Datele studiului din 2015 scot in evidenta interesul deosebit catre cresterea volumului de vanzari, catre conectarea cu cat mai multi clienti si potentiali clienti in mediul digital, catre mentinerea loialitatii clientilor, dar si catre actiuni precum expunerea brandului, dezvoltarea relatiei cu clientii si cresterea ratelor de conversie. Printre actiunile de marketing digital, respondentii au mentionat campaniile TV/radio/presa, campaniile de tip CPM (cost per mille) optimizat si actiuni de customer media.
Editia cu numarul 3 a studiului a fost derulata in perioada ianuarie-februarie, 2015, prin intermediul medodei CAWI (computer-assisted web interviewing), iar numarul de respondenti a fost de 256. Participantii in cadrul studiului sunt intr-un procent de 41,67 % proprietari de afaceri, 20,83 % manageri de marketing digital, 16,67 % manageri de marketing, 14,58 % responsabili de vanzari, iar restul de 6,25% dintre respondenti fiind profilati prin alte tipologii profesionale.
Din punctul de vedere al momentului efectuarii tranzactiilor, 61,96 % dintre respondentii studiului au declarat ca afacerile in care sunt implicati efectueaza tranzactii preponderent in mediul offline, iar restul de 38,04 % au tranzactii financiare cu clientii preponderent in mediul online.
Prioritatile marketingului in 2015
In topul obiectivelor de marketing setate de respondenti, pe 2015, privite prin prisma gradului de prioritate, pe o scara de la unu (prioritate mica) la zece (prioritate mare), respondentii au mentionat generarea de vanzari, cu o prioritate medie de 8,7, conectarea cu cat mai multi clienti cu o prioritate medie de 8,5 si cresterea volumului de vanzari catre clienti si fosti clienti cu o prioritate medie de 8,45. Aceste obiective de marketing au fost selectate de respondenti dintr-un numar de peste 40 de obiective de marketing digital sau de marketing classic, specific mediului offline, ele reusind sa atraga gradul de prioritate cel mai ridicat.
Popularitatea actiunilor de marketing in 2015
Din punctul de vedere al popularitatii obiectivelor de marketing, datele studiului scot in evidenta o situatie putin diferita. Mai exact, prin prisma numarului mare de mentiuni inregistrate, expunerea brandului / companiei ocupa locul intai. Altfel spus, foarte multi respondenti se vor orienta in 2015 catre obtinerea acestui obiectiv de marketing, dar el nu are neaparat un grad foarte mare de prioritate. Pe locul doi din punctul de vedere al respondentilor se afla dezvoltarea relatiei cu clientii, iar pe locul trei se afla obiectivul de crestere a ratelor de conversie pe diverse zone ale marketingului online / digital.
Actiuni de marketing in care s-ar investi in 2015
Din punctul de vedere al actiunilor, al tacticilor si al practicilor de marketing online / digital, participantii in cadrul studiului au mentionat ca vor aloca cea mai mare parte a bugetului ( 18,32 % din buget ) catre campanii TV / radio / presa pentru atingerea obiectivelor lor, 18,08 % din buget, locul doi din punctul de vedere al marimii bugetului, va fi alocat catre campanii de tip CPM optimizate (optimized), iar pe locul trei din punctul de vedere al marimii bugetului se afla actiunile de customer media cu 13,64 % din buget.