Companiile care depun declaratii sumare de intrare prin aplicatia ICS-RO (aplicatia informatica a autoritatii vamale) pentru marfurile ce urmeaza a fi introduse in Uniunea Europeana prin birourile vamale din Romania au obligatia de a utiliza semnatura electronica extinsa incepand cu data de 1 martie 2015. Masura vine ca urmare a Ordinului ANAF nr. 2781/2014, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 672 din 12 septembrie 2014. In perioada septembrie 2014-februarie 2015 aplicarea semnaturii electronice extinse a fost facultativa, urmand ca ea sa depaseasca faza de pilot in luna urmatoare.
Ce este semnatura electronica extinsa?
Semnatura electronica extinsa, atestata de Legea nr. 455/2001, asigura identificarea semnatarului si este generata cu ajutorul unui dispozitiv securizat, controlat exclusiv de semnatar. Semnatura electronica extinsa aplicata logic confera documentelor validitate de act juridic, in cazurile in care o forma scrisa este ceruta ca o conditie de proba. Semnatura electronica extinsa este legata de datele in forma electronica, la care se raporteaza, astfel incat orice modificare ulterioara a acestora este identificabila.
Pentru a elimina eventualele intarzieri in efectuarea operatiunilor vamale, Infrasoft recomanda companiilor afectate de aceste prevederi platforma Documenta DMS (www.documenta-dms.com ), o solutie prevazuta cu semnatura electronica, care asigura respectarea procedurilor interne si a legislatiei in vigoare. Documenta este o solutie de management, stocare si arhivare electronica a documentelor, asigurand si back-up securizat.
Documenta este o aplicatie prietenoasa si intuitiva, usor de invatat si utilizat ce asigura integrarea Office, Outlook sau cu produsele de evidenta contabila cunoscute, precum si interoperabilitatea cu produsele ERP, CRM.
Semnatura electronica extinsa se aplica si la mesajele de „eliberare pentru intrare”, transmise de catre lucrătorul vamal dupa controlul declaratiilor sumare de intrare.