Aproximativ 2,3 milioane de numere de telefonie mobila au fost portate din anul 2008, de la lansarea portabilitatii in Romania, si pana in prezent, numai la nivelul lunii aprilie din 2016 fiind realizate 65.173 de astfel de portari, cele mai multe in reteaua RCS&RDS, arata datele oficiale ale Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM).

Potrivit sursei citate, in luna aprilie, au fost portate in total 65.173 de numere de telefonie mobila, din care: 31.467 in reteaua RCS & RDS, 14.511 in Orange, 12.260 in Vodafone, 4.856 in Telekom Romania Mobile Communications si 2.076 in Telekom Romania Communications, potrivit Agerpres.

ANCOM precizeaza ca, de la lansarea serviciului de portabilitate la nivel national, in anul 2008, si pana in prezent, in Romania s-au portat 2.309.371 de numere de telefonie mobila, reprezentand aproximativ 80% din totalul de 2.916.001 numere portate.

in acest context, autoritatea de reglementare aminteste faptul ca utilizatorii de telefonie mobila au dreptul sa isi porteze numarul de telefon dintr-o retea de telefonie in alta, chiar si atunci cand portarea implica trecerea de la abonament (in vechea retea) la cartela pre-platita (in noua retea).

Conditiile in care se realizeaza portarea sunt stabilite de Autoritate, iar operatorii care refuza portarea unui numar de telefon invocand faptul ca portarea se poate realiza doar daca utilizatorul opteaza pentru un abonament pot fi sanctionati, asa cum s-a intamplat in luna aprilie a acestui an, cand ANCOM a amendat RCS & RDS. Practic, arbitrul telecom a sanctionat operatorul telecom cu amenda contraventionala in cuantum de 10.000 lei pentru ca a refuzat portarea in regim prepaid a unui numar de telefonie mobila care functiona pe baza de abonament intr-o alta retea.

ANCOM mentioneaza ca procesul de portare a numerelor de telefon se face in urmatoarele conditii: poate fi portat orice numar de telefon, dar numai in masura in care se furnizeaza acelasi tip de serviciu: fix-fix, mobil-mobil; in cazul numerelor de telefonie mobila, orice utilizator are posibilitatea pastrarii numarului atunci cand se transfera de la un operator la altul, indiferent de modalitatea de plata (postpaid sau prepaid), astfel ca se poate porta atat un numar de pe abonament pe cartela prepaid, cat si invers; la portarea unui numar pe baza de cartela preplatita creditul ramas neutilizat nu va fi transferat in noua retea; in timp ce furnizorul opereaza portarea, serviciul de telefonie poate fi intrerupt pentru 3 sau 4 ore, timp in care utilizatorul nu va putea initia sau primi telefoane; portarea se poate anula printr-o cerere depusa la reprezentanta operatorului unde a fost solicitata initial portarea, cel mai tarziu cu 24 de ore inainte de data stabilita pentru realizarea portarii.

‘Nu poate fi vorba despre portare si nu se aplica aceleasi conditii in cazul in care un utilizator doreste schimbarea planului tarifar din abonament in cartela in reteaua aceluiasi furnizor de servicii de telefonie. in cazul in care utilizatorii se confrunta cu dificultati pe parcursul procesului de portare, acestia pot face o sesizare directa la Autoritate’, subliniaza ANCOM.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here