Coca-Cola ofera romanilor mai mult decat bauturi racoritoare, este o sursa de dezvoltare economica și bunastare pentru Romania
Bucuresti, 20 septembrie 2012 – Coca-Cola a prezentat astazi studiul „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola in Romania”, realizat de Ethan B. Kapstein, in calitate de profesor de Economie Politica in cadrul INSEAD (Institut Européen d’Administration des Affaires), in colaborare cu societatea de consultanța Steward Redqueen (Olanda). Studiul detaliaza și cuantifica impactul pozitiv al Sistemului Coca-Cola din Romania asupra economiei locale. Conform rezultatelor studiului, Coca-Cola contribuie semnificativ la bunastarea generala din Romania, oferind locuri de munca de calitate si generand plus valoare in restul sectoarelor economice.
Rezultatele studiului au fost obținute utilizand un model economic care face posibila distincția intre impactul direct, aferent Sistemului Coca-Cola, impactul indirect, aferent partenerilor comerciali și furnizorilor Coca-Cola și impactul indus, aferent consumului din salarii al angajaților. Rezultatele principale sunt prezentate in termeni de:
valoare adaugata generata (definita ca suma veniturilor familiilor, taxelor și impozitelor virate la bugetul statului și profiturilor agenților economici)
locuri de munca create de Sistemul Coca-Cola
Pe baza datelor financiare din anul fiscal 2010, studiul a ajuns la urmatoarele concluzii:
1.Sistemul Coca-Cola genereaza o valoare adaugata in economia Romaniei de 446 milioane euro (echivalentul a 0,37% din PIB).
2.Din valoarea adaugata totala (446 milioane euro), aproximativ 46% – adica 204 milioane euro – este varsat sub forma de taxe și impozite la stat (echivalentul a 0,57% din veniturile publice fiscale ale statului roman).
3.Sistemul Coca-Cola angajeaza in mod direct aproximativ 1.800 de persoane, iar impactul direct și indirect asupra locurilor de munca este de 17.500 locuri munca (peste 0,17% din populația activa).
“in procesul de producție, ambalare, promovare și distribuție a produselor sale catre clientul final, Sistemul Coca-Cola acționeaza așadar ca o companie predominant locala, stimuland activitatea economica de-a lungul intregului lanț de valoare. Acest lucru se realizeaza prin interactiunile cu furnizorii locali de bunuri și servicii și cu o retea extinsa de distributie (hoteluri, restaurante și comert cu amanuntul), ale carei venituri depind intr-o proportie semnificativa de comercializarea produselor din portofoliul Coca-Cola. Astfel, activitatea Sistemului Coca-Cola exercita un efect de susținere asupra companiilor cu care intra in contact, dezvoltand activitatea economica.”, declara Prof. Ethan Kapstein, in prezent profesor invitat al departamentului Global Strategy in cadrul Universitații din Georgetown (Washington, DC).
„Sistemul Coca-Cola este parte a societații romanești de peste 20 de ani, timp in care ne-am intarit convingerea ca este important sa susținem comunitatea locala, societatea civila, autoritațile și mediul de afaceri. Fiecare dintre noi are un rol esențial. La Coca-Cola, credem cu tarie ca viitorul unei afaceri de succes consta in abilitatea noastra de a colabora. Studiul realizat de Prof. Kapstein confirma ca Sistemul Coca-Cola Romania este un partener sustenabil al societații romanești, echilibrul și forța afacerii pe care o conducem fiind puternic reflectate in comunitatea pe care o deservim.”, declara Evguenia Stoichkova, Director Operațiuni Coca-Cola Romania, Bulgaria, Moldova și Albania.
