Spatii Comerciale Claudiu Ghebaru Regatta

In acest articol, impreuna cu specialistul companiei imobiliare Regatta, va vom prezenta 4 greseli majore de care trebuie sa tineti cont atunci cand cautati spatii comerciale de vanzare in Bucuresti.

Indicatorii economici ai anului 2014 raportati pentru primul semestru arata cea mai mare crestere a numarului de tranzactii imobiliare pe segmentul de retail (spatii comerciale), de la inceputul crizei din 2008. Sustenabilitatea business-urilor existente, cat si apetitul investional in crestere au generat un numar record de cereri privind achizitia de spatii comerciale. Claudiu Ghebaru spune ca clientii Regatta care solicita spatii comerciale se pot imparti in 2 mari categorii : clienti care vizeaza exploatarea spatiilor in regim propriu si clienti care achiztioneaza spatii in vederea obtinerii unui randament din inchirierea acestora la un pret avantajos. Cum cererea este intr-o continua crestere pe acest segment, cumparatorii de spatii comerciale din Bucuresti se expun adeseori unor riscuri majore. Pe termen mediu si lung, acestea ar putea avea o incidenta complet nefavorabila in nivelul veniturilor generate de aceasta achizitie.

1.    Cea mai des intalnita greseala este ofertarea spatiului comercial si estimarea pretului. Peste un sfert din cumparatori considera ca “doar ei” au aflat de terminarea perioadei de criza, vor sa speculeze asa-zisa conjunctura nefavorabila si sa achizitioneze spatiile comerciale la preturi de chilipuri asiatice. Intre timp, proprietarul primeste pretul solicitat de la un alt potential cumparator bine ancorat in realitate, iar ofertantul initial reia procesul de achizitie de la capat. Insa doar dupa ce transmite companiei imobiliare ca “ar fi dat si el aceeasi suma, dar a incercat sa negocieze, ca nu a trecut criza in totalitate….” spune specialistul Regatta Imobiliare Claudiu Ghebaru.
2.    Alegerea companiei imobiliare care sa ii reprezinte este o alta greseala majora, in vederea achizitiei si inchirierii de spatii comerciale. Sunt foarte putine companii imobiliare care sa acopere segmentul de retail, in special cel de inchirieri spatii comerciale, cu istoric de proprietati tranzactionate in zonele caracteristice din Bucuresti. Compania Regatta detine in portofoliu in acest moment peste 95% din spatiile comerciale din piata, astfel incat orice client poate beneficia de o analiza comparativa a proprietatilor, cat si de o proiectie realista a veniturilor generate de achizitie.
3.    Locatia spatiului comercial reprezinta punctul forte al investitiei. Traim in a 2-a capitala din UE privind gradul de aglomerare urbana, cu o densitate medie de 8.000 locuitori/km patrat. Daca spatiul nu va fi situat intr-o zona intens circulata, atat pietonal, cat si auto, termenul de amortizare al investitiei va creste. Ceea ce va duce la o scadere a randamentului.
4.    Estimarea nerealiasta a veniturilor este o alta greseala majora, frecvent intalnita. In functie de suprafata spatiului, pretul de achizitie si pozitia acestuia exista sanse ca gradul de neocupara sa fie unul mare. Din acest motiv, inca din momentul prospectarii pietei, cumparatorul trebuie sa tina cont de profilul viitorului chirias. Unde il gaseste pe acesta, ce arie de activitate are si la ce pret se poate inchide tranzactia.

In final, expertul Regatta, Claudiu Ghebaru spune ca cererea pentru spatii comerciale este intr-o continua crestere. Cu o analiza atenta asupra pretului de achizitie si a locatiei, corelat cu o estimare realista a veniturilor generate, se poate face diferenta intre o investitie de succes si una facuta in graba.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here