Konica Minolta, lider european pe segmentul echipamentelor office color A3 si de productie digitala in anul fiscal 20142, conform datelor furnizate de institutul de cercetare infoSource, detine o cota de 34,8% din piata echipamentelor multifunctionale (MFP) A3 color din Romania si de 51,8% in zona de productie digitala alb-negru si color. in Europa, compania a obtinut o cota de 21,2% din piata echipamentelor multifunctionale A3 color, cu peste 141.300 MFP vandute, iar in segmentul productiei digitale a inregistrat o cota de piata de 33,8%, cu vanzari de peste 6.200 de sisteme de productie. Astfel, compania este clasata inca o data pe primul loc atat in Europa, cat si la nivel local.
Strategia Konica Minolta pe plan european si, implicit, in Romania, vizeaza transformarea grupului intr-un furnizor de servicii IT. Astfel, obiectivul principal al companiei pentru urmatorii ani evolueaza de la vanzarea de hardware, prioritara pana acum, la dezvoltarea portofoliului de Managed Services.
La baza schimbarii de perspectiva a Konica Minolta se afla provocarile mediului office, precum Big Data, cresterea rapida a continutului nestructurat, necesitatea eficientizarii proceselor operationale, cerintele de mobilitate si de asigurare a securitatii informatiilor. in acest moment, compania dispune de o expertiza ampla in aceste domenii, precum si de un portofoliu potrivit necesitatilor si asteptarilor clientilor. Astfel, in 2010, Konica Minolta a lansat Serviciile Optimizate de Printare (OPS), care pun accent pe eficientizarea infrastructurii de printare si a proceselor de lucru conexe. in 2014, compania a intrat pe piata Serviciilor de Management de Continut (MCS), care vizeaza procesele de captura, distribuire si gestionare a informatiilor.
Ikuo Nakagawa, presedintele Konica Minolta Business Solutions Europe: „Scopul nostru este ca in urmatorii ani sa consolidam pozitia Konica Minolta ca furnizor de servicii IT pe piata B2B europeana si sa devenim unul dintre furnizorii importanti in aceasta zona. Consultantii noştri au transformat astfel vanzarea de echipamente intr-un proces consultativ, oferind clientilor solutii potrivite proceselor lor de business. ”
in plus, ca parte a strategiei globale de transformare in furnizor de servicii complete de IT, Konica Minolta isi construieste un portofoliu de Marketing Print Management (MPM), oferind la cerere clientilor, in anumite tari din Europa, capacitatile de printare pentru materiale de marketing precum si servicii de marketing – Managed Marketing Services (MMS). Piatra de temelie in aceasta directie a fost stabilita prin achizitionarea in 2012 a firmei Charterhouse din Marea Britanie.
Ikuo Nakagawa, presedintele Konica Minolta Business Solutions Europe: „Toate aceste noi linii de servicii asigura transformarea noastra intr-un furnizor global de servicii IT orientate spre eficientizarea proceselor, atat pentru clientii segmentului office, cat si de productie digitala. in acest scop, am lansat la inceputul anului fiscal 2014 un plan de afaceri pe termen mediu, intitulat „TRANSFORM 2016″, ceea ce inseamna ca ne aflam in plin proces de transformare radicala.”