Palatul Parlamentului, Ateneul Roman, Opera Nationala si alte institutii din peste 40 de orase sting luminile, sambata seara, pentru Ora Pamantului, campanie care va fi marcata prin concerte la lumina lumanarilor, tortelor si lampioanelor, spectacole si concursuri. Campania „Ora Pamantului” are loc in 2012 sub sloganul „Schimbarea suntem noi!”, institutiile de stat si private, dar si oamenii fiind chemati sa stinga luminile, sambata seara, intre orele 20.30 si 21.30, ca semnal de alarma fata de problemele mediului.
Campania Earth Hour, care in 2010 a reusit sa atraga aproximativ 1,3 miliarde de oameni din 128 de tari, este o actiune de constientizare a problemelor mediului inconjurator generate de activitatea umana.
Sambata, intre orele 20.30 si 21.30, Romania se alatura mapamondului, „lasand Pamantul sa respire”. Astfel, 41 de orase din Romania sarbatoresc Ora Pamantului, respectiv:
Bistrita
Adjud
Aiud
Alba-Iulia
Arad, Bacau
Baia Mare
Botosani
Braila
Brasov
Bucuresti
Baile Tusnad
Calafat
Cluj-Napoca
Constanta
Drobeta-Turnu Severin
Deva
Focsani
Galati
Giurgiu
Horezu
Iasi
Oradea
Panciu
Rosiorii de Vede
Piatra Neamt
Pitesti
Ploiesti
Ramnicu Valcea
Roman
Salonta
Slatina
Satu Mare
Sighisoara
Slobozia
Targoviste
Timisoara
Vatra Dornei
Tulcea
Turda
Vaslui
In toate cele 41 de orase, municipalitatile vor intrerupe iluminatul institutiilor publice si al cladirilor emblematice si vor promova ideea stingerii luminilor in randul institutiilor private, incurajand, totodata, cetatenii, sa repete acest gest simbolic in locuintele lor.
In Bucuresti vor stinge luminile, in mod simbolic, Palatul Parlamentului, Ateneul Roman, Opera Nationala, Biblioteca Centrala Universitara, Biblioteca Nationala, British Council, Institutul Italian de Cultura, Institutul Cultural Roman, Muzeul Antipa, dar si sedii de companii.
In parcurile Izvor, Drumul Taberei si Crangasi vor avea loc concerte la lumina lumanarilor, tortelor si lampioanelor, spectacole, concursuri si jonglerii.
Totodata, mai multe hoteluri, cafenele si restaurante invita clientii sa petreaca o seara la lumina lumanarilor.
Earth Hour – Ora Pamantului este o campanie desfasurata la nivel mondial si face parte din cadrul actiunilor de constientizare a problemelor mediului inconjurator generate de activitatea umana. Evenimentul se organizeaza in ultima sambata a lunii martie a fiecarui an.
„Anul 2012 ne aduce in etapa unei schimbari intr-un sens profund. Este momentul intelegerii ca schimbarea reala sta in puterea fiecaruia mai mult decat a trage un semnal de alarma. Am constientizat in urma cu un an puterea uimitoare, exceptionala si minunata, de sincronizare a vointti a peste 1,3 miliarde de persoane, a caror constiinta era interconectata de strigatul la unison, de o simplitate profunda, ca viata intrece ca prioritate orice altceva. Acum e timpul sa trecem la pasul urmator. O schimbare durabila va putea sa apara in lume atunci cand oamenii vor adopta alte modele de gandire si comportament. Aceste noi modele de a se raporta la mediul inconjurator nu trebuie sa fie valabile doar o singura zi, ci trebuie sa faca parte din modul nostru de a fi”, sustin initiatorii campaniei, care in acest an are loc sub sloganul „Schimbarea suntem noi! Fiecare, eu, tu, impreuna!”.
Astfel, institutiile si oamenii sunt chemati, sambata seara, sa stinga pentru o ora luminile exterioare si interioare, sa deconecteze echipamentele electronice aflate in stand-by si sa schimbe modul de a relationa cu mediul.
Denumita in 2007 Earth Hour, manifestarea se desfasoara anual la nivel mondial si isi propune sa determine factorii de decizie guvernamentali sa recurga la masuri ferme pentru stoparea fenomenului de incalzire globala.
An de an, sub sloganul „Lasa Pamantul sa respire!”, s-a urmarit implicarea institutiilor publice, societatilor din toate domeniile de activitate, precum si a cetatenilor intr-un demers care sa produca schimbarea mentalitatii asupra mediului inconjurator.
Dezvoltata in 2007, in Sydney, Earth Hour si-a demonstrat impactul prin reducerea consumului de energie cu 10,2%, echivalent cu scoaterea de pe sosele a peste 48.000 de autovehicule.
In 2008, 50 de milioane de oameni au ales sa celebreze acest moment, iar in 2009, sute de milioane de oameni, din 88 de tari si peste o mie de orase au stins lumina pentru a trimite un mesaj puternic despre necesitatea de prevenire a schimbarilor climatice.
In 2011, la campanie s-au alatura peste 1,3 miliarde de persoane, iar in 2012 se doreste depasirea acestei cifre. (Mediafax)