Ford Motor va investi 1,8 miliarde de dolari in China, in urmatorii cinci ani, intr-o noua generatie de automobile smart, pentru a opri declinul vanzarilor, pe fondul incetinirii cresterii in acest sector si a intensificarii concurentei, relateaza MarketWatch.
Producatorul auto american a anuntat luni ca va investi 11,4 miliarde de yuani (1,8 miliarde dolari), in urmatorii cinci ani, pentru cercetare in domeniul cresterii conectivitatii smartphone, conducere autonoma si alte functii auto smart pentru automobilele destinate pietei chineze, informeaza Mediafax.
Prin aceasta investitie, vehiculele Ford de noua generatie din China vor fi proiectate in jurul clientilor de pe piata respectiva, a declarat directorul general al Ford, Mark Fields.
Reprezentantii Ford spera ca investitiile planificate in China vor contribui la dezvoltarea de functii smart special concepute pentru soferii chinezi.
in prezent, Ford instaleaza pe automobilele destinate Chinei sisteme smart proiectate si utilizate pe alte piete.
„Vedem China ca o piata in dezvoltare foarte mare. Este o mare oportunitate sa crestem nu doar afacerea de baza, de vanzare de automobile, dar sa oferim oamenilor si servicii mobile”, a spus Fields.
intre serviciile care ar putea fi oferite de Ford se numara un control mai mare al soferilor asupra sistemelor automobilelor, prin intermediul smartphone-urilor, in special in timpul ambuteiajelor.
O filmare care a aratat problemele din trafic in China, la sfarsitul unei sarbatori, a devenit virala in ultimele zile si a scos in evidenta amploarea problemei.
Anuntul Ford are loc intr-o perioada in care cresterea pietei auto chineze a stagnat, pe fondul incetinirii cresterii economice si a masurilor de limitare a achizitiilor, din cauza poluarii si a traficului.
Vanzarile de automobile noi din China au scazut in august cu 3,4%, la 1,42 milioane de vehicule, fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Ford si companii concurente precum General Motors si Volkswagen au redus recent preturile, iar fabricile lor functioneaza sub capacitate.
in primele opt luni ale anului, Ford a vandut 531.704 automobile in China, in scadere cu 1,2% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Acum cinci ani, Ford a anuntat un plan de 5 miliarde de dolari in China, pentru dublarea capacitatii de productie la 1,2 milioane de vehicule. De atunci, cota Ford pe piata chineza s-a dublat de la 2,5% in 2010 la 5%.