Volkswagen a pierdut 4 miliarde de euro din capitalizarea bursiera, dupa ce grupul a recunoscut marti seara ca a subestimat nivelul emisiilor la alte 800.000 de automobile din Europa, extinderea problemelor riscand sa aiba un impact serios asupra vanzarilor, prima oara de la izbucnirea scandalului, informeaza Mediafax.
Actiunile Volkswagen sunt in scadere cu 7,8%, la bursa din Frankfurt, relateaza Reuters.
Analistii considera ca extinderea scandalului poate afecta consumatorii care pana acum nu au luat in serios manipularea testelor de poluare ale automobilelor diesel.
Producatorul auto german a anuntat ca emisiile de dioxid de carbon generate de 800.000 de automobile ale grupului au fost subestimate si a suplimentat cu 2 miliarde de euro costurile estimate ale scandalului.
Volkswagen a anuntat in septembrie ca 11 milioane de automobile diesel din intreaga lume au instalate softuri ilegale care reduc nivelul emisiilor in timpul testelor.
„O alta saptamana, un nou soc in istoria VW. Adaugam alte 4 miliarde de euro la costul rechemarilor si suntem ingrijorati ca impactul comercial va fi mai mare”, a declarat Stuart Pearson, analist la Exane BNP Paribas.
Scandalul declansat pe 18 septembrie nu a avut un impact semnificativ asupra vanzarilor grupului, chiar daca Volkswagen a fost singurul producator auto german care a raportat un declin al inmatricularilor auto in Germania, in octombrie.
Agentia americana pentru Protectia Mediului a anuntat luni extinderea investigatiei in cazul grupului auto Volkswagen, acuzat ca a folosit dispozitive de manipulare a emisiilor si la motoare diesel mai puternice, ale unor modele SUV Audi si Porsche. Suspiciunile se refera la motoare diesel cu capacitatea de peste 2.000 de centrimetri cubi instalate pe circa 10.000 de vehicule Porsche, Audi si alte marci ale grupului VW vandute in Statele Unite incepand cu anul 2014. Este vorba de modelul Volkswagen Touareg 2014, Porsche Cayenne 2015, Audi A6 Quattro, A7 Quattro, A8, A8L, si Q5 2016.
Grupul auto Volkswagen a respins noile acuzatii ale autoritatilor americane.
in trimestrul al treilea, VW a alocat 6,7 miliarde de euro pentru acoperirea costului rechemarii in service a 11 milioane de vehicule la nivel mondial, pentru eliminarea softurilor ilegale.
Volkswagen a raportat saptamana trecuta prima pierdere trimestriala din ultimii 15 ani, de 3,48 miliarde de euro, din cauza costurilor legate de scandalul manipularii testelor de poluare, si a redus estimarile referitoare la profit.