Piata bunurilor de folosinta indelungata din Romania a crescut in primul semestru cu 4,3%, la 699 milioane euro, dupa ce a inregistrat un avans de 4,7% in al doilea trimestru fata de perioada similara din 2012, sectorul cu cea mai mare valoare si evolutie fiind telecomunicatiile, potrivit unui studiu.
Sectorul telecom a cumulat 99 milioane de euro in trimestrul al doilea, in crestere cu 17% fata de acelasi interval al anului trecut, segmentul smartphone fiind principalul motor de crestere, arata datele unui studiu realizat de GfK.
Piata electrocasnicelor mici a a ajuns la 24 milioane euro in al doilea trimestru, cu 8,7% mai mult decat in perioada corespunzatoare din 2012, evolutia pozitiva reflectandu-se si in vanzarile din prima jumatate de an, in care s-a inregistrat o crestere de 4,7%, anunta Mediafax.
Rate de crestere au avut aspiratoarele, aparatele de epilat, blenderele si robotii de bucatarie, filtrele de cafea si expresoarele.
Totodata, electrocasnicele mari au consemnat un avans de aproape 5%, la 73 milioane euro, fiind prima perioada de crestere din 2011, iar in perioada ianuarie-iunie cresterea a fost de 1,7%.
„Principalii factori de crestere de pe aceasta piata raman electrocasnicele incorporabile precum cuptoarele si plitele, dar si masinile de spalat vase, hotele si congelatoarele, segmente ce au inregistrat rate de cresteri de doua cifre in acest trimestru fata de cel corespunzator anului precedent. Valoarea de pe piata totala a fost ridicata ti de evolutiile pozitive in ceea ce priveste valoarea vanzarilor a segmentelor de frigidere si masini de spalat rufe, chiar daca acestea au scazut din punct de vedere al volumului”, se arata in comunicatul GfK Romania.
Piata IT a inregistrat o usoara crestere in al doilea trimestru, de 2,7%, insumand 88 milioane de euro. Vanzarile de tablete s-au dublat in valoare si s-au triplat ca volum. Calculatoarele portabile au consemnat o usoara scadere, iar calculatoarele desk, monitoarele si camerele web au inregistrat scaderi de doua cifre.
Piata de electronice a a avut un declin valoric de peste 5% in perioada aprilie-iunie, ajungand la 52 milioane de euro.
„T2 2013 a fost primul trimestru din ultimii doi ani care a adus o scadere de 3% in valoare pentru piata de televizoare cu ecran plat. in timp ce segmentul de televizoarele cu ecran LCD a ramas stabil in valoare si a scazut in volum, segmentul de televizoare cu plasma a scazut mult, atat in unitati cat si in valoare, contribuind la declinul general al pietei de televizoare”, se mai spune in comunicat.
Piata foto, care a inregistrat o descrestere de 25,5%, iar cea de imprimante si multifunctionale – 8,8%.