Peste 40 de trenuri suplimentare vor fi puse, incepand de joi, la dispozitia calatorilor care doresc sa isi petreaca vacantele pe litoralul romanesc si in Delta Dunarii, timpii de mers fiind imbunatatiti, a declarat directorul general al CFR Calatori, Iosif Szentes, la lansarea programului estival de transport Trenurile Soarelui 2016, anunta Agerpres.
„In aceasta perioada, CFR Calatori doreste sa puna la dispozitia tuturor celor interesati de acest mijloc de transport si doresc sa isi faca vacantele pe litoral, respectiv in Delta Dunarii, peste 40 de trenuri suplimentare cu care vor fi conectate orasele importante din toata tara cu statiunile de pe litoral si cu Tulcea. Timpii de mers sunt imbunatatiti fata de anul trecut si la anul cred ca vom avea oferta si mai buna, mai ales in privinta distantei Constanta – Mangalia, unde timpii de mers vor fi redusi substantial in urma efortului ce se va face din partea colegilor de la Infrastructura”, a spus Szentes.
Programul Trenurile Soarelui 2016 va lua sfarsit pe 13 septembrie, a precizat directorul companiei nationale de transport feroviar de calatori.
Potrivit acestuia, foarte multe dintre Trenurile Soarelui vor merge pana la Mangalia, in special cele care vin de la distante mari, precum Satu Mare, Iasi sau Timisoara.
„Majoritatea trenurilor care ajung in Constanta sunt prelungite pana in Mangalia. Din motive tehnice, care tin si de capacitatea sectiilor si de capacitatea statiei Mangalia si de prelucrare – pentru ca acolo trebuie sa asiguram salubrizare la statii cap de sectie – nu toate trenurile sunt trasate pana la Mangalia, dar majoritatea care vin de la distanta mare din tara, ca de exemplu Satu Mare, Timisoara, Iasi, sunt trasate pana in Mangalia. Sunt foarte multe trenuri care ating si Mangalia si se vor opri inclusiv in statiunile de pe litoral: Eforie Nord, Eforie Sud, Costinesti, Costinesti Tabara, Neptun halta, astfel incat calatorii sa nu fie nevoiti sa faca transbordarea in Constanta”, a explicat Szentes.
Trenurile Soarelui ofera posibilitatea de a calatori la tarife reduse, preturile biletelor fiind accesibile tuturor prin gama variata de reduceri acordate de CFR Calatori. Pretul intreg pentru o calatorie Bucuresti – Constanta, fara reduceri, este de 33,40 lei la tren Regio si de 60 lei la tren IR. Un bilet dus-intors are 10% reducere din tariful de transport si costa la clasa a 2-a 60,90 lei la tren Regio si 108,80 lei la tren IR. insa, la cumpararea cu o anticipatie de peste 21 de zile reducerea este de 25% din tariful de transport si biletul la clasa a 2-a costa 46 de lei la tren IR si 26,05 lei la tren Regio.
Cu oferta Minigrup 2-5 reducerile acordate sunt de pana la 25%, chiar pana la 30% la cumpararea online.
„Tarifele noastre sunt preferentiale pentru acest sezon. De exemplu, avem posibilitatea sa oferim la un pret de calatorie normal pentru un adult varianta pentru 2 tineri pana in 18 ani sau pentru 2 copii. De asemenea, exista posibilitatea procurarii biletelor online si acest lucru ne ajuta foarte mult sa dimensionam in timp real compunerea trenurilor care vor deservi litoralul”, a subliniat seful CFR Calatori.
si anul acesta compania a introdus in circulatie trenurile speciale destinate tinerilor.
„Ca si anul trecut, am continuat cu trenurile adresate tinerilor, respectiv perechea 1921/1922 intre Sibiu si Mangalia. Trenul de la Sibiu pleaca in jurul orei 18,40, ajunge la Constanta in jur de ora 6,47, dupa care la 8,17 minute este la Mangalia. Este cu pret de Regio pentru elevi si studenti. Este un tren care, anul trecut, a avut un grad de utilizare peste 100% si speram ca si in acest an sa ne adresam la peste un milion de calatori”, a precizat Iosif Szentes.
Pentru o calatorie elev/student la Trenul Tineretului, Bucuresti – Constanta (tarifat ca tren Regio), biletul costa 18,65 lei.
„Anterior acestei perioade de lansare s-a facut o campanie foarte intensa si, zic eu, benefica, pentru a realiza toate conditiile de confort de care au nevoie calatorii. Este vorba despre clima – au fost toate instalatiile verificate, incarcate – despre, iluminat, inclusiv sonorizarea a fost verificata si incepe sa functioneze si pe aceste sectii. Toaletele au trecut printr-un proces de salubrizare radicala. De fapt, toate vagoanele care sunt cu durata de parcurs de doua ore din Bucuresti cu viteza sporita au vagoane uniformizate, arata splendid, dupa parerea mea, si unele trenuri au deja wi-fi gratuit”, a adaugat el.
La randul sau, directorul general al CRR Infrastructura, Marius Chiper, a atras atentia asupra nevoii de investitii la calea ferata.
„Pe toate rutele sunt programate lucrari de imbunatatire a conditiilor de circulatie. Ruta Bucuresti – Constanta este ruta reabilitata si confirma un eveniment reusit de modernizare a caii ferate care poate asigura conditii de circulatie a trenurilor cu 160 de km pe ora, ceea ce inseamna ca acest drum este parcurs in circa 2 ore si 15 minute. Acest lucru, practic, confirma nevoia de investitii pe care noi o avem in infrastructura si in upgradarea caii ferate, pentru a continua programele si pentru a imbunatati conditiile pentru calatori”, a spus Marius Chiper.
Acesta a adaugat ca circulatia Trenurilor Soarelui va fi afectata intr-o oarecare masura de lucrarile ce se desfasoara la infrastructura feroviara, in special pe sectorul Simeria – Sighisoara.
„Lucrarile care se desfasoara la infrastructura in tara vor afecta circulatia Trenurilor Soarelui. Simeria – Sighisoara este sectorul cel mai afectat de lucrari si acolo avem prelungiri de timpi de mers din cauza restrictiilor puse pentru protejarea echipelor si santierelor de muncitori care lucreaza in zona. in rest, lucrarile sunt destul de nesemnificative, in sensul afectarii traficului, pentru ca se efectueaza in ferestre de circulatie unde e liber si speram sa nu afecteze chiar asa mult circulatia trenurilor de lung parcurs”, a precizat Chiper.