Magazinele Real, obiectul celei mai mari tranzactii din retail care se va finaliza in acest an, si-au redus pierderile anul trecut cu 39% fata de 2011, la 73,5 milioane lei (16,5 milioane euro), in timp ce cumparatorul acestora, Auchan, a trecut pe profit, de 3,3 milioane lei (740.000 euro).

In noiembrie anul trecut, grupul Auchan, controlat de familia Mulliez, anunta achizitia a 20 din cele 24 de hipermarketuri Real din Romania de la grupul german Metro, intr-o tranzactie de 1,1 miliarde euro care a vizat si unitatile din Polonia, Ucraina si Rusia. Tranzactia este analizata in prezent de Consiliul Concurentei, anunta Mediafax.

Real,- Hypermarket a intrat pe piata de retail din Romania in martie 2006, cand a deschis primul magazin in Timisoara. Din 2007, primul an complet de activitate pe piata locala, compania a inregistrat pierderi, de 158 milioane lei in anul mentionat, acestea crescand cu 28,8% in 2008 si cu 20% in 2009, dupa care s-au redus cu 63% in 2010, dar au urcat din nou in 2011, cu 33%.

In ceea ce priveste cifra de afaceri, aceasta a avut un trend crescator pana in 2011, cand s-a redus cu 8,2% comparativ cu 2010, la trei miliarde lei. Anul trecut, cifra de afaceri neta a Real a scazut cu 3,7%, la 2,89 miliarde lei (650,5 milioane euro).

Si Auchan, care a deschis primul hipermarket din Romania in noiembrie 2006 si detine in prezent 10 unitati, a inregistrat pierderi in perioada 2007-2011, anul 2012 fiind primul cu profit net pentru companie. Cifra de afaceri si-a mentinut insa trendul crescator de la an la an, in 2012 retailerul inregistrand un avans de 25% fata de anul anterior, la 1,97 miliarde lei (442,9 milioane euro).

In urma preluarii Real, Auchan urca de pe locul patru pe doi in topul lanturilor de hipermarketuri din Romania, cu afaceri cumulate de peste un miliard de euro, fiind devansat doar de Kaufland.

Kaufland a avut anul trecut afaceri 6,4 miliarde lei (1,4 miliarde euro), in crestere cu 15% fata de 2011, si un profit net de 274,5 milioane lei (61,6 milioane euro), cu 64% mai mare.

Urmatorii in topul hipermarketurilor sunt Carrefour, care a raportat anul trecut afaceri mai mari cu 6,37% mai mari, de 4,28 miliarde lei (962 milioane euro), dar un profit in scadere cu 21%, la 104,7 milioane lei (23,5 milioane euro), si retailerul Cora, a carui cifra de afaceri a crescut cu 6%, la 1,46 miliarde lei (328 milioane euro), iar castigul s-a diminuat cu 38,5%, la 24,5 milioane lei (5,5 milioane euro).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here