București – 26 septembrie, 2016 – Studiul global Leaders 2020*, lansat recent de SAP, liderul mondial pe piaţa de soluţii software de business și tehnologie, alături de Oxford Economics, arată că numai 16% din companiile participante au implementat strategii de leadership adaptate la economia digitală, strategii prin care au reușit să conducă transformarea digitală la nivelul întregii companii, pentru a-și îmbunătăți performanța și a avea angajați mai implicați.

Studiul a mai arătat că aceste companii au reușit să înțeleagă importanța implementării unei astfel de strategii și să-și depășească competiția în o serie largă de indicatori de performanță, în zone precum strategia pentru managementul capitalului uman sau nivelul avansat de utilizare a tehnologiei de către angajați. Astfel, companiile care beneficiază de oportunitățile oferite de economia digitală au o probabilitate cu 38% mai mare de a înregistra creșteri de profit și venituri (76% versus 55%), au angajați mai satisfăcuți (87% versus 63%), și se bucură de un grad de fidelizare mai mare a angajaților (75% versus 54%).

În cadrul analizei, au fost identificați patru piloni principali prin care managerii conduc tranformarea digitală. Primul costă într-o viziune a managementului care privește integrarea tehnologiilor digitale în toate activitățile și la toate nivelurile companiei. Al doilea criteriu este reprezentat de accelerarea procesului de luare a deciziilor – organizațiile competitive pun accentul pe luarea deciziilor bazate pe date analizate în timp real, ce le oferă o viziune de ansamblu asupra tuturor proceselor din cadrul companiei.

Un alt criteriu este reprezentat de simplificare – reducerea complexității și birocrației, prin punerea la dispoziția tuturor angajaților a celor mai noi tehnologii. Un al patrulea criteriu constă în construirea unei forțe de muncă digitale – îmbunătățirea aptitudinilor digitale nu numai la nivelul executiv, ci la toate nivelurile, ceea ce permite o utilizare la nivel strategic a acestor tehnologii.

Transformarea afacerilor pentru economia digitală este și tema celei de-a 11-a ediții a evenimentului SAP Forum, care va reuni, pe 13 octombrie, la București, reprezentanți ai mediului privat și public. Printre subiectele care vor fi dezbătute la ediția din acest an se numără digitalizarea proceselor de business, transformarea experienței de cumpărare a consumatorului, dezvoltarea unei forțe de muncă digitale, noi modele de business etc. Invitatul special al evenimentului este Jonathan Becher, Chief Digital Officer SAP, care coordonează din 2014 divizia SAP Digital, implementând noua strategie digitală a companiei la nivel global și extinzând business-ul SAP în noi direcții.

Tot în cadrul SAP Forum vor fi prezenți câștigătorii ediției din 2015 a HCP Challenge, competiție regională dedicată startup-urilor, antreprenorilor, dezvoltatorilor, studenților dar și companiilor care au deja experiență pe zona IT, și va fi lansată ediția din acest an a concursului. Participanții vor avea acces la workshopuri și instrumentele necesare pentru a-și transforma ideile într-o afacere reală pe platforma cloud SAP HANA (HCP), iar inițiativele câștigătoare vor fi promovate la nivelul Europei Centrale și de Est. În București, workshopul va avea loc pe 19 octombrie, la TechHub.

*La studiu au participat 4.100 de directori executivi și angajați din 21 de țări, acesta fiind realizat în trimestrul doi al acestui an. Principalele domenii din care provin companiile sunt: servicii financiare, retail, sectorul public, sănătate, bunuri de consum, servicii profesionale, producție și tehnologie.

# # #

 

Despre SAP

Ca lider de piaţă pe segmentul soluţiilor software pentru afaceri, SAP (NYSE: SAP) ajută companiile de orice dimensiune şi din orice tip de industrie să-şi gestioneze afacerile mai bine. De la back office la consiliul director, din depozite până la punctele de desfacere, din computer până la instrumentele mobile de comunicare – SAP transferă oamenilor şi organizaţiilor încrederea şi puterea necesare pentru a lucra împreună eficient şi pentru a folosi eficace resursele interne ale afacerii, astfel încât să fie cu un pas înaintea competitorilor. Aplicaţiile şi serviciile SAP ajută peste 310.000 de clienţi din sectorul public și privat să gestioneze profitabil operaţiunile şi resursele, să se adapteze continuu şi să crească sustenabil.

# # #

Despre SAP România

SAP România, subsidiara locală a SAP SE, și-a început activitatea în 2002, numărându-se printre primii furnizorii IT locali de top. În ultimii 14 ani, compania a contribuit semnificativ la dezvoltarea mediului de business local și la transformarea digitală a organizaţiilor. Astăzi, mai mult de 500 de companii din România utilizează soluţii software SAP, din industrii precum utilităţi, transporturi, bănci, asigurări, retail sau producţie. De asemenea, 95% dintre cele mai mari 300 de companii pe plan local sunt clienţi SAP.

În 2011, SAP a demarat un mare proiect de investiţii în România, prin deschiderea celui mai important centru de consultanţă pentru tehnologiile Cloud și HANA din Europa, care deservește clienţi SAP din Europa, Orientul Mijlociu și Africa, cu ajutorul a 400 de angajaţi. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.sap.ro.

# # #

Notă către editori:

Pentru a viziona şi descărca materiale foto în format digital, vă rugăm accesaţi www.sap.com/photos . Pe această platformă puteţi găsi materiale foto la rezoluţie mare care pot fi utilizate în cadrul publicaţiilor dvs. Pentru a viziona materiale video cu diferite topicuri, accesaţi www.sap-tv.com . Pe acest site sunt accesibile video-uri care pot fi integrate pe pagini personale de internet, pot fi distribuite via e-mail sau vă puteţi înregistra pentru feed-uri RSS din partea SAP TV. Urmăriţi SAP pe Twitter la @sapnews şi pe Facebook la www.facebook.com/pages/SAP-Romania.

Pentru clienţii interesaţi de produsele SAP: SAP România: tel: 031.225.2812

 

Pentru mai multe informaţii pentru presă:

Cristina Toma

Tel: 0727.317.945

E-mail: [email protected]

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here