Bucuresti, 5 septembrie 2012. HEINEKEN Romania lanseaza a treia editie a Raportului anual de Sustenabilitate, ce prezinta rezultatele companiei in atingerea obiectivelor stabilite, in cadrul Agendei de Sustenabilitate “Brewing a Better Future”, in domeniul mediului inconjurator, al societatii si al comunitatilor in care compania isi desfasoara activitatea.
“Pentru noi, Sustenabilitatea reprezinta un mod de a gandi, de a lucra si de a interactiona cu lumea care ne inconjoara. Sustenabilitatea face parte din ADN-ul nostru, ghidandu-ne toate initiativele si actiunile. De la momentul lansarii Agendei de Sustenabilitate, in 2009, ne-am imbunatatit constant rezultatele obtinute si am avut o contributie pozitiva asupra societatii, a mediului inconjurator si a comunitatilor unde operam. Cu ajutorul angajatilor si al partenerilor nostri, in 2011, am atins obiectivele din Agenda noastra de Sustenabilitate si am stabilit noi obiective, mai ambitioase, pentru anul 2012”, declara Onno Rombouts, Managing Director HEINEKEN Romania.
Strategia integrata de sustenabilitate a HEINEKEN Romania se concentreaza in jurul a 3 directii strategice:
1)IMPROVE: imbunatatirea continua a impactului marcilor si al companiei asupra mediului inconjurator
Raportul de Sustenabilitate face un rezumat al obiectivelor propuse pentru anul 2011 si al rezultatelor obtinute in ceea ce priveste principalii indicatori ai procesului de fabricare a berii, ai sistemului de distributie si de comercializare a marcilor companiei. Masurile implementate in fabricile HEINEKEN Romania au dus la scaderea consumului specific de apa (de la 4,1 hl/hl in 2010 la 4,0 hl/hl in 2011), a consumului specific total de energie (de la 152,4 MJ/hl, inregistrat in anul 2010, la 138,9 MJ/hl bere, in 2011), a consumului specific de electricitate (de la 7,4 kWh/hl in 2010 la 7,3 kWh/hl in 2011), precum si la diminuarea nivelului energiei termice (de la 85,5MJ/hl in 2010 la 73,7MJ/hl in 2011) necesare in procesul de fabricare a berii. in acelasi timp, nivelul emisiilor de CO₂ a fost redus (de la 7,9 kg de CO2/hl de bere produsa in 2010, la 7,1 CO2 kg/hl in 2011). De asemenea, am eficientizat sistemul de distributie, reducand nivelul emisiilor de CO2 cu 5% si am plasat in piata numai „frigidere verzi”, care consuma cu pana la 35% mai putina energie decat frigiderele obisnuite.
2)EMPOWER: Investitii in oameni si in comunitatile in care Compania activeaza
Una dintre prioritatile HEINEKEN Romania este incurajarea si dezvoltarea potentialului si aptitudinilor angajatilor sai, asigurandu-se in acelasi timp ca sunt luate toate masurile pentru a le oferi un mediu de lucru sanatos si sigur. Printre masurile luate pentru a reduce frecventa si severitatea accidentelor de munca se numara sesiuni de pregatire pentru angajatii companiei, o politica de comunicare deschisa si imbunatatirea permanenta a procedurilor de lucru.
in ceea ce priveste respectarea drepturilor si a integritatii angajatilor si partenerilor companiei, in 2011, nu au fost inregistrate nici un fel de reclamatii sau cazuri de abuz ori de discriminare (legate de rasa, culoare, sex, religie sau apartenenta politica). De asemenea, privind diversitatea, in 2011, 55% din pozitiile de middle si senior management din Companie au fost ocupate de femei, un trend ascendent fata de 2010, cand procentul femeilor in astfel de pozitii era de 42%.
