Toate modelele sunt conforme cu reglementarile EEV cu privire la emisiile de gaze poluante. Toate variantele de motor sunt prevazute cu un filtru de particule inchis. Motorul de inalta performanta combina tehnologia BlueTec, un sistem de recirculare a gazelor de esapament si un filtru de particule.
Patru variante pentru cabina: simpla sau dubla, ingusta sau lata
Camion compact cu optiuni customizate pentru Europa
Stuttgart – Etalonul eficientei pentru camioanele compacte, modelul Fuso Canter reprezinta un adevarat succes economic. Acum, Canter a mai facut un pas spre evolutie: din primavara acestui an, toate variantele acestui model sunt in conformitate cu cele mai riguroase reglementari cu privire la emisiile de gaze poluante, continuand sa atinga acelasi nivel scazut al consumului de combustibil. Pe langa cantitatile reduse ale emisiilor de gaze si consumul scazut de combustibil, noul Canter dispune de o gama unica de optiuni eficiente din punct de vedere economic si o sarcina utila avantajoasa. in consecinta, Canter EEV este solutia perfecta pentru aplicatiile solicitante din zilele noastre.
O parte esentiala a conceptului de eficienta integrat noului Fuso Canter EEV este motorul de ultima generatie, un diesel turbo cu cilindree de 3.0 l si randament de 129 kW (175 CP). Disponibil pe piata din primavara, acest autovehicul este exemplul ideal de eficienta: niciun alt camion din clasa sa cu greutatea bruta de 7.5 t nu dispune de un motor compact similar. Datorita combinatiei dintre tehnologia BlueTec, reducerea catalitica selectiva, sistemului de recirculare a gazelor si filtrul diesel de particule, Fuso Canter EEV este unul dintre cele mai performante camioane din categoria din care face parte.
Toate versiunile respecta standardele EEV cu privire la emisiile de gaze poluante
in dezvoltarea modelului Canter EEV pentru 2010, inginerii si-au concentrat atentia asupra sistemului de propulsie. Motorul diesel cu patru cilindri si cilindree de 3.0 l este acum mai ecologic ca niciodata: toate versiunile Fuso Canter raspund cerintelor EEV cu privire la emisiile de gaze. Acesta este cel mai strict nivel al emisiilor de gaze si poate fi adoptat la cerere.
Toata gama de camioane Canter, de la 3.5 t la 7.5 t greutate bruta, este echipata cu acest tip de motor. Ca atare, Fuso Canter EEV este primul camion din categoría sa care sustine un motor compact, ecologic si extrem de eficient. Disponibil cu trei versiuni de putere, motorul este de-a dreptul remarcabil: pe langa cantitatile foarte reduse de emisii, camionul impresionzaza prin cuplul mare, turatiii scazute, performanta superioara si economie.
Motor eficient de inalta performanta
Cea mai noua generatie de motoare Fuso Canter EEV poarta denumirea 4P10. Informatii utile:
Cilindree 3.0 l, randament de 96 kW (130 CP) la 3500 rpm, cuplu maxim de 300 Nm la 1300-3000 rpm, valabile pentru modelele Canter cu masa maxima autorizata intre 3.5 t si 5.5 t.
Cilindree 3.0 l, randament de 107 kW (145 CP) la 3500 rpm, cuplu maxim de 370 Nm la 1600-2600 rpm, valabil pentru modelele Canter cu masa maxima autorizata intre 3.5 t si 7.5 t.
Cilindree 3.0 l, randament de 129 kW (175 CP) la 3500 rpm, cuplu maxim de 430 Nm la 1600-2800 rpm, valabil pentru modelele Canter cu masa maxima autorizata 6.5 t si 7.5 t.
Motoarele actuale au un design modern: o linie prelungita a pistonului (diametrul cilindrului x lungimea pistonului, 95.8 x 104 mm), doi arbori cu came, patru supape pentru fiecare cilindru, turbocompresor cu turbine variabile si tehnologie common-reil.
Inginerii din cadrul Mitsubishi Fuso din Japonia au adaptat perfect atat motoarele, cat si unitatile periferice la standardele referitoare la camioanele de tonaj mic. Cuplul atinge valoarea maxima la turatii diferite, inclusiv la turatii scazute – in cazul tuturor versiunilor de motor. 90 la suta din randamentul nominal se masoara de la aproximativ 2500 de turatii pentru fiecare treapta de viteza. Aceasta se traduce prin putere mare si un stil economic si relaxat de condus.
