ALD Automotive, unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata leasingului operational din Romania, incheie anul 2015 cu o cifra de afaceri de 30.5 milioane de Euro*. Anul trecut a marcat 10 ani de activitate pe piata locala pentru compania de leasing operational si o crestere generala care se reflecta atat la nivelul flotei, cat si a numarului de clienti.
in comparatie cu anul 2014, flota auto a crescut cu 6%, ajungand in 2015 la 8.876 autovehicule. in ceea ce priveste portofoliul de clienti, acesta a crescut anul trecut cu 26% si numara 336 de clienti activi din companii din industrii variate, precum farma, servicii financiare, FMCG sau telecom. 80% dintre contracte sunt de leasing operational full service si 20% de administrare a flotei auto, iar cea mai mare investitie facuta de ALD Automotive in 2015 a vizat dezvoltarea flotei cu aproximativ 1.800 de autovehicule.
Evolutia ascendenta a fost sustinuta de diversificarea portofoliului pe segmente de clienti si dezvoltarea de noi servicii si initiative destinate nevoii de mobilitate a acestora. Anul trecut a insemnat pentru ALD Automotive abordarea unei noi nise de piata, cea a IMM-urilor, si consolidarea pozitiei de precursor in materie de servicii inovatoare si personalizate. Compania creat primul produs de leasing operational de tip White Label de pe piata romaneasca, a facut prima livrare a unei flote electrice in sistem leasing operational catre un client de top pe piata locala si a livrat oficial primul hibrid din gama unui important producator de automobile.
Un alt segment de business cu rezultate foarte bune este platforma de licitatii online pentru masini uzate, ALD carmarket. De la lansarea acesteia, in martie 2010 si pana la finalul anului 2015, dealerii si comerciantii au cumparat online peste 7.000 de autovehicule returnate la finalul contractelor.
Anul trecut au fost vandute 1.428 de masini, iar 91% dintre tranzactii s-au desfasurat doar online. Astfel, platforma ALD carmarket a devenit un canal important de vanzare a autovehiculelor uzate, castigand increderea unei retele extinse de cumparatori care subscriu oferte online pentru masinile aflate in licitatie.
Strategia de dezvoltare a companiei pentru 2016 include, in primul rand, concentrarea pe clienti si pe cresterea continua a calitatii serviciilor oferite. in al doilea rand, dat fiind progresul tehnologic, compania se va axa si pe dezvoltarea unor noi aplicatii si platforme care sa vina in sprijinul managerilor de flota si utilizatorilor autovehiculelor. ALD Automotive va continua si anul acesta sustinerea initiativelor de protejare a mediului inconjurator prin cursuri de condus defensiv si ecologic oferite utilizatorilor si prin diverse actiuni de „inverzire” a flotelor auto ale clientilor.
*Raportarea cifrei de afaceri in sistemul Grupului ALD Automotive este bazata pe sistemul contabil international.