Citigroup a anuntat astazi in New York o serie de actiuni de natura sa reduca cheltuielile si sa eficientizeze compania. Aceasta repozitionare la nivel global include cateva piete in care banca isi va restrange in mod semnificativ operatiunile de retail.
Pentru Romania, Citi a luat decizia strategica de a se concentra pe segmentul dedicat persoanelor juridice valorificand reteaua globala pentru a oferi clientilor excelenta in servicii.Astfel, ca parte a repozitionarii globale anuntate astazi, vor fi luate in considerare alternative strategice, inclusiv o posibila vanzare.
Desi Citibank Romania are un portofoliu puternic si cu o crestere rapida, in actualul context economic, nu va putea sa atinga, suficient de repede, dimensiunea si profitabilitatea de care compania are nevoie. Din acest considerent, este mai eficient ca Citi sa isi dedice eforturile diviziei destinate persoanelor juridice din Romania, segment pe care banca este puternica.
In perioada urmatoare nu vor exista modificari in ceea ce priveste felul in care Citibank Romania isi deserveste clientii persoane fizice si in felul in care conduce operatiunile locale de retail.
Dorim sa subliniem faptul ca aceasta decizie nu va influenta angajamentul bancii fata de Romania, unde avem o prezenta inca din 1996. In viitor, Citibank Romania va continua sa isi dezvolte operatiunile destinate clientiilor companii mari, institutii financiare si intreprinderi mici si mijlocii.