Potrivit Techno Office, unul dintre principalii jucatori ai pietei locale de furnizori de soluții complete pentru amenajarea spațiilor de birouri, 30% dintre companiile care solicita proiecte de amenajare a spațiului de lucru provin din industria de outsourcing, fiind de departe pe primul loc in topul industriilor care investestesc in astfel de servicii. Urmatoarele industrii care completeaza topul sunt FMCG, IT si servicii profesionale.

„Indiferent de industria din care provin, din ce in ce mai multe companii au inceput sa acorde o atenție sporita nevoilor angajațiilor si apeleaza la soluții profesionale de amenajare a spațiului de lucru”, a declarat Iuliana Carata, General Manager al Techno Office.

Potrivit analizei realizate de companie, cca. 30% dintre companiile care investesc in astfel de servicii sunt cele din industria de outsourcing, acestia fiind urmați indeaproape de companiile din sectoarele FMCG si IT – telecomunicatii, fiecare ocupand 25% din total. Topul este completat de companiile de servicii profesionale.

“Daca am face un top al companiilor cu cele mai mari creşteri ale numarului de angajati, atunci pe primele pozitii in clasamentul celor care investesc in servicii de amenajare ale birourilor ar fi industriile de IT şi BPO (business process outsourcing). Tot aici sunt fruntaşe institutiile financiare, companiile din FMCG şi cele din telecomunicatii”, a mai spus Iuliana Carata.

in ceea ce priveste bugetele pentru amenajare alocate de acestia, reprezentanta companiei estimeaza ca sumele investite variaza intre 80 – 350 Euro/mp, pentru o amenajare completa, fara instalații.

„Bugetele nu sunt stabilite in funcție de marimea companiei sau in funcție de numarul de angajați, ci de nevoia concreta a companiei, de modul de lucru si dorința de a-l adapta noilor cerințe in domeniu, in special celor tehnologice”, a completat Iuliana Carata.

Aceasta a subliniat, de asemenea, ca proiectele care beneficiaza de bugete semnificative aparțin birourilor de avocatura, notariatelor, birourilor de arhitectura – practic zona de servicii profesionale care pune mare pret pe imagine.

De asemenea, stilul pe care companiile il aleg este strans legat de specificul industriei in care activeaza, pe care incearca sa il adapteze tendințelor actuale in materie de design interior. Astfel, majoritatea clienților isi doresc spații cu personalitate, care sa-i reprezinte, si acorda o atenție deosebita atunci cand aleg design-ul, forma, culoarea si funcționalitatea produselor.

Astfel, printre cele mai importante tendințe la care companiile din Romania vor sa adere se numara mobilitatea completa a individului si facilitarea comunicarii intre angajați prin crearea unor zone informale precum spații de lounge, cafenele de lucru sau zone echipate cu fotolii si canapele confortabile.
„Multe dintre companiile din Romania au invațat sa isi asculte angajații. Odata ce acestia au cerințe care vizeaza cresterea confortului la nivel individual cu scop final de crestere a rentabilitații si a productivitații, companiile le vor pune in aplicare prin strategii foarte bine dezvoltate”, menționeaza Iuliana Carata.

Reprezentanta Techno Office a subliniat ca majoritatea companiilor care aleg astazi sa investeasca in amenajarea unui spatiu aleg sa lucreze cu un furnizor specializat in oferirea de solutii optime, profesionale şi personalizate.

„O astfel de colaborare avantajeaza companiile care au nevoie de solutii complete. Know-how-ul si organizarea fluxului corect de activitați sunt primordiale şi aduc beneficiarului un proiect optimizat din punct de vedere al functionalitatii spatiului, al timpului alocat amenajarii, al suprapunerii rezultat versus cerinta şi – foarte important – un proiect cost-effective”, a mai spus Iuliana Carata.

in ceea ce priveşte ciclul de reinoire a mobilierului de birou, companiile din industria de telecomunicatii şi din institutiile financiare se afla pe primul loc, rebrandingul fiind, de cele mai multe ori, principala motivatie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here