Mediafax Group, una dintre cele mai importante companii media din Romania, si BAC Investment Banking, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata locala de consultanta in fuziuni si achizitii, sunt, incepand cu data de 20 iunie 2014, actionari FlorideLux, controland impreuna 35% din business-ul care opereaza magazinele online www.floridelux.ro, www.brazidecraciun.ro, www.coroane.ro, www.cosuridelux.ro, dar si florariile offline FlorideLux.
Potrivit reprezentantilor FlorideLux, discutiile cu cei doi noi investitori au durat peste un an, fiind initiate in cadrul editiei din 2013 a evenimentului VentureConnect, in urma prezentarii sustinute de Marius Dosinescu (foto), CEO si Fondator FlorideLux. in urma negocierilor, doua companii membre ale grupului BAC Investment Banking au intrat in actionariatul FlorideLux cu o participatie de 25%, iar Mediafax cu o cota de 10%.
Obiectivul noii structuri de actionariat este consolidarea pozitiei de lider detinute de FlorideLux pe piata de floristica online din Romania si intrarea pe noi piete, concomitent cu dezvoltarea sistemului de francize offline. in prezent, FlorideLux are florarii francizate in Brasov, Cluj, Arad, Pitesti si Iasi.
“BAC a decis sa investeasca in FlorideLux tinand cont, in special, de echipa de management deosebita, condusa de Marius Dosinescu si Ioana Buiacu, precum si de potentialul mare de crestere datorat modelului bine definit al afacerii FlorideLux, intr-un sector de activitate inca fragmentat. De asemenea, suntem extrem de entuziasmati cu privire la oportunitatea de a contribui la construirea unuia dintre cele mai cunoscute branduri pe piata de flori si florarii din Romania, piata aflata pe un trend de crestere rapida, si de a sustine FlorideLux in dezvoltarea modelului de franciza la nivel national, precum si in consolidarea pozitiei companiei ca cel mai mare retailer online de pe aceasta piata”, declara Dan Visoiu, Partner, BAC Investment Banking.
Scopul principal al managementului si actionarilor FlorideLux este extinderea francizelor FlorideLux pe raza tuturor judetelor tarii, cu livrarea produselor in aceeasi zi, in sistem propriu.
„Achizita a 10% din FlorideLux e un pas natural facut de Mediafax Group in segmentul serviciilor online. Ne uitam de cativa ani la aceasta piata si suntem increzatori ca aceasta noua investitie va potenta dezvoltarea rapida a sistemului FlorideLux, concomitent cu accelerarea celorlalte initiative ale Mediafax in domeniul ecommerce-ului”, afirma si Orlando Nicoara, director general Mediafax Group.
Potrivit fondatorului FlorideLux, Marius Dosinescu, rolul noilor investitori este de a potenta business-ul prin implicarea in management si strategie, fara a se angaja insa pe partea operationala. Investitiile FlorideLux, care vor avea loc in perioada urmatoare, vor fi orientate catre dezvoltare, marketing si comunicare, in paralel cu cresterea infrastructurii actuale. Extinderea francizelor FlorideLux pe raza tuturor judetelor tarii, cu livrarea produselor in aceeasi zi, in sistem propriu, este de asemenea unul din obiectivele grupului pe termen scurt.
”Dezvoltarea business-ului avea un curs natural, insa asocierea cu BAC Investment Banking si Mediafax ne va permite sa ardem etape si sa ne atingem obiectivele mult mai repede si mai eficient. Suntem constienti ca piata de floristica este pe cat de promitatoare, pe atat de segmentata, asa ca, o strategie foarte bine pusa la punct ne este necesara atat noua, cat si pietei”, declara Marius Dosinescu.
Acesta considera extinderea business-ului din online si in offline un pariu personal castigat, sustinand ca barierele dintre cele doua medii sunt pe cale sa dispara.
”Am pornit FlorideLux in 2003 din pasiune pentru IT si online, care ulterior s-a transformat in pasiune pentru business-ul cu flori. Modelul actual al FlorideLux.ro, in care online-ul si offline-ul se completeaza este unul cu totul nou si aveam nevoie de parteneri cu viziune pe termen lung, care sa ne ajute in atingerea obiectivelor”, adauga Dosinescu.