In perioadele cu varf de vanzari, ca Black Friday, numarul comenzilor primite de magazinele online poate fi chiar de 10 ori mai mare fata de vanzarile dintr-o luna normala. Acest lucru se reflecta cel mai bine in gradul de incarcare la nivel operational, care creste si cu 1000% pentru magazinele fara un soft automatizat, spun expertii Teamshare, una dintre cele mai importante platforme integrate de e-commerce din Romania.
Potrivit informatiilor Teamshare, cele mai mari greutati in perioadele cu varf de vanzari sunt resimtite de magazinele care nu si-au automatizat si sincronizat ”bucataria” interna cu ritmul accelerat al comenzilor, preferand sa verifice, proceseze si factureze totul manual. Daca astfel de magazine resimt un efort operational cu pana la 1000% mai mare, automatizarea proceselor scade gradul de incarcare la 100% – 200% fata de situatiile normale, afirma reprezentantii Teamshare.
Luand in calcul si marja redusa a vanzarilor, din cauza preturilor promotionale, campaniile de reduceri de Black Friday desfasurate fara automatizare genereaza, in realitate, pierderi financiare intr-o perioada in care tot retailul online ar trebui sa faca profit.
”in cazul magazinelor care functioneaza fara automatizari operationale, cu numar mare de comenzi si retururi ce trebuie procesate in cateva zile cu aceleasi resurse umane, la care se adauga si marja redusa a vanzarilor, din cauza preturilor promotionale, campaniile de reduceri de Black Friday desfasurate fara automatizare nu pot produce profit, ba dimpotriva”, spune Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, compania care dezvolta platforma Teamshare.
Potrivit acestuia, un soft integrat vine in ajutorul magazinelor online tocmai pentru a evita aparitia efectului de bumerang. Odata cu integrarea tuturor sistemelor si aplicatiilor folosite de un magazin online, intregul proces prin care shop-ul preia comanda unui client este automatizat. Datele sunt comunicate direct intre aplicatii in timp real, fara a fi nevoie de interventie umana, fapt ce elimina timpii de procesare a unei comenzi.
”Cumparatorii nu au timp sa sune la call-center, pentru a verifica actualitatea informatiilor, intrucat urmaresc ofertele cele mai bune. Efectele negative apar in zilele urmatoare, cand livrarile nu se intampla in intervalul promis. Automatizarea proceselor previne aparitia acestor situatii”, adauga Marius Panait.
Ideal ar fi, sustine Managing Partner-ul Entelion Software, ca singura operatiune ramasa in grija unui operator uman in perioade cu varfuri de vanzari sa fie transformarea unei comenzi in factura, iar restul proceselor sa fie automatizate. De la inserarea comenzilor si a clientilor noi in platforma de e-commerce, validarea stocurilor si sincronizarea intre gestiune si platforma de e-commerce, la generarea AWB-urilor pentru livrare, automatizarea este necesara pentru eficientizarea fluxului de vanzari.