“Sistemul Coca-Cola contribuie la succesul economic și la bunastarea comunitații romanești prin crearea de locuri de munca, prin platirea taxelor, prin parteneriatele de lunga durata cu peste 1.200 de furnizori locali de bunuri, servicii și echipamente, și peste 70.000 de clienți. in plus fața de contribuția pe care o avem in economia romaneasca, Sistemul Coca-Cola vine in sprijinul comunitatilor locale prin proiecte de impact in domenii prioritare precum educatia, incurajarea unui stil de viata activ și echilibrat, protectia mediului si conservarea resurselor. Vom continua sa investim in Romania, o țara in ale carei forte, oameni și viitor credem cu tarie.”, afirma Stephane Batoux, Director General Coca-Cola Hellenic Romania și Moldova.
Rezultatele studiului, corelate datelor anului fiscal 2010:
1.Coca-Cola aduce un aport important la economia Romaniei:
a.Cuantumul valorii adaugate directe totalizeaza 48 milioane EURO;
b.Totalul valorii adaugate generate in economie – direct sau indirect – atinge 446 milioane euro;
c.Fiecare euro de valoare adaugata produsa de Coca-Cola genereaza alți 8 euro in restul economiei naționale.
2.Coca-Cola contribuie substanțial la veniturile publice fiscale ale Romaniei:
a.Coca-Cola platește impozite de 19 milioane euro;
b.intregul lanț de valoare Coca-Cola contribuie cu impozite totalizand 204 milioane euro la bugetele publice;
c.Fiecarui euro in impozite platit de Coca-Cola i se alatura alți 10 euro din restul economiei, in beneficiul bugetului de stat, bugetelor locale și bugetelor de asigurari sociale.
3.Coca-Cola ofera locuri de munca de calitate și genereaza un numar mare de alte slujbe in restul economiei romanești:
a.Forța de munca de inalta calitate angajata direct de Coca-Cola ajunge la 1.800 de persoane
b.Lanțul de valoare Coca-Cola ofera locuri de munca pentru 17.500 de persoane;
c.Fiecare loc de munca la Coca-Cola genereaza indirect alte 9 slujbe in restul economiei.
Despre Compania Coca-Cola
Compania Coca-Cola este cea mai mare companie de bauturi racoritoare din lume, oferind consumatorilor din intreaga lume peste 500 de marci de bauturi racoritoare.
Alaturi de Coca-Cola, recunoscuta ca fiind cea mai valoroasa marca din lume, compania comercializeaza o gama variata de produse ce include bauturi racoritoare carbogazoase, bauturi racoritoare cu continut caloric scazut, ape minerale, sucuri de fructe, nectaruri, ceaiuri ready-to-drink, bauturi energizante, cafea ready-to-drink etc. Avand cea mai mare retea de distributie din lume, Compania Coca-Cola este prezenta in peste 200 de tari, consumul produselor companiei depasind 1.8 miliarde de portii pe zi.
Avand in vedere angajamentul de dezvoltare a unor comunitati durabile, compania este centrata pe initiative care contribuie la protejarea mediului inconjurator si conservarea resurselor, incurajarea unui stil de viata activ si echilibrat, crearea unui mediu de lucru sigur pentru angajati si promovarea dezvoltarii economice a comunitatilor in care iși desfasoara activitatea. impreuna cu partenerii sai de imbuteliere, compania este in top 10 angajatori, avand peste 700.000 de angajati care fac parte din Sistemul Coca-Cola.
in Romania, ca și in toate tarile in care isi desfasoara activitatea, Coca-Cola detine si functioneaza pe baza unui sistem propriu, incluzand toate verigile necesare producerii si distributiei produselor catre consumatori. in Romania, Sistemul este format din Coca-Cola Romania (filiala a The Coca-Cola Company, proprietarul marcilor inregistrate) si partenerul sau Coca-Cola Hellenic (CCH) Romania, care imbuteliaza si distribuie produsele Coca-Cola sub licenta The Coca-Cola Company in Romania.
Pentru mai multe informatii legate de companie va rugam sa vizitati site-ul www.thecoca-colacompany.com sau sa urmariti pe twitter la adresa twitter.com/CocaColaCo.