Asociatia Consultantilor in management din Romania (AMCOR) continua si in acest an traditia, anuntand lansarea studiului „Piata de consultanta in management din Romania in perioada 2011-2012”. Cercetarea intreprinsa de AMCOR se inscrie in eforturile Asociatiei de a oferi firmelor de consultanta romanesti participante la chestionar, fie ele firme membre sau nu, o imagine globala asupra situatiei curente din piata si asupra tendintelor resimtite.
„Facand o analiza comparativa intre rezultatele obtinute in studiul anterior si cele obtinute in ultimul studiu realizat putem observa ca anul 2011, similar cu 2010, a fost marcat de o relansare a cererii de consultanta in management, atat pentru sectorul privat cat si pentru sectorul public, reprezentanun an de consolidare a pietei de consultanta. in acest context, principalele directii ale pietei romanesti de consultanta, care au condus la o consolidare a acesteia au fost: facilitarea accesului firmelor la contractele finantate din fonduri publice, adaptarea firmelor de consultanta in management la diversele cerinte si necesitati ale clientilor lor, precum si raportarea la alte coordonate ale proiectelor de consultanta” declara Sorin CAIAN, presedintele AMCOR.
In ceea ce priveste piata de consultanta in anul 2012, comparativ cu anul anterior, participantii la studiu (51%) prevad o stagnare a nivelului veniturilor sau o reducere a cifrei de afaceri datorata deficientelor in incasarea onorariilor din consultanta, instabilitatii politice si economice precum si reducerii bugetelor pentru consultanta. Pentru 2012 se previzioneaza ca principalele misiuni de consultanta care vor genera cifra de afaceri sunt: consultanta strategica (55%), managementul operatiunilor (31%), la polul opus aflandu-se serviciile de management din domeniul IT (mai putin de 10% dintre participanti la studiu).
AMCOR a realizat pana in prezent patru studii cu privire la piata de consultanta in management din Romania, ilustrand evolutia pietei in perioadele 2008-2009, 2009-2010 si 2010-2011, precum si un studiu al pietei de consultanta din perspectiva organizatiilor- client, publicat in noiembrie 2011. Studiile realizate au fost transmise respondentilor si concluziile au fost agregate in studiile anuale asupra pietei europene de consultanta in management realizate de FEACO, Federatia Europeana a Asociatiilor de Consultanta in Management.