Senatorii au adoptat luni un proiect de lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, prin care se modifica taxa de prima inmatriculare, criticata de Curtea de Justitie a Uniunii Europene. Proiectul propus de Executiv a fost adoptat cu 57 de voturi „pentru”, 51 de voturi „impotriva” si patru „abtineri”. Ei si-au insusit, astfel, raportul favorabil propus plenului de Comisia pentru administratie.

Actul normativ votat luni de Senat modifica taxa pe poluare pentru autovehicule prevazuta de Ordonanta de urgenta 50-2008, taxa criticata de Curtea de Justitie a Uniunii Europene. Senatul a adoptat proiectul in calitate de prima Camera sesizata. Proiectul adoptat de Senat prevede reducerea taxei cu pana la 25 la suta, dar si plata acesteia pentru masinile inmatriculate inainte de 2007, pentru care nu a fost achitata o astfel de taxa.

Taxa de poluare va fi platita o singura data atat pentru autovehiculele noi sau second-hand inmatriculate pentru prima data in Romania, indiferent daca autovehiculul este produs in tara sau strainatate, cat si pentru autovehiculele inmatriculate inainte de anul 2007 pentru care nu a fost platita o astfel de taxa.

Pentru autovehiculele inmatriculate inainte de anul 2007, taxa de poluare va fi achitata la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor, in cazul instrainarii acestora, dupa ce intra in vigoare noua lege, potrivit Ministerului Mediului.

Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, declara ca restituirea catre proprietarii de masini a diferentei dintre suma platita de catre acestia si noul nivelul al taxei va necesita, in acest an, fonduri de 240 de milioane de lei. Banii vor fi restituiti prin directiile judetene de finante, din bugetul Fondului de Mediu, a spus Borbely.

In privinta veniturilor aduse la buget de noua taxa, Borbely a spus ca circa 110.000 de autovehicule inmatriculate inainte de 1 ianuarie 2007 si pentru care nu s-a achitat taxa de prima inmatriculare, in general masini cu norma de poluare Euro 3 si 4, si-au schimbat proprietarii, astfel ca venitul anual suplimentar la Fondul de Mediu s-ar ridica la circa 331 milioane lei.

„Acest proiect de lege solutioneaza si discriminarea indirecta mentionata in hotararile Curtii Europene de Justitie, in cele doua cauze care au avut ca obiect interpretarea art. 110 din Tratatul de Functionare al Uniunii Europene. in aceste hotarari, este precizat ca regimul de impozitare prevazut prin OUG 50/2008 nu instituie o discriminare directa, dar poate genera o discriminare indirecta din cauza efectelor sale, descurajand importurile de autovehicule”, preciza Ministerul Mediului intr-un comunicat. (Mediafax)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here