Potrivit Techno Office, unul dintre principalii furnizori locali de solutii complete pentru amenajarea spatiilor de birouri, amenajarile tip open-space domina in proiectele de pe piata locala, singurele firme care mai prefera o compartimentare clasica fiind casele de avocatura si cabinetele notariale, alaturi de institutiile de stat.

„Exista anumite tipuri de business in care necesitatea de spatii delimitate este prioritara, iar birourile de top management, salile pentru intalniri sau zonele inchise de tip lounge sunt aspecte foarte importante, mai ales in sectorul legal, unde confidentialitatea este unul dintre punctele cheie in desfasurarea activitatii”, a declarat Iuliana Carata, General Manager Techno Office.

Pe de alta parte, subliniaza reprezentanta companiei, exista si situatii in care amenajarea unui birou open-space este exclusa din considerente arhitecturale. Spre exemplu, in cladirile mai vechi, tip vila, modificarea spatiilor nu este o varianta rentabila, insa, nici nu reprezinta o conditie pentru respectivele companii, care isi desfasoara activitatea in asemenea spatii.

Dincolo de aceste aspecte insa, amenajarile open-space, impuse de marile corporatii ca reactie imediata la schimbarile cerute de specificul activitatilor, reprezinta alegerea a peste 90% dintre clientii Techno Office, motivele care stau la baza deciziei fiind nevoia de colaborare si sporirea interactiunii dintre angajati.

Potrivit Techno Office, un spatiu deschis este solutia ideala pentru generatia actuala de angajati, formata din tineri cu competente superioare in utilizarea dispozitivelor multimedia. De asemenea, energia lor comuna este unul dintre factorii care poate contribui la evolutia pozitiva a business-ului, oferind avantajul unei reactii colective rapide, precum si a unei colaborari eficiente si productive.

„Educatia manageriala este un aspect extrem de important in aceste situatii. Desi conceptul conform caruia managerii echipei sunt cei care beneficiaza de un birou separat este, in continuare, un cliseu in randul companiilor, astazi, marii lideri sunt permanent in mijlocul echipei, iar cand au nevoie de intimitate, se pot retrage in spatiile special amenajate pentru lucru temporar”, a completat Iuliana Carata.

Mai mult, un alt cliseu eronat prezent in numeroase culturi organizationale este desemnarea spatiilor in functie de pozitia ocupata in organigrama companiei, dimensiunile birourilor inchise crescand pe masura ce angajatul evolueaza in traseul sau profesional. Conform reprezentantei companiei, atribuirea corecta a spatiilor ar trebui sa depinda, in mare masura, de timpul petrecut la birou, de tipul activitatiilor, precum si de nivelul de interactiune cu ceilalti colaboratori din companie atat la acelasi nivel ierarhic, cat si cu subalternii.

Astfel, amenajarile de tip open-space pot satisface nevoile de colaborare si interactiune, contribuind totodata la un schimb productiv de idei si opinii. De asemenea, o astfel de amenajare le induce angajatilor o stare de implicare si sporeste gradul de activitate al acestora.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here