Investitori din Romania si Bulgaria sunt interesati de constructia a trei noi poduri peste Dunare, a declarat vineri premierul bulgar Plamen Oresarski, in Parlamentul de la Sofia.
Oresarski a aratat ca noile poduri peste Dunare, la Silistra-Calarasi, Oriahovo-Bechet si Nikopol-Turnu Magurele, au fost incluse in planul de actiune al Comisiei Europene pentru implementarea Strategiei UE pentru Regiunea Dunarii, el adaugand ca proiectele sunt esentiale pentru regiune, relateaza Novinite.
Premierul a precizat insa ca nu a fost convenita, pana acum, nicio finantare UE pentru cele trei poduri, informeaza Mediafax.
„Acest lucru ne obliga sa cautam ale surse de finantare, in special parteneriate public-private”, a spus Oresarski, citat de investor.bg.
El a notat ca o sedinta comuna a guvernelor Bulgariei si Romaniei a fost planificata sa aiba loc in lunile urmatoare, iar pe agenda discutiilor se va afla cooperarea dintre cele doua state.
Oresarski a explicat ca a primit asigurari de la surse credibile ca investitori privati si-au exprimat interesul sa discute despre constructia podurilor.
Premierul a subliniat totusi ca in acest moment nu poate specifica un termen pentru finalizarea proiectelor.
In luna noiembrie a anului trecut, presedintele bulgar Rosen Plevneliev a semnat o declaratie de cooperare cu Romania, referitoare la constructia unui pod care sa lege Silistra de Calarasi.
Subiectul celui de-al treilea pod peste Dunare a fost discutat de presedintele Plevneliev cu omologul sau Traian Basescu in iunie 2013, cu ocazia unui summit al sefilor de state din Europa Centrala.
Al doilea pod de pe Dunare, de la Calafat-Vidin, numit „Noua Europa” a fost inaugurat in iunie 2013. Primul pod care leaga Romania de Bulgaria, intre Giurgiu si Ruse, a fost deschis in anul 1954.
Romania si Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului Calafat-Vidin in martie 2000, insa initierea proiectului a intarziat din cauza fondurilor insuficiente.
Podul Calafat-Vidin este parte a coridorului paneuropean de transport care leaga orasul german Dresda de Istanbul (Turcia).
Costurile proiectului au totalizat 226 milioane de euro, iar angajamentul financiar al guvernului bulgar s-a ridicat la 60,7 milioane de euro. Proiectul a beneficiat de imprumuturi si finantari gratuite de la Uniunea Europeana, Banca Europeana pentru Investitii, Agentia Franceza pentru Dezvoltare si Institutia Germana de Credit pentru Reconstructie si Dezvoltare.