Transilvania, unul dintre polii de crestere economica, a primit anul trecut 2 miliarde de lei pentru infrastructura rutiera, conform datelor de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), respectiv 46% din bugetul total alocat pe acest segment, informeaza Mediafax.
Transilvania, unul dintre polii de crestere economica, a primit anul trecut 2 miliarde de lei pentru infrastructura rutiera, conform datelor de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), respectiv 46% din bugetul total alocat pe acest segment.
La polul opus, Moldova – care nu a atras in ultimii ani investitii majore in fabrici tocmai din cauza infrastructurii precare – a luat doar 220 mil. lei, informeaza ZF.
ZF a cerut CNADNR situatia banilor primiti de fiecare regiune pentru investitii in constructia de autostrazi, reabilitarea/modernizarea de drumuri nationale sau constructia de variante de ocolire. Cumulat zona de nord-vest a tarii – Transilvania, Maramures, Crisana si Banatul- au avut un buget de 3,7 miliarde de lei pentru investitii.
Pe de alta parte, zona de est a tarii – Moldova si Bucovina – au avut impreuna un buget de investitii de aproape 370 milioane de lei, adica de 10 ori mai putin.
„Aceasta discrepanta mare intre investitiile facute in infrastructura rutiera in cele doua zone va face ca diferenta intre dezvoltarea economica a celor doua regiuni sa fie si mai mare. Odata cu infrastructura vine dezvoltarea economica, vin investitiile“, considera Dragos Cabat, analist economic.
Zona de Vest a tarii a atras investitii ale unor giganti precum Continental, Schaeffler, Daimler sau Hella, insa cresterea infrastructurii din regiunea Moldovei ar aduce un avantaj competitiv Romaniei avand in vedere ca in aceasta zona forta de munca este mai ieftina.