Astazi, in cadrul conferintei de presa Honda organizata cu ocazia Salonului Auto de la Paris, Manabu Nishimae, Presedintele diviziei europene a companiei a anuntat noile modele ce vor completa gama Honda Civic – o varianta break si una Type R pentru Europa, aceasta din urma urmand a fi disponibila din 2015.
Noul Civic in varianta break va fi disponibil pentru Europa
• Noul Civic Type R pentru piata europeana se va lansa in 2015
• Motorul 1.6 i-DTEC diesel urmeaza a fi disponibil pe noul CR-V pentru Europa
• Honda Civic cu motor 1.6 i-DTEC se va remarca prin emisii CO2 de numai 94g/km
• Honda va participa in cadrul WTCC cu noul model Honda Civic de raliu, incepand cu circuitul de la Suzuka din octombrie 2012
• 3 noi tehnologii hibride se afla in dezvoltare
• Un nou model de vehicul Honda cu propulsie electrica pe baza de hidrogen va fi lansat in 2015, pe pietele din Japonia, SUA si Europa
Noul Civic in varianta break
Gama Honda Civic va fi completata in curand, in Europa, cu noul model Civic break. Un concept al acestui nou model va fi prezentat publicului in cursul anului viitor.
Civic Type R pentru Europa
Masinile sport care starnesc atat de multe pasiuni printre iubitorii de automobile sunt parte din codul genetic al Honda. Astfel, pe langa introducerea pe piata a noului NSX, Honda lucreaza la fabricarea unui model complet nou Civic Type R pentru Europa. Brandul Type R este urmarit cu pasiune de clientii si fanii Honda din intreaga lume iar noul model va avea ca obiectiv sa stabileasca noi standarde in performanta si manevrabilitate.
Conceput special pentru piata europeana si beneficiind de tehnologiile dezvoltate in urma experientei castigate de Honda prin participarea la World Touring Car Championships (WTCC), noul model Type R urmeaza sa devina cel mai rapid vehicul cu tractiune pe fata din circuitul de la Nurburgring. Lansarea acestui nou model este programata pentru 2015.
Motorul 1.6 i-DTEC diesel va echipa noul model european Honda CR-V, dar si noul Civic
Nishimae a anuntat totodata ca noul model Honda CR-V va beneficia si de motorizarea de 1.6 litri i-DTEC diesel. Acest model va intra pe piata in cursul anului 2013.
Pana la finalul acestui an insa, motorul de 1.6 i-DTEC va fi disponibil pentru noua gama Honda Civic. Avand cel mai redus nivel de emisii CO2 din clasa sa – numai 94g/km, noul motor diesel va oferi posesorilor Honda Civic un exceptional echilibru intre performanta si economie de combustibil.
Beneficiind acum de cel mai usor motor din clasa sa, capabil sa dezvolte un cuplu de 300 Nm la 1.500 rpm, noul Civic va oferi un foarte bun mix de performanta superioara, agilitate in manevrare si emisii scazute de dioxid de carbon.
Noul motor este primul din seria celor dezvoltate de Honda pe baza tehnologiei Earth Dreams. Tehnologia va sta la baza reinnoirilor pe care Honda se pregateste sa le opereze la toate motoarele existente pe vehiculele sale de pe piata europeana in urmatorii 3 ani.
Modelul european Civic, pe circuitele WTCC din octombrie 2012
Honda Civic WTCC dezvoltata de Honda Racing Team JAS isi va face debutul pe circuitul de la Suzuka in luna octombrie. Modelul pentru raliuri a fost testat de catre Gabriele Tarquini si va fi condus de pilotul Tiago Monteiro. Honda este incantata sa revina in circuitele auto si va participa la curse pe tot parcursul sezonului 2013, modelul fiind condus de ambii piloti.
Noua serie de tehnologii hibrid
Honda crede cu tarie ca tehnologiile hibrid vor juca un rol foarte important in reducerea emisiilor de CO2. Compania a anuntat ca va dezvolta, pe baza expertizei sale in acest domeniu trei noi sisteme hibrid. Fiecare sistem se va remarca prin caracteristici unice iar dezvoltarea lor va reflecta diverse nevoi ale consumatorilor.
In primul rand, Honda va continua sa dezvolte sistemul sau hibrid cu un singur motor, usor si compact, avand obiectivul de a ajunge numarul unu in privinta economiei de combustibil in domeniul vehiculelor hibride. Imbunatatirile aduse puterii motorului dar si performantei bateriei, precum si o transmisie noua vor ajuta la cresterea autonomiei vehiculelor electrice cu emisii zero de dioxid de carbon.
Honda va dezvolta, de asemenea, un sistem hibrid mai puternic, cu doua motoare, ce va echipa masinile de dimensiuni medii.
In cele din urma, un sistem de inalta eficienta si putere, cu 3 motoare, asa-numitul Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive) va fi dezvoltat special pentru cresterea performantei vehiculelor sport ale companiei. Aceasta tehnologie va fi utilizata la fabricarea noului NSX.
Vehiculele echipate cu noile tehnologii hibrid pe care Honda le are in dezvoltare vor fi capabile de performante fara precedent in lumea automobilelor hibrid si vor excela in economia de combustibil.
Noua generatie de vehicule cu propulsie electrica pe baza de hidrogen pentru Europa
Honda considera vehiculele electrice echipate cu fuel-cells (propulsie pe baza de hidrogen) ca fiind tehnologia cea mai avansata in protectia mediului inconjurator. Drept urmare, Honda isi propune sa fie lider in activitatea de cercetare-dezvoltare in acest domeniu, dar si zona comerciala. Lansarea modelului FCX Clarity in 2008 a demonstrat progresul pe care compania l-a inregistrat in acest domeniu. Incepand cu 2015, Honda va lansa un model electric complet nou care va dovedi avansul tehnologic semnificativ si reducerile de costuri apreciabile pe care Honda le-a obtinut de la lansarea FCX Clarity in 2008. Acest model va fi lansat pe pietele din Japonia, SUA si Europa.