Interesul romanilor pentru dispozitivele smart este in crestere, 62,7% dintre intervievati fiind interesati sa achizitioneze unul sau mai multe device-uri de acest tip in urmatoarele 12 luni, conform rezultatelor unui studiu realizat de Samsung Electronics Romania. Astfel, 22,9 % dintre respondenti s-au aratat interesati sa achizitioneze un Smart TV, 28,7 % un smartphone, iar 27,6% o tableta.
Studiul face parte din initiativa „Live Smart” a Samsung Electronics Romania, de a comunica noi oportunitati ale device-urile smart, raspunzand cerintelor de mobilitate si continut personalizat specifice utilizatorilor de azi. Acesta a fost efectuat in luna iulie, pe un esantion de peste 450 de respondenti din randul utilizatorilor de Internet din cele mai mari 10 orase din Romania, cu varste cuprinse intre 18 si 55 de ani.
„Rezultatele acestui studiu confirma interesul in crestere pentru device-urile smart in randul consumatorilor romani, tehnologia oferind astazi noi oportunitati de comunicare, interactiune si dezvoltare. Samsung, lider in domeniul inovatiei tehnologice, va continua sa le aduca consumatorilor solutii care sa raspunda nevoilor lor specifice si care sa ii tina mereu conectati la ceea ce este important pentru ei”, a declarat Mihaela Stanoiu, Marketing Manager Samsung Romania.
Device-urile smart au cunoscut o crestere importanta in ultimii ani, aproximativ 97% dintre utilizatorii de Internet din orasele mari din Romania detinand astazi un smartphone, 38% o tableta, 16% un Smart TV si 2% o camera Smart, conform studiului realizat.
Dintre functiile telefoanelor inteligente, pe langa cele standard, romanii folosesc cel mai mult smartphone-urile pentru a accesa Internetul (84%), pentru a verifica starea vremii (52%), pentru a intra pe retele de socializare (49%) sau pentru mesageria instant (45%). in plus, studiul a relevat faptul ca 57% dintre utilizatorii acestor dispozitive isi doresc sa fie in permanenta conectati la Internet, pentru a accesa casuta de mail. Pe de alta parte, doar 20% dintre utilizatori utilizeaza telefonul pentru a accesa aplicatii dedicate, de la cele pentru tranzactii online pana la cele dedicate sportului.
si in cazul tabletelor, principala functie utilizata, conform rezultatelor studiului, este navigarea pe Internet. Astfel, 95% dintre respondenti acceseaza de pe tableta Internetul, iar 61,5% acceseaza retelele de socializare, in timp ce doar 41% dintre respondenti au mentionat ca stiu toate functiile disponibile pe tableta lor si au incercat sa le acceseze cel putin o data. Dintre respondentii la acest studiu, 37,5% detin o tableta.
in ceea ce priveste televizoarele Smart, printre functiile si aplicatiile folosite cel mai des se numara: YouTube (57%), navigarea pe Internet (50%) si conectarea cu alte dispozitive – smartphone, tableta (46%). Pe de alta parte, 55% dintre non-utilizatorii de Smart TV au mentionat ca sunt foarte atrasi de ideea de a accesa Internetul direct de pe TV.
Totodata, studiul efectuat arata ca barbatii sunt mai interesati de tehnologie decat femeile, nivelul de utilizare si intentia de achizitie sunt mai mari in randul acestora pe categoriile Smart TV si tableta, asa cum releva studiul. Smartphone-urile sunt utilizate deopotriva de barbati si de femei si intr-o proportie mai mare de persoanele tinere: toti cei din categoria 18-24 ani intervievati au mentionat ca sunt utilizatori de smartphone.
Studiul initiat de Samsung are rolul de a evidentia comportamentul utilizatorilor de dispozitive Smart si urmareste tendintele consumului de continut in contextul mobilitatii din ce in ce mai crescute. Desi piata de device-uri smart este in crestere exponentiala, consumatorii nu uitilizeaza deocamdata toate functiile device-urilor achizitionate.
„Rezultatele studiului sunt incurajatoare avand in vedere noutatea acestor produse pe piata si arata viteza cu care consumatorii romani au adoptat noile tehnologii. in calitate de lider pe mai multe categorii de device-uri smart, Samsung isi propune sa faciliteze accesul consumatorilor la cat mai multe dintre oportunitatile pe care aceste produse le pot oferi, atat prin intermediul continutului pe care il punem la dispozitie, cat si al interconectivitatii. Astfel, ne asteptam la un numar din ce in ce mai mare de utilizatori de device-uri smart, cat si la o crestere a consumului de aplicatii”, a adaugat Mihaela Stanoiu.