Toate versiunile noului motor functioneaza foarte natural. Ambreiajul robust a fost imprumutat de la modelul precedent, impreuna cu sistemul imbunatatit de racire si frana de motor optimizata.
Toate versiunile motorului sunt prevazute cu un filtru de particule inchis
Deoarece Canter este folosit in special pentru calatorii scurte, de cele mai multe ori in zone locuite, unde nivelul emisiilor de gaze conteaza, inginerii au depus un efort ridicat in vederea reducerii cantitatii de emisii, diminuand astfel, impactul asupra mediului. De aceea, toate versiunile de motor au filtre diesel de particule, inchise si care nu necesita intretinere. in cazul celor doua versiuni cu putere mai mica, gazele de esapament sunt filtrate prin intermediul unui sistem de recirculare a gazelor de esapament (EGR), un convertor catalitic de oxidare si un filtru de particule.
Motorul de ultima generatie combina tehnologia BlueTec, sistemul de recirculare a gazelor de esapament si filtrul de particule
Cea mai puternica versiune de motor a camionului Canter EEV incorporeaza tehnologia BlueTec cu functia de reducere catalitica selectiva. Prin urmare, modelul de 129 kW (175 CP) are cel mai avansat control al nivelului emisiilor de gaze. Tehnologia BlueTec, dezvoltata si implementata de Daimler, a fost, in ultimii ani, inclusa cu succes la multe dintre modelele produse de companie.
Prin injectarea de AdBlue (uree artificiala) in gazele de esapament, oxizii toxici de azot din aceste gaze sunt transformati prin intermediul convertorului catalitic de oxidare in azot inofensiv si vapori de apa. in functie de utilizare, consumul de AdBlue echivaleaza cu doar aproximativ un procent din consumul de combustibil, sau chiar mai putin. Astfel, alimentarea unui rezervor separat cu 12 l de AdBlue este suficienta pentru aproape 8000 de kilometri. La o distanta medie parcursa, soferul unui Fuso Canter cu randament de 129 kW (175 CP) nu va fi nevoit sa alimenteze cu AdBlue de mai mult de patru ori pe an.
Fluidul este imbuteliat in containere de diferite dimensiuni si poate fi procurat din numeroase statii de alimentare din Europa, la toate service-urile partenere cu Fuso si Daimler, si in statiile de alimentare comerciale. Un ecran integrat in bord indica soferului nivelul de lichid AdBlue din rezervor
Un alt avantaj al tehnologiei BlueTec: datorita tratamentului gazului de esapament, combustia este optimizata atat din punctul de vedere al randamentului, cat si din acela al consumului de combustibil.
O combinatie inedita de tehnologii pentru controlul emisiilor de gaze
Datorita combinatiei dintre tehnologia BlueTec si functia de reducere catalitica selectiva, sistemul de recirculare a gazelor de esapament si filtrul de particule, cea mai avansata versiune a camionului Fuso Canter nu doar respecta reglementarile EEV cu privire la nivelul de emisii de gaze, dar lanseaza un adevarat trend: multi experti considera combinatia acestor trei factori vitala pentru incadrarea in standardele Euro 6 viitoare. Cumparatorii unui Fuso Canter investesc in tehnologii ale viitorului. Avand in vedere stadiul actual al tehnicii, emisiile eliminate de Fuso Canter se apropie de incadrarea in limitele impuse pe viitor ale nivelului de emisii Euro 6.
Motor de inalta performanta: emisii de gaze reduse si performanta impresionanta
Totusi, cea mai puternica unitate a camionului nu impresioneaza doar prin cantitatea redusa de emisii de gaze, ci da dovada si de o performanta remarcabila. Valoarea maxima a cuplului de 430 Nm poate fi atinsa la o medie intre 1600 – 2800/rpm. Motorul atinge randamentul maxim in acest punct (129 kW/175 CP la 3500/rpm), ceea ce inseamna o functionalitate excelenta a motorului in toate treptele de viteza. in concluzie, performanta motorului este considerabil mai mare decat sugereaza datele tehnice.
Celelalte doua unitati ale camionului dau dovada de acelasi grad impresionant de functionalitate, precum si flexibilitate si putere remarcabile. Astfel, toate versiunile modelului Canter reprezinta solutii foarte practice si simple in orice conditie.
