General Motors (GM) a vandut in trimestrul al doilea mai multe automobile decat rivalul japonez Toyota si a preluat poziţia de cel mai mare producator auto la nivel mondial, subliniind revenirea industriei americane dupa masurile ample de restructurare din ultimii ani, informeaza Mediafax.

Astfel, vanzarile GM a comercializat in trimestrul al doilea 2,49 milioane de automobile, urmat de Toyota cu 2,48 milioane unitaţi si Volkswagen cu 2,39 milioane, transmite Bloomberg.

GM si Ford Motor Co. au anunţat in ultimele zile rezultate financiare peste asteptarile pieţei pentru trimestrul al doilea, in timp ce Toyota a raportat vanzari in scadere, reflectand reducerea cererii din Japonia.

In prima jumatate a anului, Toyota a reusit sa-si conserve poziţia de lider, cu 4,91 milioane autovehicule comercializate, urmata de GM cu 4,85 milioane si Volkswagen cu 4,7 milioane, potrivit datelor prezentate de companii.

Toyota estimeaza pentru acest an vanzari de aproape 10 milioane unitaţi, prag care nu a fost depasit niciodata de vreun producator auto.

Constructorii auto japonezi beneficiaza de deprecierea puternica a yenului din ultimele luni, care sprijina exporturile. Analistii estimeaza ca profitul Toyota a crescut cu 48% in trimestrul al doilea, la cel mai ridicat nivel din ultimii cinci ani.

Yenul a scazut in acest an cu peste 12% faţa de dolar, la 100 yeni/dolar, iar economistii anticipeaza un curs de 105 yeni/dolar in trimestrul al patrulea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here