Targul Imobiliar PROJECT EXPO editia “Low Cost”, care s-a desfasurat in perioada 15-17 iulie la Palatul Copiilor, a surprins pe toata lumea. Desi chiar si o parte dintre expozanti au fost circumspecti cu privire la afluenta vizitatorilor, in conditiile in care instabilitatea economica actuala ii impiedica pe multi oameni chiar si sa viseze la o noua locuinta, numarul celor care au trecut pragul cortului instalat in fata Palatului Copiilor a ajuns la aproape 4.000.
Dar, profilul cumparatorului de locuinte s-a schimbat fata de editia anterioara a Targului Imobiliar PROJECT EXPO, spun expozantii. In primul rand foarte multi oameni prefera acum sa platesca pentru achizitii folosindu-se de resursele proprii, si din ce in ce mai putini apeleaza la credite ipotecare. Exista in continuare cereri bazate pe programul “Prima Casa”, dar, deasemenea, intr-un procent redus. Insa, din ce in ce mai multi dintre vizitatori le-au cerut detalii expozantilor cu privire la sistemul “rent to buy. Acesta presupune doua etape. Cel interesat se muta in locuinta dorita si plateste o chirie lunara vreme de 2-5 ani. Dupa aceasta perioada, suma platita se scade din valoarea proprietatii, fiind considerata avans, iar locatarul achita diferenta ramasa fie cu bani lichizi, fie cu ajutorul unui credit.
O alta diferenta majora remarcata de catre participantii la PROJECT EXPO este faptul ca potentialii clienti stiu foarte bine ce tip de locuinta doresc, precum si zona in care aceasta sa fie amplasata. “Fiind un targ tematic, vizitatorii sunt persoane care doresc sa achizitioneze proprietati si vin deja constienti de nevoia pe care o au”, spune Mona Ardeleanu, director de comunicare South Pacific. In plus, “cumparatorii nu mai accepta sub nicio forma sa achite locuinte al caror stadiu al constructiei nu depaseste 50% gradul de finalizare. Nici macar nu se mai pune problema sa prezinti case aflate in faza de proiect”, spune un reprezentant al companiei Apulum ‘94. Chiar daca cererea a scazut, dupa parerea acestuia, cu pana la 50% fata de anul trecut, tranzactii inca se fac.
Pe parcursul celor trei zile de targ s-au facut 17 tranzactii, dintre care una se refera la o vila la munte. Numarul vizionarilor programate in urma targului a fost in schimb foarte mare, lucru care probabil va duce la incheierea altor contracte de vanzare-cumparare in perioada urmatoare. Reprezentantii companiei South Pacific au discutat la stand cu 400 de persoane dintre care 55 au mers sa vada locuintele din cele doua proiecte prezentate, respectiv Sydney si Avalon. Alti aproximativ 50 de potentiali clienti, dintre cei peste 300 care au cerut informatii detaliate la standul dezvoltatorului Avangarde Rezidential, au dorit sa mearga in cartierul situat in Prelungirea Ghencea, spune Adrian Ciripoiu, consilier imobiliar Avangarde Imob House.
Chiar daca nu toate aceste vizionari se finalizeaza prin contracte de vanzare-cumparare, firmele participante la targ considera ca evenimentul le aduce foarte multe beneficii. “O singura tranzactie daca faci este foarte bine, mai ales ca participarea la un astfel de targ este in primul rand o chestiune de imagine, iar cine este constient de acest lucru va avea de castigat ulterior”, spune reprezentantul Apulum ’94. Si Adrian Ciripoiu este convins ca participarea la Targul Imobiliar PROJECT EXPO va consolida imaginea companiei pe care o reprezinta. Pentru dierctorul de comunicare al South Pacific, “avantajele participarii la Targul Imobiliar PROJECT EXPO sunt vizibilitatea crescuta si promovarea produselor direct “la sursa”. Pentru noi este o oportunitate foarte buna de a promova produsele noastre si de a fi in contact direct cu piata de real estate. In plus promovarea evenimentului a fost facuta cu un inalt profesionalism, oportunitatile de comunicare fiind si ele foarte crescute.Targul Imobiliar PROJECT EXPO este un “produs” bun si de succes care acopera deopotriva nevoile unui dezvoltator si a unui potential client”, explica ea,.
In aceste conditii, cei mai multi dintre participantii la Targul Imobiliar PROJECT EXPO “Low Cost” vor fi partenerii nostri si la urmatoarea editie PROJECT EXPO care va avea loc in perioada 3-5 septembrie, tot la Palatul Copiilor.
Dar pentru ca cererea de locuinte a devenit din ce in ce mai diversificata, de data aceasta va propunem o editie generala, in care vor fi prezentate locuinte din mai multe zone, atat din Bucuresti, cat si din afara Capitalei. Ramane insa valabila regula cu care toti vizitatorii targului sunt obisnuiti, respectiv discounturi semnificative si oferte speciale.
Targul Imobiliar PROJECT EXPO este organizat in parteneriat de catre companiile Project Events si Zero Points Consulting. Project Events este o companie specializata in organizarea de evenimente, ce s-a evidentiat prin sirul de evenimente desfasurate sub emblema CARIEREdeSUCCES, dar si prin conferinte business sau prin punerea in scena a unor spectacole si concerte la care au fost invitati artisti de renume, cum ar fi Michael Flatley, Demis Roussos sau Sandra. Zero Point Consulting este o companie imobiliara cu sediul central in Bucuresti, ce ofera servicii complete de brokeraj imobiliar si de relocare personal.
Pentru detalii suplimentare
Adina Patilea
PR Coordinator
Targul Imobiliar PROJECT EXPO
Tel: +40 731 789 943
[email protected]
www.projectexpo.ro