Compact dar puternic: durata lunga de viata, service complet
Optimizarea cilindreei nu este un motiv de ingrijorare: durata de viata a tuturor variantelor de motor este estimata la cel putin 300.000 de kilometri. in fapt, intervalurile de verificare in service sunt de 30.000 de kilometri. Luand in considerare un comportament tipic de utilizare, acest lucru inseamna ca Fuso Canter nu are nevoie de mai mult de o vizita pe an la service. O diminuare a muncii de intretinere implica si costuri reduse semnificant in comparatie cu modelul precedent. Garantia de trei ani sau 100.000 de kilometri pentru toate modelele subliniaza increderea producatorului in munca sa. Daca intervine o problema neasteptata, clientul poate apela la cele peste 900 de centre de service pe 33 de piete din Europa cu care Fuso colaboreaza. in fiecare tara exista o linie telefonica de consultanta si sistem de livrare de piese in termen de 24 de ore in toata Europa. Spre deosebire de alti competitori, Fuso Canter este un adevarat profesionist cand vine vorba de service.
O realizare economica: consum favorabil de combustibil, costuri reduse
Pe langa dinamism, longevitate si performanta, noile motoare se diferentiaza printr-un remarcabil nivel de eficienta economica. La baza tehnologiei revolutionare a motorului se afla sistemul de propulsie cu distanta de transmisie optimizata. Aceasta reduce atat costurile, cat si impactul asupra mediului. Dupa cum multi clienti au confirmat, achizitia si intretinerea unui model Fuso Canter nu epuizeaza bugetele.Mitsubishi Fuso ofera un camion de mic tonaj excelent la pretul unui van – un Canter care este extrem de atractiv atat din punct de vedere al costurilor, cat si din cel al performantei.
Transmisie in sase trepte de viteza: putere maxima, greutate minima
Putere maxima in combinatie cu greutate minima – aceasta se aplica modelului Canter in general si, in special modelului Fuso Canter EEV cu transmisie manuala in sase trepte de viteza. Toate modelele acestei serii au sase trepte de viteza. La 72 de kilograme, mecanismul de transmisie cantareste cu 29 de kilograme mai putin decat cel din seria precendenta si cu 7 kilograme mai putin decat mecanismul cu cinci trepte de viteze folosit anterior. La modelul nou, prima si a doua viteza sunt asezate in pozitii opuse, facilitand un start rapid si o schimbare de viteze lina si precisa. Transmisia activeaza si diversi arbori de motor canelati.
Motor, transmisie, diferentialul: mecanismul ideal de propulsie
Calibrul camionului Canter EEV este deductibil din mai multe aspecte printre care schimbarea vitezelor: maneta mica, pozitionata in bord si usor de manevrat, ramane un punct unic de vanzare in randul camioanelor cu motorul situat sub cabina si ofera libertate de miscare in cabina.
Canter este solutia profesionala pentru profesionisti, datorita multiplelor variante de diferential pentru fiecare model. Un alt aspect important este raportul amplu de transmisie, scurt pentru prima viteza si lung pentru a sasea viteza, pentru a pastra viteza motorului. Puterea mare de tractiune a motoarelor influenteaza rapoartele de transmisie ale axelor din spate sa fie foarte lungi. Aceasta implica o viteza mai scazuta a motorului, reducand astfel consumul de combustibil si impactul asupra mediului, in special in cazul modelelor masive.
Ca si la modelele anterioare, exista si acum un sistem de blocare a diferentialului din spate. Datorita tractiunii foarte bune, acest camion este indicat, de exemplu, pentru uzul in industria de constructii. Aici, Canter ofera deja beneficii vizibile datorate anvelopelor duble.
Mai aratos ca niciodata: pana la 5 tone sarcina utila la o masa maxima autorizata de 7.5 tone
in general, Fuso Canter este un autovehicul usor, un beneficiu de minimizare datorat motorului compact, printre altele. Expertii au recurs la o serie de masuri pentru a perfectiona camionul: pe langa motor si transmisie, rezervorul de combustibil este confectionat acum din plastic, in locul plansei de otel. Un sistem „Premium Seal” inlocuieste roata de rezerva la modelele cu greutate bruta de 3.5 tone. Acestea si alte masuri de reducere a greutatii rezulta in maximizarea sarcinii utile pentru toate versiunile noului model, comparativ cu autovehiculele conventionale.
Cea mai scurta varianta a modelului Fuso Canter, de exemplu, cu o greutate bruta de 7.5 tone, cantareste doar 2480 kg, incluzand soferul si un rezervor alimentat la 90% din capacitate. Astfel, raman 5020 kg pentru suprastructura si marfa – un record in aceasta clasa.
Aceste date sunt valabile si pentru varful de gama, Fuso Canter 7C18. in ciuda sistemului avansat de control al emisiilor de gaze, sasiul plus cabina modelului cu un ampatament de 3350 mm cataresc doar 2560 kg. Cu o sarcina utila de 4940 kg pentru corp si incarcatura, Fuso Canter devanseaza considerabil competitia.
