Konica Minolta, Inc. anunta ca mai mult de 54% din vanzarile companiei la nivel mondial, in toate domeniile sale de activitate, au fost generate de produse ecologice in anul fiscal trecut, incheiat la 31 martie 2015. Astfel, echipamentele ecologice au insumat vanzari de 547,1 miliarde de yeni (echivalentul a 4,2 miliarde de euro1), cu 13 puncte procentuale mai mult comparativ cu anul fiscal anterior. Konica Minolta a lansat 33 de modele ecologice noi in anul fiscal 2014, atingand un numar total de 147 de astfel de produse in toate domeniile de activitate.
Pentru a fi certificate drept ecologice, in baza unui sistem de certificare introdus in anul 2011, produsele trebuie sa indeplineasca o serie de criterii, cum ar fi scaderea emisiilor de CO2 sau utilizarea de materiale reciclate. in acest sens, Konica Minolta desfasoara programul EcoVision 2050, a carui principal obiectiv este reducerea emisiior de CO2 ale companiei pe intregul ciclu de viata al produselor cu 80% pana in 2050, fata de nivelul din 2005. Efectul de reducere a emisiilor de CO2 in timpul utilizarii produselor ecologice ale companiei a fost de 43.000 tone pana in prezent, potrivit raportului CSR 2015 publicat recent de Konica Minolta.
Produsele ecologice au un rol foarte important in atingerea urmatorului prag al Planului ecologic al Konica Minolta pe termen mediu, anume reducerea emisiilor de CO2 din ciclul de viata al produselor cu 40%, pana la 1,21 de milioane de tone in anul fiscal 20162. Un exemplu de Produs Ecologic este bizhub PRESS 2250P realizat cu PC/PET3 reciclat. Compania a creat plastic din PC/PET reciclat, care este un material compozit realizat cu PC. in 2012, Konica Minolta a fost primul producator din industria sa care a folosit PC/PET pentru carcasele exterioare ale echipamentelor sale multifunctionale (MFP). Un alt exemplu sunt recipientele de toner realizate din polietilena din sticle de lapte reciclate. in acest scop, Konica Minolta a dezvoltat o metoda proprie de reciclare si a creat un sistem de productie de masa in Mexic si Malaezia. Compania si-a propus sa creasca, pe termen lung, ponderea materialelor reciclate folosite pentru containerele de toner la 100%, fata de nivelul de 25% din prezent. in plus, Konica Minolta contribuie la protectia mediului prin imprimantele sale textile inkjet, care optimizeaza utilizarea resurselor de apa cu 62% si a celor de energie cu 57%, in comparatie cu imprimantele textile conventionale.
Provocarile de mediu sunt globale si urgente
Shoei Yamana, Presedinte si CEO of Konica Minolta, Inc: “Pentru a mentine o crestere durabila in urmatorii 50 sau chiar 100 de ani este vital nu doar sa cream valoare economica, ci si sa aducem o contributie societatii. Situatia globala a mediului inconjurator reprezinta o problema presanta. Reducerea emisiilor de CO2, sustenabilitatea resurselor sau conservarea biodiversitatii sunt provocari de mediu globale si urgente. Companiile internationale au responsabilitatea de a crea o societate durabila prin reducerea impactului lor asupra mediului.”
20% reducere a emisiilor de CO2 in Fabricile Ecologice si in procesul de distributie
Prin sistemul de certificare Green Factory, care evalueaza activitatile de mediu desfasurate in fabricile de productie inca din 2010, inca sase unitati, dintre care cinci in Japonia si una in China, au atins cel mai inalt nivel de certificare, anume nivelul 2. Acesta presupune reducerea cu 20%4 a emisiilor de CO2 si cu 50% a deseurilor evacuate extern.
Totodata, evaluarea Green Marketing a Konica Minolta masoara distributia, vanzarile si mentenanta, colectarea si reciclarea si impactul acestora asupra mediului. Konica Minolta a redus emisiile de CO2 din procesul de distributie prin mai multe masuri: scurtarea distantelor de transport prin optimizarea centrelor de distributie si a rutelor, reducerea numarului de containere prin imbunatatirea eficientei de incarcare si prin reducerea frecventei transporturilor aeriene. in plus, Konica Minolta dezvolta, in diferite locatii la nivel global, sisteme de reciclare a produselor de tehnologia informatiei utilizate si are ca scop imbunatatirea ratei de reciclare. in Japonia, compania colecteaza MFP-uri prin companii de vanzari la nivel national, apoi demonteaza si separa componentele. Rata de reciclare in anul fiscal 2014 a fost de 98% din total.
Reducerea impactului asupra mediului, in cooperare cu furnizorii
Konica Minolta isi propune sa scada emisiile de CO2 si la nivelul lantului de aprovizionare, cu 2,7% fata de anul fiscal 2013, pana la la 1,37 de milioane de tone. Avand in vedere ca lantul de aprovizionare include si furnizorii care livreaza materii prime si piese de schimb, Konica Minolta doreste sa stabileasca obiectivele de reducere a emisiilor in colaborare cu acestia. Pentru indeplinirea acestui scop, Konica Minolta a lansat in anul fiscal 2014 Initiativa Furnizori Ecologici, prin care ofera furnizorilor tehnologie ecologica si know-how pentru a-i ajuta sa reduca impactul pe care il au asupra mediului.