat a raportat compania in semestrul I 2009.
„Piața lactatelor trece printr-o perioada foarte grea, chiar dura, marcata de o scadere dramatica a puterii de cumparare care determina o presiune mare pe prețuri. in aceste condiții, rezultatele companiei sunt foarte bune si nu pot decat sa ma bucure. Vom continua sa ne extindem portofoliul, distribuția si rețeaua de clienți si vom avea lansari si promoții noi. Am incredere ca pana la sfarsitul anului vom atinge bugetul planificat”, declara Raul Ciurtin, presedintele si directorul general al Albalact Alba Iulia.
Saptamana trecuta, Albalact a lansat lactatele Raraul, transformand un brand local intr-un brand national, cu o noua imagine si un nou concept de pozitionare pe piata. Procesul de rebranding a inceput in 2009, cand Albalact a modernizat fabrica Raraul Campulung Moldovenesc si a demarat productia de branzeturi sub brand-ul omonim Raraul. Procesul a luat sfarsit anul acesta, dupa ce compania a decis intrarea cu brandul Raraul intr-o noua categorie de lactate – laptele UHT. Pentru noul brand Raraul, Albalact a ales elemente vizuale care comunica faptul ca produsele lactate Raraul sunt naturale si sanatoase pentru ca provin din inima Bucovinei. Comunicarea brandului a inceput cu difuzarea spotului TV pentru laptele UHT Raraul. Campania se va desfasura la nivel național pana la 31 septembrie si va fi completata cu machete de presa, activitati de PR si de trade marketing.
Cu o traditie de 38 de ani pe piata romaneasca a lactatelor, Albalact a devenit societate pe actiuni in 1999, iar zece ani mai tarziu a ajuns in top 4 producatori de lactate din Romania. Albalact si-a castigat renumele de lider pe piata laptelui pasteurizat si UHT cu brandurile sale Zuzu si Fulga, cu respectarea standardelor europene de calitate, o politica de preturi competitiva, ambalaj modern si inovatie. Zuzu ocupa primul loc pe piata laptelui pasteurizat cu 29% cota de piata in volum (MEMRB retail audit, Ian-Dec 2009), iar Fulga este numarul 2 pe piata laptelui UHT cu 19.5% cota de piata in volum (MEMRB retail audit, Ian-Dec 2009). Potrivit acelorasi analize MEMRB, Albalact este lider de piata si pe segmentul untului de masa, cu brandul omonim De Albalact. Cu smantana Albalact, compania ocupa locul doi pe acest segment.
In 2008, Albalact a intrat pe segmentul branzeturilor cumparand pachetul majoritar de actiuni al societatii Raraul Campulung Moldovenesc. in 2009, detinerea societatii Albalact in cadrul capitalului social al Raraul a crescut pana la nivelul de 93,6%. Societatea Raraul specializata in domeniul productiei de branzeturi, sub brandul cu acelasi nume.
Astazi, Albalact produce peste 60 de sortimente de lactate sub marcile Fulga, Zuzu, De Albalact si Raraul.
***
Compania Albalact – Alba Iulia este unul dintre primii cinci producatori de lapte si produse lactate din Romania. infiintata in anul 1971 si transformata in societate comerciala pe actiuni in 1990, Albalact a fost privatizata in 1999. Compania Albalact are peste 500 de angajati si peste 6000 de actionari si este listata la categoria a II-a a Bursei de Valori Bucuresti. Din 2009, Albalact detine 93,6% din pachetul de actiuni al societatii Raraul Campulung Moldovenesc. in prezent, Albalact comercializeaza produse proaspete pasteurizate si UHT sub brand-urile sale Fulga, Zuzu, De Albalact si Raraul.
Pentru informatii suplimentare contactati:
Raluca Balota – Albalact
[email protected];
0745.050.172