Fuso Canter EEV: un camion practic cu un tonaj mic
Dezvoltatorii au proiectat multe aspecte ale camionul plecand de la premisele unui spatiu functional si practic. De exemplu, o baterie cu o capacitate de 100 Ah si un alternator puternic de 110 A echilibreaza consumul de energie. Camionul este disponibil si cu optiuni ce includ doua baterii si un alternator mai mare (140 A).
O placa de fixare in compartimentul motorului permite montarea unui compresor frigorific secundar. Acesta este un factor important pentru vehiculele frigorifice. Un filtru de fluid cald este inclus ca dotare standard in toate versiunile si mentine autovehiculul in functione chiar la temperaturi extrem de scazute. Pompa de fluid este integrata in rezervorul de plastic pentru combustibil. Alimentarea este foarte simpla si sigura datorita unui distantator optional pentru rezervorul de motorina in cazul in care este folosit tot spatiul. Sistemul de racire de inalta performanta al motorului dispune de un rezervor aditional aflat in sistemul de presiune al circuitului racitorului. Acesta este pozitionat la nivelul ochilor si poate fi usor de verificat. Transmisia ofera oportunitatea de a incorpora diversi arbori de motor canelati, lucru care faciliteaza montarea diferitelor tipuri de suprastructura.
Ca si pana acum, frana de motor este o dotare standard pe toate versiunile Canter si are o putere semnificativa. Aceasta are o viteza mare de reactie deoarece clapa este pozitionata in apropierea motorului. Frana de motor mareste durata de viata a pedalelor de frana si reduce, astfel costurile.
Inegalabil: cel mai avansat model din punct de vedere al eficientei spatiului si al manevrabilitatii
Datorita design-ului compact, este cel mai eficient autovehicul din categoria din care face parte cand vine vorba de spatiu – nu poti sa obtii mai mult spatiu pentru marfa altundeva. in combinatie cu propulsia, camionul ofera cea mai buna varianta de transport ecologic si eficient. Un alt beneficiu este acela ca toate componentele sunt accesibile pentru service sau intretinere. Manevrabilitatea camionului este un alt aspect impresionant: poate face intoarceri in spatii inguste si, in functie de ampatament, cercul de intoarcere are intre 10.6 si 17 m.
Special gandit pentru compatibilitatea corpului
Scoala profesionista de design de camioane a stabilit nucleul camionului – sasiul drept, indestructibil, in forma de scara, valabil in trei versiuni. Linia, latimea si forta sasiului pot fi adaptate fiecarei clase de greutate. Componentele, precum axa din spate cu anvelope duble, sunt extreme de rezistente: sarcinile mari admisibile de axe indica gradul ridicat de incarcare a camionului. Frana de motor standard este un indice particular al tehnologiei de varf din spatele conceptului camionului.
Patru variante pentru cabina: simpla sau dubla, ingusta sau lata
Unul dintre punctele forte ale camionului Fuso Canter este varietatea modelelor din linia de productie. Acesta este singurul camion din clasa din care face parte care ofera doua variante de cabina: cea mai populara este C-Series (Confort) cu o latime de 1995 de milimetri, iar versiunea ingusta S-Series (Standard) are o latime de doar 1695 de milimetri. Camionul este ideal pentru uzul in sectorul municipal sau peisagistic unde fiecare centimetru conteaza. Ambele modele sunt echipate cu doua scaune pentru pasageri, ca dotare standard.
Totusi, o intreaga echipa poate intra intr-un Fuso Canter: o cabina dubla este disponibila atat la C-Series, cat si la S-Series ca optiune cu sase (Canter S), respectiv sapte locuri (Canter C). Varianta C este disponibila pentru intreg spectrul de la 3.5 tone la 7.5 tone, in timp ce Fuso Canter cu cabina din seria S este disponibil doar la greutatea permisibila de 3.5 tone si 7.5 tone.
Canter customizat: patru clase de greutate, sapte nivele ale distantei dintre axe
Modelele Fuso Canter au patru variante de greutate variind intre 3.5 si 7.5 tone. Datorita sasiului solid si a componentelor rezistente, Fuso Canter ofera capacitatea de supraincarcare atunci cand nu opereaza pe drumurile publice. Sarcina mare a axelor evidentiaza rezistenta camionului, care este, de asemenea, capabila sa sustina cu usurinta incarcarcari mari.
