Turismul romanesc nu va cuceri piata internationala fara exploatarea mitului Dracula, orice alte tehnici de promovare am incerca. De aceea, construirea unui circuit al castelelor legate de mitul lui Dracula constituie o incercare de recuperare a profitabilitatii unei legende pe nedrept ignorate si marginalizate.

Chiar daca mai exista inca reticente pe plan intern fata de promovarea turismului romanesc pe baza brandului Dracula, adevarul este ca Romania nu a avut si nu va avea niciodata o alta legenda turistica mondiala atat de cunoscuta si de atractiva precum aceasta.

Sper sa nu mai fie nevoie de alti zece ani pentru ca mitul Dracula sa ajunga sa fie acceptat si folosit ca atare in calitatea lui de magnet pentru turistii straini. Ar fi o alta decada pierduta pentru turismul romanesc in ceea ce priveste potentialul sau international.

Mitul Dracula nu mai are nevoie de mult de Romania, pentru ca a fost preluat profesionist de industria de la Hollywood, precum si de operatorii de turism pragmatici din Marea Britanie sau din tarile Asiei de Sud-Est pentru care s-a transformat intr-o industrie de miliarde de euro. Romania, in schimb, are nevoie mai mult ca niciodata de mitul Dracula pentru a iesi din izolationismul sau turistic contemplativ, fiind o tara care sade pe un munte de aur al promovarii gratuite la nivel international pe care refuza cu obstinatie sa-l foloseasca, spre propria sa pierdere.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here