Huawei Consumer Business Group (BG) a anuntat astazi rezultatele financiare pentru anul 2014. Astfel, veniturile din vanzari au crescut cu 30% si au ajuns la 12,2 miliarde de dolari, depasind pentru prima data pragul de 10 miliarde de dolari.
Livrarile de produse au crescut cu 7,8 % si au ajuns la 138 de milioane de dispozitive livrate, dintre care 75 milioane de smartphone-uri, ceea ce reprezinta o crestere pe acest segment cu 45%, in comparatie cu anul anterior.
“Strategia noastra de a ne concentra pe produse premium-accesibile a dat roade, iar rezultatele obtinute in 2014 vorbesc de la sine: inovatia continua si dezvoltarea de produse noi, notorietatea brand-ului, cresterea cotei de piata – prin care ne-am pozitionat ca cel de-al treilea jucator pe piata globala a smartphone-urilor. De asemenea, influenta globala a brand-ului nostru a continuat sa creasca, iar Huawei a devenit prima companie chineza care a fost inclusa in Top 100 marci globale in 2014, potrivit Interbrand,” a declarat Richard Yu, CEO al Huawei Consumer BG.
Succesul produselor premium-accesibile
Una dintre cele mai importante realizari din anul 2014 o reprezinta cresterea livrarilor de smartphone-uri premium accesibile, cu 18%.
Smartphone-ul Huawei Ascend P7, unul dintre varfurile de gama ale companiei, a fost livrat in 4 milioane de unitati in doar sase luni de la lansarea sa globala de la Paris, in luna mai a anului trecut, in timp ce Huawei Mate 7 a fost extrem de bine primit de catre comunitatile oamenilor de afaceri de pe toate pietele, fiind livrat in 2 milioane de unitati in doar trei luni de la data lansarii, care a avut loc in luna septembrie a anului trecut.
Expansiune rapida in open market
Canalele de distributie deschise, inclusiv magazinele online, au inregistrat o crestere
semnificativa, care a contribuit la cifra de afaceri realizata de catre companie. in plus, acestea insumeaza in prezent 41 de procente din venitul total realizat de Huawei Consumer.
De asemenea, la finalul anului 2014, la nivel global, divizia Huawei Consumer numara 630 de magazine sub brand propriu, acesti factori contribuind la imbunatatirea experientei de cumparare pentru consumatori, atat in mediul online, cat si in cazul comertului clasic.
Cresterea popularitatii brandului la nivel global
Cresterea popularitatii produselor premium accesibile in randul consumatorilor a fost determinata si de catre proiectele de comunicare online, ceea ce a permis Huawei sa-si creasca notorietatea la nivel global.
Un raport recent al agentiei de cercetare IPSOS, care a inclus 32 de tari, arata ca notorietatea brand-ului Huawei a crescut de la 52 de procente, in 2013, la 65 de procente in 2014, ceea ce inseamna ca brand-ul Huawei este recunoscut de catre aproape doua treimi din populatia acestor tari. Potrivit IPSOS, scorul de promovare obtinut de Huawei (consumatori care au recomandat smartphone-urile Huawei altor persoane) a ajuns la 43 de procente, ceea ce claseaza Huawei printre primele trei marci din top.
De asemenea, Huawei se numara printre primele trei brand-uri si in ceea ce priveste “Brandul Momentului”, ceea ce reflecta succesul Huawei in imbunatatirea experientei de brand, in raport cu consumatorii, si in consolidarea avantajului competitiv al brandului pe piata globala.
Strategia de brand dual Huawei-Honor
Gama Honor, lansata de Huawei anul trecut, a obtinut de asemenea rezultate remarcabile in 2014. Livrarile de dispozitive Honor au ajuns la 20 de milioane de unitati, astfel ca modelul Honor 3C a depasit 8 milioane de unitati, Honor 3X a fost livrat in peste 4 milioane de unitati, iar Honor 6 a depasit 3 milioane de unitati. La sfarsitul anului 2014, gama Honor era prezenta in peste 60 de tari si regiuni din intreaga lume.
Huawei Consumer BG a inceput sa puna accentul pe produsele premium accesibile inca din anul 2012. De la Huawei P1 pana la P7, din seria P; de la Huawei Mate pana la Mate 7, din seria Mate, de la Honor 6 pana la Honor 6 Plus, toate smartphone-urile varf de gama Huawei au avut ca obiectiv sa se diferentieze prin experienta de utilizare extraordinara oferita consumatorilor. Seria P redefineste designul smartphone-urilor si ofera camere foto performante; seria Mate se evidentiaza prin dimensiunile ecranelor si bateria cu autonomie marita, iar produsele Honor ofera conectivitate impresionanta, calitate si durata mare de viata a bateriei.
“Strategia brand-ului dual Huawei – Honor s-a dovedit a fi de un real succes, creand legaturi care au determinat cresterea notorietatii brand-ului si a cotei de piata a Huawei Consumer BG, ca intreg. Brand-ul Huawei si-a consolidat pozitia de top pe piata produselor premium accesibile, in timp ce brand-ul Honor s-a consacrat ca un brand popular si indraznet printre consumatorii nativi de internet”, a declarat Shao Yang, Vicepresedintele Departamentului de Marketing al Huawei Consumer BG.
Sustinerea cresterii in 2015
2015 va fi un an strategic pentru Huawei Consumer BG, in care vor fi exploatate oportunitatile oferite de mediul online, pentru a reusi sa inovam la capitolul produse, brand, marketing, canale de distributie, retail si e-commerce.
Huawei Consumer BG se va concentra pe promovarea produselor varf de gama pentru a fixa imaginea brandului Huawei ca un simbol al inovatiei si al produselor de calitate.
Pentru gama Honor, la nivel global, Huawei isi va concentra atentia tot pe pietele online, bazandu-se pe succesul anterior avut pe acest sector de distributie si vanzare.
“Privind inainte, Huawei Consumer BG isi propune sa sustina cresterea din 2014 si sa consolideze mai departe pozitia de lider al Huawei pe piata smartphone-urilor premium accesibile, avand ca target cresterea la 100 milioane a unitatilor livrate in 2015. Datorita capabilitatilor si a expertizei in tehnologie a companiei Huawei, Huawei Consumer BG va continua sa ofere experiente extraordinare consumatorilor din intreaga lume si sa indeplineasca vise pentru oamenii de pretutindeni.” a concluzionat Richard Yu, CEO al Huawei Consumer BG.