Producatorul german de componente auto Robert Bosch este investigat in SUA pentru rolul avut in schema pusa in practica de Volkswagen (VW) pentru manipularea testelor de poluare ale automobilelor diesel, potrivit unor surse citate de Reuters.
Procurori federali din Departamentul de Justitie analizeaza daca Bosch, cel mai mare furnizor de componente auto din lume, a stiut sau a participat la eforturile facute de VW de-a lungul anilor pentru a insela testele de poluare din SUA, anunta Mediafax.
Bosch a fabricat componente esentiale ale motoarelor diesel instalate pe sase modele VW si unul al Audi, pentru care grupul german a recunoscut ca a inselat testele referitoare la nivelul noxelor.
Autoritatile federale investigheaza si cat era de cunoscuta inselatoria la nivelul conducerii VW, potrivit unei persoane apropiate situatiei.
Investigatia se afla in faza preliminara si nu exista indicii ca procurorii au gasit dovezi privind practici incorecte la Bosch, au precizat sursele.
Volkswagen a recunoscut in septembrie ca a instalat un soft ilegal pe 11 milioane de automobile ale grupului comercializate la nivel mondial, pentru a reduce nivelul emisiilor poluante in timpul testelor. Din cele 11 milioane de vehicule, 482.000 au fost comercializate pe piata americana.
Un purtator de cuvant al Bosch a refuzat sa comenteze, ca si un purtator de cuvant al Departamentului de justitie.
Bosch livreaza module de control al motoarelor, numite EDC17, si softuri pentru aproape toate automobilele diesel cu motoare cu patru cilindri comercializate in America de Nord, fabricate de Volkswagen, BMW si Mercedes-Benz. Sistemele respective regleaza modul in care vehiculele filtreaza noxele emise de motoare, inainte de evacuare.
Volkswagen a modificat softurile motoarelor diesel pentru a declansa sistemul de control al emisiilor doar atunci cand vehiculele sunt testate pentru noxe, in conditii de laborator. Sistemul se inchide atunci cand vehiculele ruleaza in conditii normale de trafic, potrivit autoritatilor americane de reglementare.
Pentru ca autoritatile americane sa poata aduce acuzatii Bosch trebuie sa dovedeasca faptul ca furnizorul de componente a stiut ca tehnologia sa este folosita de VW pentru a insela testele, a declarat Daniel Riesel, avocat specializat in probleme de mediu la firma Sive, Paget & Riesel P.C.
Nu este clar care a fost rolul Bosch, cat de mult a colaborat cu VW pentru modificarea softului de control al motoarelor si in ce masura a avut cunoastinta despre intentia producatorului auto de a incalca standardele de poluare.