Raportul calitate-pret ramane cel mai important criteriu in alegerea produselor pentru locuinta
Potrivit Kuma Romania, unul dintre principalii producatori locali de lavoare, blaturi si mobilier pentru bai si bucatarii sub brandurile Kuma si Nordline, din ce in ce mai multi romani apeleaza la serviciile designerilor de interior in proiectele de amenajare ale locuintelor, insa raportul calitate – pret ramane elementul decisiv in achizitionarea produselor.
„In 2014 am remarcat o crestere a importantei acordate design-ului atat in cazul locuintelor individuale, cat si proiectelor de mai mare anvergura cum sunt mall-urile sau cladirile de birouri. Astfel, peste 10% dintre romani apeleaza la specialisti – arhitecti sau designeri de interior – si respecta indicatiile acestora legate de produsele recomandate, comparativ cu anii trecuţi, cand alegerile se bazau pe preferinţele personale, fara sa ţina cont de parerea unui consultant in domeniu”, a declarat Oana Toader, Business Developer Kuma Romania.
Raportul calitate-pret ramane insa criteriul principal de alegere, iar romanii se afla tot mai des in cautarea unor produse certificate, rezistente si durabile deoarece au invatat importanta acestor aspecte si au inteles ca un produs ieftin aduce cu sine si probleme in ceea ce priveste calitatea.
„In cazul lavoarelor, posibilitatea de a personaliza forma si dimensiunea acestora, precum si varietatea gamei de culori, design-ul deosebit si rolul functional al produsului, sunt cele mai importante criterii care determina comportamentul de achiziţie al romanilor”, a subliniat Oana Toader.
Potrivit Kuma Romania, criteriile de achizitie difera si in functie de tipologia proiectului. Astfel, pentru segmentele office si hotelier, clientii doresc, in primul rand, lavoare cu dimensiuni pe comanda si forme atipice. Pentru baile publice se mizeaza pe blaturi generoase si boluri multiple, cu mai multe baterii. in cazul spitalelor, cerinta obligatorie este igiena, unde specialistii Kuma recomanda produse cu suprafete speciale, tratate antibacterian.
„Spatiile publice necesita produse cu proprietati superioare, care sa reziste bine uzurii cauzate de folosirea intensiva. Folosind un produs de calitate inferioara, economia facuta initial la achizitie dispare rapid daca produsul necesita reparatii sau inlocuire”, a mai spus Oana Toader.
Referitor la clientii particulari, Kuma Romania observa preferinta acestora pentru produse de calitate, care sa-si pastreze caracteristicile in timp si care au un design deosebit.
Proiectele anului pentru Kuma
La final de an, portofoliul companiei a crescut cu alte zeci de proiecte, doua dintre cele mai importante fiind amenajarile pentru Centrul de Afaceri din Pitesti si Sala Polivalenta din Cluj. Pentru aceste proiecte au fost livrate 62 lavoare personalizate, cu un design deosebit, boluri multiple si lungimi cuprinse intre 150-360 cm.
Conform companiei, ambele proiecte au fost derulate prin intermediului unui nou dealer – Bravo Group, iar criteriile de baza pentru aceste investitii au fost rezistenta, durabilitatea produselor si posibilitatea companiei de a produce dimensiuni specifice, pe comanda.