Mai mult, pentru a sustine comunitatile locale unde isi desfasoara activitatea, HEINEKEN Romania a lansat in 2011 programul de responsabilitate sociala “HEINEKEN pentru Comunitati”. Organizat sub forma unui concurs de proiecte, la care se pot inscrie ONG-uri si institutii publice locale, acest program are scopul de a oferi sprijin financiar unor proiecte cu impact in domeniile educatiei, protectiei mediului inconjurator, sanatatii, culturii si turismului. HEINEKEN Romania a finantat implementarea celor patru proiecte castigatoare din Constanta si Miercurea-Ciuc cu 252.000 RON. Programul “HEINEKEN pentru Comunitati” a continuat si in 2012, in toate cele patru orase unde HEINEKEN Romania are fabrici: Constanta, Miercurea-Ciuc, Craiova si Targu-Mures.
3.IMPACT: Contributia pozitiva asupra modului in care este perceput rolul berii in societate
Agenda de Sustenabilitate „Brewing a Better Future” include o strategie complexa, menita sa incurajeze consumul responsabil si sa reduca abuzul de alcool, prin intermediul unor programe de comunicare pentru constientizarea si educarea publicului cu privire la consumul responsabil, auto-reglementare si parteneriate dedicate pe termen lung. in acest sens, toate sticlele si dozele in care sunt comercializate marcile HEINEKEN Romania poarta mesajul de consum resposabil. De asemenea, HEINEKEN Romania este membru fondator al Consiliului Roman pentru Publicitate (”RAC”) si al Asociatiei Berarii Romaniei, astfel ca respecta o serie de coduri si reglementari pentru promovarea consumului resposabil de alcool.
Raportul de Sustenabilitate prezinta, de asemenea, rezultatele pentru anul 2011 ale parteneriatului pe termen lung dintre HEINEKEN Romania si ALIAT, principala organizatie neguvernamentala din Romania care ofera servicii in domeniul adictiilor. Partneriatul a fost continuat si dezvoltat si in timpul anului 2011, mesajul de promovare a consumului responsabil de alcool fiind transmis unui public mai larg, prin intermediul Caravanei Alcohelp, care a ajuns in 24 de localitati urbane si rurale. De asemenea, HEINEKEN Romania a finantat ALIAT pentru a realiza primul Studiu National despre serviciile de sanatate publice si private disponibile persoanelor care se confrunta cu problema consumului abuziv de alcool. Activitatile programului Alcohelp au fost completate de lansarea primei Harti Nationale a Serviciilor de Sanatate pentru persoanele cu un consum problematic de alcool si pentru cei apropiati lor, un instrument interactiv care a realizat o baza de date centralizata a celor mai importante servicii de sanatate destinate persoanelor care se lupta cu problema abuzului de alcool.
Toate cele 3 directii ale Agendei de Sustenabilitate “Brewing a Better Future” urmeaza strategia HEINEKEN Romania, de a avea o activitate pe termen lung in Romania, intr-un mod eficient si resposabil, contribuind in acelasi timp la obiectivul Grupului HEINEKEN de a deveni cel mai „verde” producator de bere din lume pana in 2020.
Varianta integrala a Raportului de Sustenabilitate pentru anul 2011 este disponibila online, pe website-ul HEINEKEN Romania: www.heinekenromania.ro.
Contact
Livia Bucatica, Corporate Relations Specialist HEINEKEN Romania, 0723.388.122 sau e-mail: [email protected]
Andreea Leonte, PR Director McCann PR, 021.232.31.90 sau e-mail: [email protected]
Despre HEINEKEN in Romania:
HEINEKEN este cel mai mare producator de bere din Europa si al treilea din lume, dupa volum. HEINEKEN Romania face parte din Grupul HEINEKEN. HEINEKEN Romania ofera cel mai diversificat portofoliu de marci din Romania, acoperind toate segmentele pietei: Heineken®, Ciuc Premium, Ciuc Natur Radler, Silva Original Pils, Silva Dark, Golden Brau, Golden Brau Fara Alcool, Neumarkt, Bucegi; marci de import: Edelweiss, Zipfer, Amstel, Birra Moretti, Krusovice, Foster’s, Strongbow, Sol, Desperados, Gösser, Schlossgold; marci regionale: Gambrinus, Harghita si Hategana. HEINEKEN Romania detine 4 fabrici de bere situate in Miercurea-Ciuc, Constanta, Craiova si Targu- Mures si are 1.200 de angajati.