Toyota, cel mai mare constructor auto la nivel mondial, a decis sa renunte la utilizarea unui gaz pentru instalatiile de climatizare ale automobilelor impus de legislatia europeana, urmand exemplul grupului Daimler care a initiat opozitia fata de acest produs din motive de siguranta, anunta Mediafax.
Gazul respectiv, numit R1234yf, face obiectul unui litigiu intre Daimler si statul francez, iar Consiliul de Stat, cea mai inalta jurisdictie administrativa din aceasta tara, urmeaza sa ia o decizie martea viitoare. Potrivit Daimler, acest gaz ar putea sa ia foc in cazul unor coliziuni.
Mercedes a contestat o decizie a Ministerului francez al Mediului de blocare a inmatricularii automobilelor clasa A, B, CLA si SL sub motivul ca acestea nu utilizeaza noul gaz refrigerant, asa cum a impus o directiva europeana din luna ianuarie pentru ca este mai putin poluant.
Un purtator de cuvant al Toyota Germania a declarat vineri ca noul gaz nu mai este folosit in modelele Prius Plus, Lexus GS si GT86 comercializate in Europa, care au revenit la produsul utilizat anterior, R134a. El nu a precizat cand a fost luata masura.
Daimler a exprimat toamna trecuta indoieli legate de siguranta utilizarii noului gaz, impartasite ulterior de consumatori, ONG-uri si autoritati, se arata intr-o declaratie a Toyota Germania.
„Toyota considera ca este de datoria companiilor din industria auto ca vehiculele sa corespunda standardelor de siguranta in vigoare”, a explicat compania japoneza.
Nu exista in prezent un consens european referitor la aceasta problema, iar Toyota a decis din acest motiv sa foloseasca, temporar, gazul R134a.
Toyota a precizat ca a efectuat teste proprii, care nu au relevat probleme de siguranta.
„Vanzarea vehiculelor care folosesc gazul refrigerant R1234yf a inceput doar dupa verificarea completa a sigurantei”, potrivit purtatorului de cuvant. El a adaugat ca dupa clarificarea situatiei Toyota va proceda conform reglementarilor legale.