Telekom Romania Communications si Telekom Romania Mobile Communications anunta principalii indicatori de performanta pentru al treilea trimestru al anului fiscal 2015, incheiat la 30 septembrie 2015, raportati astazi de catre OTE Group.
„Primele noua luni din 2015 reflecta stabilitate pe anumite segmente precum cel mobil, o rata de crestere constanta pe segmentele cheie ale Telekom Romania, precum serviciile integrate si TV, dar si scaderi pe segmentul traditional de voce fixa. Numarul pachetelor MagentaONE a crescut cu aproape 10.000 in numai o luna, de la aproximativ 150.000 raportate la inceputul lui septembrie. Pe segmentul mobil continuam sa inregistram o evolutie constanta a bazei de clienti cu abonamente, unde avem crestere de doua cifre a numarului total de clienti noi, rezidentiali si business”, a afirmat Anastasios Tzoulas, Director Executiv Financiar, grupul de companii Telekom Romania.
Telekom Romania Communications
Rezultatele financiare raportate de catre Telekom Romania Communications pentru T3 2015 reflecta aceleasi tendinte de crestere pe zonele-cheie, precum ofertele integrate si TV, dar si scaderi pe alte segmente, cu impact direct asupra veniturilor si EBITDA. Astfel, veniturile s-au ridicat la 143,5 milioane de euro in T3 2015, inregistrand o scadere de 5,2% fata de T3 2014. in primele noua luni ale acestui an, veniturile au fost de 442,7 milioane de euro, inregistrandu-se o scadere de 3,3% fata de aceeasi perioada a anului trecut. ProForma EBITDA (profitul inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare) pentru T3 2015 a fost de 23,9 milioane de euro, cu 31,7% mai mic fata de T3 2014, partial ca urmare a scaderii veniturilor generate de segmentul de telefonie fixa si de venituri mai putin semnificative generate de activitatile colaterale, cum ar fi valorificarea infrastructurii vechi de cupru si a portofoliului imobiliar.
Numarul de clienti care au optat pentru serviciile integrate MagentaONE a depasit 160.000, rezultand o crestere a veniturilor din serviciile mobile de 201% in T3 2015 vs. T3 2014.
Noile functionalitati si continutul exclusiv, precum competitii de fotbal oferite pentru o experienta multi- ecran completa, au dus la mentinerea rezultatelor pozitive pentru serviciile de televiziune. Astfel, baza de clienti a crescut cu 2,5% la sfarsitul lunii septembrie 2015, ajungand la 1,43 milioane. Veniturile aferente pentru primele noua luni ale anului 2015 au crescut cu 5% fata de aceeasi perioada a anului 2014. Ratele de crestere cele mai semnificative ale veniturilor din televiziune, in functie de tehnologie, au fost generate de serviciul de televiziune interactiva (IPTV) si de serviciile de cablu digital. Acesta este rezultatul campaniei intensive de implementare a tehnologiei FTTH, de ultima generatie, care permite accesul, pentru TV, la noi functionalitati, cum ar fi inregistrarile in cloud, arhiva TV, VoD etc. Unele dintre aceste caracteristici sunt disponibile, de asemenea, si online, prin intermediul Telekom TV Web & Mobile.
Numarul de abonati la serviciile de broadband a ajuns la 1,2 milioane, in scadere cu 2,9% comparativ cu T3 2014, din cauza zonelor in care infrastructura optica nu este disponibila. Pentru a compensa acest aspect, extinderea retelei FTTH, care ofera viteza de Internet de pana la 1 Gbps, va continua si in perioada urmatoare. Pe termen mediu si lung, este de asteptat sa genereze rezultate pozitive in ceea ce priveste veniturile si abonatii.
Scaderea numarului de abonati de voce fixa cu 0,2% in T3 2015 fata de T3 2014, si, implicit, a veniturilor, este in linie cu tendinta generala de descrestere pe acest segment.
Cu toate ca veniturile din segmente precum solutii IT&C si servicii de date au continuat sa genereze rezultate relevante, nu au putut compensa per ansamblu scaderea veniturilor din wholesale si activitati care nu sunt specifice domeniului principal de activitate al companiei. Costurile aferente plecarilor voluntare se ridica la 12,2 milioane de euro in T3 2015, cu impact la nivelul EBITDA.
Telekom Romania Mobile Communications
Telekom Romania Mobile Communications a inregistrat rezultate stabile in T3 2015, cu venituri in valoare de 109,2 milioane de euro, marcand o crestere de 2,1% fata de T3 2014.
Segmentul business a crescut cu 7,7% anual, in timp ce veniturile din servicii pe segmentul B2B au crescut cu 18,3% in T3 2015 fata de T3 2014. in ultimele trei luni, Telekom Romania Mobile Communications a adaugat in portofoliul sau de afaceri mai multe conturi strategice, precum Bank Leumi sau Șantierul Naval Damen Galati.
Baza totala de clienti (inclusiv Zapp), la sfarsitul T3 2015, a fost de aproximativ 5,7 milioane, in scadere cu 2,9%, comparativ cu T3 2014. Baza totala a clientilor cu abonamente a crescut cu 4,8% comparat cu T3 2014, ajungand la 29% din totalul bazei de clienti, in timp ce numarul de utilizatori noi postpaid a inregistrat o crestere de 15,5%.
Marja ProForma EBITDA (profitul inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare) a fost de 22,3% in T3 2015, in scadere cu 1,5 puncte procentuale fata de T3 2014. Proforma EBITDA a ajuns la 24,4 milioane de euro in T3 2015. Blended ARPU a crescut cu 0,9%.
in prezent, Telekom Romania ofera acoperire 4G pentru pana la 57% din populatia urbana si 32,4% din totalul populatiei (urbane si rurale). in Bucuresti, 4G acopera 98% din suprafata orasului, in timp ce in Brasov si Poiana Brasov, principalele destinatii turistice, gradul de acoperire este de 98% si respectiv 100%. in plus, exista o conexiune avansata bazata pe tehnologia HSDPA 3G dual carrier, care permite viteze de pana la 43,2 Mbps in 271 orase si peste 5.287 de localitati.