Ferrari ar putea fi evaluata la 10-11 miliarde de euro, in oferta publica initiala prin care grupul Fiat Chrysler Automobiles vrea sa vanda o participatie de 10% la divizia producatoare de automobile de lux, la bursa din New York, potrivit unor persoane apropiate situatiei, citate de Bloomberg.
Intervalul de pret al ofertei ar putea fi publicat cel mai devreme vineri, iar prezentarile catre posibilii investitori sunt programate pentru saptamana viitoare, au spus sursele.
Evaluarea s-ar putea modifica pe fondul volatilitatii pietei provocata de izbucnirea scandalului din jurul Volkswagen, care a trisat in timpul testelor de poluare ale unora dintre modelele diesel ale grupului, cu ajutorul unui soft ilegal, potrivit Mediafax.
Directorul general al Fiat Chrysler, Sergio Marchionne, care este si presedinte ale Ferrari, a insistat in ultimele luni ca marca trebuie evaluata ca un producator de bunuri de lux, cum sunt Prada si Hermes International, nu ca un producator de automobile.
Acele companii sunt tranzactionare la peste 20 de ori profitul operational, mai mult decat dublu comparativ cu media evaluarilor producatorilor auto.
„O evaluare ca un producator de lux este justificata de capitalul Ferrari, marjele de profit si lipsa de elasticitate a preturilor”, a declarat Adam Wyden, fondator al ADW Capital Partners, companie care detine actiuni Fiat Chrysler.
Ferrari ar putea fi evaluata la 12-14 ori profitul inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare (EBITDA) estimat pentru 2015, a spus una dintre surse.
Anul trecut, Ferrari a obtinut un profit EBITDA de 693 de milioane de euro si o marja din vanzari de 25%.
Profitul Ferrari a urcat in primul semestru cu 8,9%.
Reprezentantii Fiat Chrysler si Ferrari au refuzat sa comenteze.
Ferrari a dus o politica de restrictionare a vanzarilor la circa 7.000 de automobile pe an pentru a proteja reputatia premium a masinilor, dar intentioneaza totusi sa majoreze productia, care include modele precum 488 Spider, de 235.000 de euro, de la circa 7.200 de vehicule in acest an la 9.000 de unitati in 2019.
„Ferrari este o legenda datorita valorii brandului si a istoricului de profitabilitate”, a declarat Lapo Elkann care, impreuna cu fratele sau, John Elkann, presedinte al Fiat, face parte din familia Agnelli care controleaza producatorul auto.
El a aratat intr-un interviu acordat la Milano ca la Ferrari „nu vinzi o masina, vinzi un vis”.
UBS Group, Merrill Lynch, Banco Santander, Mediobanca si JPMorgan Chase&Co. acorda consultanta Ferrari in procesul de lansare a ofertei publice.