Vanzarile Dacia au crescut cu 19,3% anul trecut, la 429.540 de autovehicule, principala piata fiind in continuare Franta, cu aproape 94.000 de unitati, in timp ce in Romania livrarile au avansat cu 12,4%, la 24.890 de unitati, echivalentul unei cote de piata de 31,6%.

Vanzarile Dacia au crescut cu 19,3% anul trecut, la 429.540 de autovehicule, principala piata fiind in continuare Franta, cu aproape 94.000 de unitati, in timp ce in Romania livrarile au avansat cu 12,4%, la 24.890 de unitati, echivalentul unei cote de piata de 31,6%.

„Cifra 13 spunem ca poarta ghinion, dar pentru noi 2013 ne-a adus noroc, pentru ca Dacia a avut parte de o performanta comerciala foarte buna. Dacia a vandut la nivel mondial 429.540 de unitati, in crestere cu 19,3% fata de anul precedent, pe o piata in scadere”, a declarat marti, intr-o conferinta de presa, Thomas Dubruel, director comercial al grupului Renault in Romania.

Vanzarile Dacia in afara Romaniei au totalizat 404.000 unitati, iar pe piata europeana, in regres cu 1,7%, livrarile marcii au urcat cu 25,9%.

Astfel, peste 290.000 de unitati Dacia au fost inmatriculate anul trecut pe pietele europene, echivalentul unei cote de piata de 2,1%.

De la lansarea marcii pe piata europeana, in vara anului 2005, aproape 1,5 milioane de clienti au ales marca Dacia, potrivit datelor constructorului auto.

In clasamentul pe tari, pe prima pozitie a ramas Franta, cu aproape 94.000 de unitati si o cota de piata de 4,3%. Dacia ocupa locul 5 pe aceasta piata, iar modeul Sandero se situeaza pe 3 in topul vanzarilor din aceasta tara catre persoane fizice.

Germania ocupa pozitia a adoua, cu peste 47.000 de unitati si o cota de piata de 1,5%.

Compania precizeaza ca Algeria, Turcia, Spania si Maroc au inregistrat, fiecare, vanzari de peste 30.000 de unitati, iar in Spania, unde livrarile marcii au urcat cu 80%, Sandero este pe primul loc in topul modelelor cele mai vandute catre persoane fizice.

In Marea Britanie, unde vanzarile au inceput in 2013 cu o gama limitata (Duster si Sandero), Dacia a comercializat peste 13.000 de autovehicule, Regatul Unit plasandu-se pe locul 9 in clasamentul tarilor de destinatie a marcii.

In Romania, Dacia Logan berlina a ramas cel mai vandut model anul trecut, cu peste 10.000 de unitati, fiind urmat de Sandero, inclusiv versiunea Stepway (4.707 unitati) si Duster (4.647 unitati).

Cota de piata a Dacia in Romania a crescut anul trecut cu 5,4 puncte, ajungand la 31,6%, iar rezultatul pozitiv inregistrat pe plan local se explica, in parte, prin reinnoirea completa a gamei de modele, in 2013 fiind lansate pe piata noul Logan MCV si noul Duster.

„La fel de important, Dacia a reusit in 2013 sa marcheze puncte in competitia comerciala adaptandu-si strategia la principalele schimbari de pe piata romaneasca si indeosebi la cresterea puternica a proportiei clientilor persoane fizice in ansamblul pietei (in prezent, aceasta categorie reprezinta 77% din totalul clientilor”, se arata intr-un comunicat al companiei.

Cota de piata a companiei a crescut atat pe segmentul flotelor, cat si pe cel al vanzarilor catre persoane fizice, in ultimul caz pe fondul bunei utilizari a programului de reinnoire a parcului auto din Romania, arata constructorul auto detinut de grupul francez Renault.

Compania precizeaza ca isi propune in acest an consolidarea rezultatelor pe piata romaneasca si intentioneaza sa deruleze un program de reinnoire a retelei comerciale, care se va incheia anul viitor.

Afacerile Automobile Dacia au scazut cu 3,3% in 2012, de la 13,17 miliarde lei la 12,74 miliarde lei, iar profitul net a avansat usor, de la 275,1 milioane lei la 277,2 milioane lei.

La nivel de grup, vanzarile Renault au crescut anul trecut cu 3,1% anul trecut, la 2,62 milioane autovehicule. In Europa, constructorul francez a livrat 1,3 milioane unitati, in crestere cu 2,4%, si a atins o cota de piata de 9,5%.

Vanzarile sub brandul Renault a crescut cu 0,4%, la 2,13 milioane unitati, acoperind 81,1% din livrarile grupului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here