Unele multinationale au inceput sa retraga din Grecia bunurile de consum premium si le inlocuiesc cu produse de generatie anterioara, destinate pietelor emergente, din cauza companiilor de distributie angro, care importa produsele mai ieftine ale acestor branduri din tari vecine, precum România.

Grecia a fost clasificata ca piata de categoria B de mai multe multinationale producatoare de bunuri de consum, pentru a face fata importurilor paralele ale companiilor angro, scrie cotidianul elen Kathimerini.

in trecut, Grecia obisnuia sa fie o piata de referinta pentru promovarea ultimelor produse ale companiilor, chiar daca nu era printre cele mai mari la nivel global.

Companiile de distributie angro – dintre care unele detin propriile lanturi de retail – cumpara produse ale multinationalelor din alte state UE, precum Bulgaria, România sau Italia, pentru a le revinde in Grecia. Bunurile mai scumpe ale unei multinationale sunt concurate astfel de propriile produse mai ieftine, destinate pietelor cu putere de cumparare mai redusa.

Companiile producatoare nu pot combate astfel de practici, intrucât sunt permise la nivel european, iar UE a penalizat in trecut multinationalele care au interzis supermarketurilor sa le cumpere produsele mai ieftine de la alti importatori.

Multe companii au decis sa-si revizuiasca, din acest motiv, strategia de vânzari pentru a face fata importurilor paralele. Astfel, produsele premium, de ultima generatie dar mai scumpe, sunt inlocuite cu bunuri de generatie anterioara, destinate pietelor emergente.

Grecia se afla intr-o criza economica puternica, iar analistii se asteapta la contractia PIB si in 2013, pentru al saselea an consecutiv. Scaderea economica, agravata de masurile de austeritate luate de autoritati la cererea creditorilor internationali, a cauzat declinul puternic al nivelului de trai.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here