Europa se confrunta cu 10 ani de stagnare economica, in timp ce Statele Unite au de infruntat formarea unei clase de saraci, care depinde de ajutoare de stat, apreciaza directorul general al producatorului de bunuri de consum Unilever, Paul Polman.
„Perioada de crestere economica lenta din Europa va dura cel putin 10 ani si nu vad o schimbare in aceasta privinta. Daca te afli in fruntea unei afaceri precum cea pe care o conduc eu si nu te pregatesti pentru asa ceva, atunci te pacalesti singur. Sper, spre binele Europei, sa ma insel, dar chiar si intr-un astfel de caz vom fi mai bine pozitionati. Este important sa privesti realitatea drept in fata”, a declarat Polman, intr-un interviu potrivit Bloomberg.
Declinul increderii consumatorilor in SUA „ingrijoreaza lumea”, iar recupererea celei mari economii a lumii va fi temperata, cu un avans anual al PIB de 2% daca Statele Unite „au noroc”, a adaugat el.
„Oamenii se descurca cu greu pana la sfarsitul lunii” in SUA, 46 de milioane de americani depinzand de ajutoare guvernamentale pentru a cumpara alimente”, a spus Polman.
Unilever genereaza aproximativ 16% din vanzarile anuale de 50 de miliarde de euro in SUA si circa 25% in Europa, potrivit unor estimari ale analistilor Berenberg Bank si RBC Capital Markets.
Grupul anglo-olandez s-a adaptat la conditiile economice dificile prin reducerea costurilor, extinderea pe piete emergente, precum Indonezia, si introducerea unor branduri mai ieftine, a declarat Polman. (MEDIAFAX)