Ieri, la Ateneul Roman, a avut loc gala de primere a acelor personalitati care prin eforturile lor sustinute au contribuit in mod substantial la promovarea industriei de marketing si comunicare din Romania.
La categoria “Inovatie in Comunicare” au fost inmanate 4 premii:
Julien Ducaroz, Chief Commercial Director Orange Romania – “Pentru curajul si inspiratia de a inova modalitatile de comunicare ale brandului Orange într-o lume din ce în ce mai digitalizata si în continua evolutie. Proiecte ca “Scrie pe cer”, “Orchestra interactiva Orange”, “Orange penalty kick”, “Family portrait” au reusit sa aduca tehnologia mai aproape de oameni, au demonstrat într-un mod creativ utilitatea serviciilor Orange pentru consumator si au aratat latura profund emotionala a unui brand care se afla în centrul comunicarii.“
Miruna Macri & Dan Frînculescu – “Pentru: Street View Test, prima platforma de educatie rutiera din lume care foloseste contexte reale, alese de instructori de pe Google Street View Allover prime time news Selectat de galeria oficiala Google, Creative Sandbox. Initiativa a fost preluata de Federation Internationale de l’Automobile si implementata beta în scolile ACR ca metoda de pregatire. Shortlist Cannes – PR Grand Prix (digital) + 2 gold (innovative si media) la Golden Drum.”
Alex Negoescu, creative director, Cohn&Jansen JWT – “Pentru curajul de a realiza o campanie cu adevarat out-of-the box precum „Testul Puritatii”, brand Aqua Carpatica, care a mers mai departe de publicitatea conventionala si care a reusit sa obtina si cel mai important premiu de eficienta – Grand Effie.”
Sebastian Olar – “Pentru ca nu doar politicienii, oamenii de afaceri si cei de stiinta pot schimba lumea, ci si oamenii de comunicare, iar Pay with Blood pentru Untold Festival a fost un astfel de exemplu.”
La categoria “Doing Good CSR” au fost rasplatite eforturile Denisei Mihai, care a coordonat proiecte precum: Campaniile roz, anuale, pentru Lupta impotriva cancerului la san (Campania pentru sanatatea sanilor; Afla ca e bine) • Campaniile impotriva violentei domestice: Campania Respectului • Licee albastre: campaniile de educare a tinerilor din licee despre semnele si implicatiile violentei domestic. • Prima platforma de crowdfunding – doneazacuavon.ro – realizata cu scopul de a implica in fiecare oras comunitatile pentru nominalizarea si rezolvarea unor cazuri nisate pe cele 2 obiective sociale Avon. Platforma a fost apreciata la nivel regional, toate tarile din Balcani dorind sa o implementeze, la randul lor.
La categoria “Doing Good Voluntariat” au fost 3 castigatori:
Raluca Feher, Frontline Club – “Pentru demersul journalistic Frontline Club Bucharest care aduce in discutie si in atentia opiniei publice subiecte de interes social, interne sau internationale. Raluca vrea sa trezeasca opinia publica si are curajul de a o face, dedicandu-si timp pentru acest proiect de mai bine de un an.”
Lorand Balint, Leo Burnett – Printre realizarile lui Lorand se numara: Campanie pentru relansarea brandului handbalul romanesc; Implicarea persoanelor cu dizabilitati in sustinerea handbalului romanesc (primul poster 3D si primele tricouri de suporter in limbaj Braille pentru nevazatori; 80 persoane cu dizabilitati la meciul Romania-Serbia); Cursuri de marketing pentru profesori de scoala generala si liceu, strategie si cursuri de marketing pentru ONG-ul Iko Poran Rio de Janeiro
Liana Buzea – “Pentru proiectul Plantam Fapte Bune – cel mai important si extins proiect de reimpadurire din Romania, sprijinit pe baza de voluntariat.”
La categoria “Educatie” au fost 2 premii pentru:
Andrei Lascut si Bogdan Nitu – “Pentru succesul inregistrat de modulul Digital al Scolii IAA.”
Teodora Migdalovici – “Pentru THE ALTERNATIVE SCHOOL FOR CREATIVE THINKING, un program care a oferit sansa studentilor romani de a participa la conferintele de la Cannes si de a interactiunea cu cei mai creativi publicitari.”
La categoria “Content Creation” au urcat pe scena cei 2 castigatori:
Marta Usurelu, revista BIZ – “Pentru curajul de a-si asuma doua proiecte dificile din dorinta de a educa si uni piata de marcomm: BIZ Marketing Exchange si BIZ PR Exhange.”
Razvan Capanescu, Leo Burnett – “Razvan este creatorul campaniei “Vino la Vot” – campanie care a reusit sa contribuie semnificativ la cresterea prezentei romanilor cu drept de vot la alegerile prezidentiale din 2014. Campania a fost recunoscuta la nivel inalt international (7+, de trei ori finalista la Cannes Lion, trofee de Aur si Argint la Portoroz).”
Premiul “Ambasador al Industriei de Marcomm” a fost acordat lui Adrian Botan, McCann Romania alaturi de Mihai Gongu, GMP Advertising, “pentru serviciile de imagine aduse creativitatii romanesti in urma rezultatelor de la Golden Drum 2015: GMP Advertising este agentia independenta a anului; McCann Romania este agentia anului.”
Premiul “Contributie la Consolidarea Industriei” a fost acordat grupului de lucru IAA si UPAR pentru implicarea în modificarea Ordonantei de Urgenta 25.
Premiul “Antreprenoriat in Marcomm” a fost acordat lui Andrei Bortun, Fondator The Institute si Gala Societatii Civile – “Andrei este imaginea antreprenorului modern, avand toate calitatile necesare unui antreprenor si actionând intr-un domeniu care necesita multa pasiune, întelegere si curaj. Și-a creat un stil din a aborda evenimente pe teme care nu stârnesc interesul comercial al altora, dar pe care se încapatâneaza sa le faca din ce în ce mai bine si astfel sa deschida ochii publicului si sa faca un demers de educatie atât de necesar.”
“Premiul Pentru Intreaga Activitate” a mers catre Felix Tataru, GMP – “Prin implicarea consistenta in forumurile globale ale industriei de cominicare si o serie de programe dedicare diasporei (ex Re-Patriot) contribuie pozitiv si esential la promovarea Romaniei si a industriei.”
Premiul “Brandul Anului” a fost inmanat organizatorilor festivalului UNTOLD – “Pentru o realizare senzationala “din prima””.
Premiul “IAA Young Professionals” a mers catre Iulia Nicolae.
Premiul “Personalitatea Anului” a fost inmanat lui Razvan Capanescu, ales prin SMS de participantii la eveniment.