Consiliul de supraveghere al Volkswagen (VW) analizeaza masuri de reducere a costurilor si de generare a fluxului de capital, pentru a sustine ratingului grupului, pe fondul scandalului emisiilor poluante, dar nu ia in considerare vanzari de active sau marci, au declarat surse citate de Reuters.
Una dintre surse a spus ca ar putea avea loc o majorare de capital, daca criza emisiilor va genera costuri peste „un nivel critic”, transmite Mediafax.
Reprezentantii VW au refuzat sa comenteze remarcile celor doua surse.
Cel mai mare producator auto european a admis ca a trisat in timpul testelor de poluare din SUA, iar Ministerul german al Transporturilor a anuntat ca aceeasi practica a avut loc si in Europa, unde VW comercializeaza circa 40% din vehiculele grupului.
Moody’s a revizuit saptamana trecuta perspectiva ratingului VW la negativa, citand riscurile la care este expusa reputatia companiei si flexibilitatea financiara a acesteia.
Fitch anticipeaza la randul ei ca aceasta criza sa afecteze intregul sector auto.
Sursele au spus ca exista ingrijorari ca o retrogradare a ratingurilor grupului poate genera costuri mai mari de finantare, limitand capacitatea VW de a recastiga increderea investitorilor.
Mai multi directori importanti ai VW s-au intalnit miercuri seara, pentru a analiza concluziile preliminare ale unei investigatii interne legate de scandalul emisiilor, care incepe sa afecteze operatiunile grupului.
Divizia financiara a VW a instituit o blocare a angajarilor, ca reactie la criza, a declarat un purtator de cuvant al diviziei. Compania, care ofera finantare cumparatorilor si dealerilor brandurilor VW, nu va prelungi contractele angajatilor temporari.
Separat, un purtator de cuvant al fabricii de motoare VW din Salzgitter, Germania, a spus ca uzina a renuntat la un schimb de lucru de sambata, tot ca masura preventiva.
Volkswagen a anuntat saptamana trecuta ca circa 11 milioane de automobile ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit dupa ce Agentia americana pentru Protectia Mediului (EPA) a acuzat VW ca a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA in materie de emisii, expunand cetateni americani la gaze poluante.
Grupul urmeaza sa recheme in service aproximatv 11 milioane de vehicule, pentru inlaturarea softului care a generat scandalul, si mici modificari tehnice.
Potrivit autoritatilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au incalcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle si Golf, precum si modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 si modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce in eroare sistemele de masurare a noxelor.
Membri ai conducerii de varf a VW au negat ca ar fi avut cunostinta despre softul de reducere a noxelor in timpul testelor.
Grupul a initiat o ancheta interna si a angajat o firma de avocatura. De atunci, directorul general Martin Winterkorn a demisionat si a fost inlocuit de seful diviziei Porsche, Matthias Muller.
Miercuri dimineata, directorul de productie al Porsche, Oliver Blume, a fost numit director general al diviziei. Automobilele Porsche nu sunt afectate de scandal, potrivit Volkswagen.
Directorii din cadrul grupului care au stiut despre softul ilegal, inclusiv directorul pentru cercetare si dezvoltare al VW, Heinz-Jakob Neusser, au fost suspendati din functii.