Fuso Canter este disponibil si in sapte variante de ampatament ce variaza intre 2500 si 4470 de milimetri. Lungimea maxima de carosare este de 3375 de milimetri pentru variantele cu cabina simpla cu cel mai mic ampatament pana la 6527 de milimetri la cel mai mare nivel.
sasiul solid al camionului permite atasarea unei varietati de suprastructuri pentru diverse utilitati. in functie de tara, Canter este disponibil in varianta completa, fabricat in colaborare cu producatorii de suprastructuri. De exemplu, in multe tari CharterWay ofera camionul cu o gama variata de suprastructuri cu utilitate pentru diverse domenii industriale.
Fuso Canter inregistreaza vanzari record (de ordinul milioanelor)
Fuso Canter este unul dintre campioni tacuti: mai degraba un partener de nadejde in uzul cotidian, privit cu respect/consideratie de catre utilizatorii sai decat “atractia serii”. Productia sa a inceput in anul 1963, iar acum Fuso Canter inca se bucura de succes pe piata, aflandu-se la cea de-a saptea generatie, dupa aproximativ 3,5 milioane de unitati produse. Majoritatea acestora ruleaza in continuare pe drumurile intregii lumi.
Camionul campion al Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) nu a atins doar un nivel considerabil de vanzari, ci are si cea mai indelungata perioada de productie din intreaga linie a Daimler Truck Group. Fuso Canter este intr-adevar un camion de clasa mondiala, pe care il poti intalni oriunde. in uzine din Asia, America de Sud si Africa se produc versiuni specifice fiecarei tari de comercializare, iar Fuso produce varianta Canter pentru Europa in Tramagal, Portugalia din 1980.
Fuso Canter EEV 5 este un camion de ultima generatie a carui productie se bazeaza pe o experienta indelungata. Cu un sistem de propulsie (deosebit de) ecologic si in acelasi timp economic, aceasta abordare de perspectiva este concretizata de noua generatie de Canter din Europa. Pana in acest moment s-au vandut aproximativ 1000 de unitati standard Fuso Canter Eco Hybrid cu propulsie hibrida. Zece unitati Canter Eco Hybrid au facut parte la Londra dintr-un proces de testare pe scara larga de catre clienti. Alte serii de productie a Canter Eco Hybrid au fost vandute si in Irlanda, Hong Kong si Australia. Studiul Canter Eco-D efectuat in cadrul editiei din 2008 a IAA Commercial Vehicles Show a schitat imaginea camionului de mic tonaj al viitorului.
Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC)
Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) este unul din producatorii asiatici de frunte in ceea ce priveste autovehiculele comerciale. Din anul 2006, Compania Daimler AG este actionar majoritar al marcii japoneze, detinand 85% din actiuni, facand impreuna cu Mercedes Benz si Freightliner parte integrala din Grupul Daimler Truck.
Mitsubishi Fuso fabrica autovehicule comerciale incepand cu anul 1932. Pe langa Canter, gama cuprinde camioane de greutate medie si mare, din seria de modele Fighter si Super Great precum si o serie de autobuze, de la cele usoare la cele urbane si de cursa lunga, inclusiv autobuze supraetajate. Din MFTBC face parte si Centrul mondial al Companiei Daimler Trucks de dezvoltare a camioanelor cu actionare hibrida, Global Hybrid Center, ceea ce dovedeste nivelul inalt de expertiza tehnica a acestei marci.
Fuso Canter: camion compact de inalta specializare pentru Europa
Proiectat pentru intreaga lume, fabricat in Europa: conceptul Canter a fost elaborat in Japonia si adaptat cerintelor specifice ale clientilor europeni.
Modelele Canter pentru Europa se fabrica de 30 de ani la Tramagal/Portugalia, la aproximativ 150 de km spre nord de capitala Lisabona. De aici, acestea sunt furnizate in mai mult de 30 de tari – in jur de 90% din productia anuala merge la export. incepand cu anul 1980, cand productia anuala cuprindea cam 2000 de vehicule Fuso Canter, de pe linia de montaj a fabricii de la Tramagal a iesit un numar de vehicule care depaseste semnificativ cifra de 150.000, ceea ce inseamna ca, in momentul de fata, anual pleaca din fabrica mai mult de 10.000 de camioane Canter. Divizia europeana Mitsubishi Fuso (MFE), cu sediul la Stuttgart este raspunzatoare de vanzari si marketing in Europa iar participatia europeana din productia portugheza a depasit 70%.
Informatii suplimentare se pot gasi la adresa: www.media.daimler.com sau www.mitsubishifuso.de.
Contact
Stelian Campean
[email protected]
+40 21 20 04 681