Va doriti un mic Einstein in casa? Nu exista o reteta unica si de succes garantat, dar studiile au dovedit ca pastrarea televizorului departe de atentia copilului, sensibilizarea laturii muzicale, alaptatul, o biblioteca mare si reducerea dulciurilor sunt cateva metode de a mari sansele ca un copil sa isi dezvolte inteligenta.
Va doriti un mic Einstein in casa? Nu exista o reteta unica si de succes garantat, dar studiile au dovedit ca pastrarea televizorului departe de atentia copilului, sensibilizarea laturii muzicale, alaptatul, o biblioteca mare si reducerea dulciurilor sunt cateva metode de a mari sansele ca un copil sa isi dezvolte inteligenta.
Ce defineste un geniu?
Specialistii se contrazic in permanenta pe teme legate de ceea ce presupune o inteligenta foarte dezvoltata (IQ, EQ, functiile executorii si realizarile pe plan academic). Care sunt factorii care influenteaza cel mai mult dezvoltarea inteligentei? Natura? Hrana? Cat de mare este importanta factorului genetic si cel ereditar? Ce poate mari sansele ca un copil sa devina mai inteligent decat este? Iata intrebari la care specialistii in domeniu inca nu au gasit raspunsuri foarte clare. Si totusi, statisticile si cercetarile recente au scos in evidenta cateva concluzii inedite, de care parintii preocupati de inteligenta propriilor copii ar trebui sa tina cont.
Televizorul distruge inteligenta
30% din copiii sub varsta de 2 ani au televizoare in dormitorul lor si 59% dintre acestia se uita doua ore zilnic la televizor. Academia Americana de Pediatrie a emis un avertisment pentru ca sugarii si copiii de varsta frageda sa nu fie lasati in fata televizorului, deoarece televizorul afecteaza abilitatile cognitive si iroseste timp esential in etape ale dezvoltarii creierului, timp ce ar trebui folosit pentru conversatii, spune expertul in limbaj infantil Roberta Golinkoff, coautor al lucrarii Einstein nu a folosit niciodata cartonase educative : Cum invata copiii nostri de fapt – de ce au nevoie sa se joace mai mult si sa memoreze mai putin. Limbajul este esential in procesul de invatare al copilului, iar cel dobandit de la televizor nu este benefic nevoilor sale.