Consiliul Judetean Brasov a cheltuit, in decurs de zece ani, 24,7 milioane de euro pentru realizarea Aeroportului International Brasov-Ghimbav, care acum are doar pista si teren imprejmuit, lucrarile fiind sistate deoarece procedurile privind terenul nu au fost finalizate.

Vicepresedintele CJ Brasov, Adrian Gabor, a declarat, marti, intr-o conferinta de presa, ca a facut cateva calcule pentru a vedea cat a cheltuit institutia in cei zece ani de cand incearca sa construiasca aeroportul Brasov-Ghimbav, anunta MEDIAFAX.

Suma la care a ajuns vicepresedintele CJ Brasov este de 24,7 milioane euro, in conditiile in care aeroportul are doar pista.

Pentru a fi finalizat, ar mai fi nevoie de inca 40-50 milioane euro pentru construirea terminalui, a turnului de control si a suprafetelor de miscare.

„Am facut un calcul incepand din anul 2006 pana acum pentru a vedea cati bani s-au cheltuit pentru construirea Aeroportului International Brasov-Ghimbav si este vorba de 24,7 milioane de euro, toata suma provenind din bugetul Consiliului Judetean. Am facut aceste calcule ca sa avem o situatie exacta inainte de a intra in asociere cu Primaria Brasov, pentru finalizarea investitiei”, a spus Gabor.

Lucrarile au fost sistate deoarece procedurile privind terenul pe care se va intinde aeroportul nu au fost finalizate. Mai exact, trebuie modificata Legea 297/2015 privind trecerea terenului de 200 de hectare din administrarea Institutului National pentru Cartof si Sfecla de Zahar Brasov in administrarea Consiliului Judetean. Parlamentul a aprobat anul trecut aceasta lege, insa in actul normativ exista greseli in numerele cadastrale pentru parcele, fiind nevoie de un nou proiect de lege pentru rectificare.

„Deocamdata, orice fel de lucrari la aceasta investitie au fost sistate pentru ca trebuie modificata Legea 297/2015 privind trecerea terenului din administrarea Institutului National pentru Cartof si Sfecla de Zahar Brasov in administrarea Consiliului Judetean. S-au incurcat foarte multe date referitoare la teren si nu pot fi intocmite acte pentru ca terenul sa fie trecut in administrarea Consiliului Judetean. Din pacate, dupa ce timp de doua luni am umblat pe la diferite ministere, sperand ca se poate face prin hotarare de Guvern, modificarea trebuie facuta in Parlament. Pregatim documentatia si o vom pune la dispozitia parlamentarilor. Facem apel la toti parlamentarii de Brasov sa faca rapid demersuri si sa sustina modificarea legii respective”, a afirmat vicepresedintele CJ Brasov.

Adrian Gabor a prezentat o lista cu cheltuielile defalcate pentru investitiile care s-au facut pana in prezent. Astfel, in 2006, CJ Brasov a cheltuit pentru proiectarea aeroportului suma de 68.877 de euro si alti 3.000 euro pentru studiul de fezabilitate.

in 2007, 21.000 de euro au fost cheltuiti pentru lucrari de dezmembrari si modificarea PUZ, iar in 2008 a fost cheltuita suma de 257.865,9 de euro pentru un studiu de urbanism aferent zonei adiacente aeroportului, dezmembrari, lucrari de organizare de santier si pentru un studiu de inundabilitate aferent acestei zone.

in 2009, CJ Brasov a cheltuit cel mai putin, respectiv 4.771 de euro pentru un extras CF si avize. Apoi, in 2010 suma cheltuita pentru aeroport a ajuns la 580.000 de euro pentru scoaterea terenului din circuitul agricol si pentru diverse documentatii tehnice, in 2011 s-au cheltuit 3 milioane euro pentru lucrari de nivelare si imprejmuire a terenului, iar in 2012 – 4.587.000 de euro pentru exproprieri si studiul de coexistenta si analiza la risc, deoarece in zona exista o linie de inalta tensiune.

Abia in 2013 au inceput lucrarile propriu-zise la pista aeroportului, pentru care au fost alocate 6.525.000 de euro, in 2014 – 4.909.000,44 euro, iar in 2015 inca 4.757.161,15 euro pentru amenajarea pistei.

Anul acesta nu s-a mai facut nicio investitie deoarece se asteapta incheierea contractului de asociere cu Primaria Brasov.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here