Pasiunea transformata in succes: cinci antreprenori romani devin mentorii unei noi generatii
· Un proiect Mercedes-Benz Clasa E: cinci echipe formate din mentori, ucenici si jurnalisti spun povestea pasiunii transformate in succes
· Camelia sucu, Calin Fusu, Alexandru Tomescu, Stephan Pelger si Andrei Alecu: antreprenorii care au acceptat provocarea Clasei E
· Marius Tudosiei, Gabriela Udeanu, Paul Cimpoieru, Mioara Fulga Buda si Lavinia Irimia: ucenicii celor cinci antreprenori
· Suport si consiliere: cinci jurnalisti sunt alaturi de ucenici pe parcursul proiectului – Marta Usurelu (Revista BIZ), Razvan Muresan (Business Magazin), Daniel Butnariu (Esquire), Cristina Stanciulescu (VIVA!) si Razvan Enache (wall-street.ro)
· 125 de ani de inovatie, 125 de reguli despre leadership
· Clasa E – cea mai de success limuzina business din lume
Bucuresti – in aceasta toamna, Mercedes-Benz Clasa E lanseaza o provocare catre cinci antreprenori cunoscuti din Romania, prin intermediul unui nou proiect: ”125 de ani de inovatie, 125 de reguli despre leadership”. Mai exact, timp de o luna, in perioada octombrie – noiembrie, Camelia sucu, Calin Fusu, Alexandru Tomescu, Stephan Pelger si Andrei Alecu au acceptat provocarea de a deveni mentorii unei noi generatii de tineri aflati in cautarea succesului.
La initiativa Clasei E, cei cinci antreprenori, care au reusit sa transforme propriile pasiuni si idealuri in afaceri de succes, au ales cinci tineri ucenici ale caror vocatii si dorinte de afirmare vor beneficia pe parcursul proiectului de indrumarea lor: Marius Tudosiei, Gabriela Udeanu, Paul Cimpoieru, Mioara Fulga Buda si Lavinia Irimia.
Iar pentru a completa echipele, a oferi suportul si consilierea necesare ucenicilor, cinci jurnalisti de la publicatii binecunoscute s-au alaturat proiectului, indeplinind in acelasi timp si rolul celor care vor relata experienta inedita dintre mentori si ucenici. Astfel, Marta Usurelu (redactorul-sef al Revistei BIZ), Razvan Muresan (redactor Business Magazin), Daniel Butnariu (redactor Esquire), Cristina Stanciulescu (redactor-sef VIVA!) si Razvan Enache (redactor Wall-street.ro) vor fi cei care vor spune povestea unor lectii despre leadership, pasiune, talent, succes si antreprenoriat.
Componenta echipelor:
· Mentor: Camelia sucu – binecunoscuta antreprenoare; Ucenic: Marius Tudosiei – un antreprenor ambitios aflat la inceput de drum; Jurnalist: Marta Usurelu – redactorul sef al Revitei BIZ
· Mentor: talentatul violonist Alexandru Tomescu; Ucenic: Paul Cimpoieru, actor si dansator in Compania „PassePartout Dan Puric”; Jurnalist: Daniel Butnariu – redactor la revista Esquire
· Mentor: Calin Fusu – unul dintre cele mai importante nume din online-ul romanesc; Ucenic: Gabriela Udeanu – o tanara ambitioasa atunci cand vine vorba de secretele antreprenoriatului; Jurnalist: Razvan Muresan – redactor Business Magazin
· Mentor: creatorul de moda si antreprenorul Stephan Pelger; Ucenic: Mioara Fulga Buda – tanara designer care a si inceput de curand colaborarea cu Pelger; Jurnalist: Cristina Stanciulescu– redactor sef VIVA!
· Mentor: Andrei Alecu, tanarul antreprenor, care alaturi de partenerul sau de afaceri detine si coordoneaza franciza HUGO BOSS in Romania; Ucenic: Lavinia Irimia – ambitioasa, pasionata de ideea succesului in afaceri; Jurnalist: Razvan Enache– redactor Wall-street.ro
125 de ani de inovatie, 125 de reguli despre leadership
in anul in care Mercedes-Benz implineste 125 de ani de inovatie din momentul in care prima pagina din istoria automobilului a fost scrisa de Carl Benz la Biroul de Patente din Berlin, cea mai de succes limuzina din istoria marcii germane va identifica 125 de reguli despre leadership – reguli pe care cei cinci ucenici le vor deprinde de la mentorii lor.
Mai mult, la sfarsitul proiectului, ucenicii vor concura pentru a castiga un premiu surpriza pus in joc de Mercedes-Benz Romania. Cu ajutorul jurnalistilor, ucenicii vor redacta un text in care vor surprinde cate 25 de reguli despre leadership, relevante pentru experienta lor cu mentorul. in plus, vor primi si o scrisoare din partea mentorilor, menita sa-i ajute in cadrul concursului si avand rol de recomandare pentru juriu (format din jurnalistii implicati in proiect – membrii juriului nu vor putea vota pentru ucenicii din propriile echipe).
,,Clasa E sta sub semnul sigurantei, confortului remarcabil si economiei de combustibil, consolidand pozitia pe care Mercedes-Benz o detine in fruntea clasei de lux. Mai exact, este cea mai de success limuzina business din lume, cu aproximativ10 milioane de unitati vandute in decurs de 60 de ani. Clasa E reprezinta cu adevarat valori precum pasiune, fascinatie si responsabilitate. Tocmai din acest motiv am ales sa lansam prin intermediul limuzinei acest proiect, alaturi de antreprenori care au reusit sa transforme propria pasiune intr-o afacere de succes,” a declarat Valeriu Zaharia, Sales & Marketing Manager Mercedes-Benz Cars, Mercedes-Benz Romania.
Timp de o luna, mentorii, aflati la volanul limuzinelor Clasa E vor parcurge activitati specifice fiecarei echipe, impreuna cu ucenicii, pentru a le impartasi din secretele antreprenoriatului de succes si a le deveni cei mai apropiati sfatuitori atunci cind vine vorba despre idei remarcabile, eforturi eficiente, munca asidua si rezultate pe masura. in tot acest timp, alaturi de ucenici se vor afla si jurnalistii, care ii vor indruma in cadrul intalnirilor cu antreprenorii si le vor spune mai apoi povestea.
Camelia sucu, Marius Tudosiei: De la antreprenor la … antreprenor – instinct, viziune, brand personal si leadership
Camelia sucu este un brand, un nume care in mediul de business autohton se identifica de cele mai multe ori cu imaginea femeii puternice, de succes, capabila sa initieze si sa dezvolte afaceri menite sa reuseasca. Un model demn de urmat pentru toti cei care doresc sa deprinda curajul si precizia in business, Camelia sucu poate oricand impresiona prin spiritul antreprenorial si dovezile care o recomanda in acest sens: Class Living, Iqonique Class Studio, Piata de Gros sau planul de investitii in agricultura. Versatilitatea femeii de afaceri Camelia sucu in domeniile de activitate o recomanda ca antreprenor de succes, care a dat dovada de leadership si a cultivat un set de valori pe care le-a respectat intr-un mod riguros.
Ideea unei echipe care planuieste sa relateze povestea unui antreprenor cu experienta, devenit mentor pentru un altul aflat la inceput de drum a prins contur in momentul in care Marius Tudosiei s-a alaturat plin de entuziasm proiectului initiat de Clasa E. Pentru multi dintre cei care apreciaza mancarea sanatoasa ce ascunde povesti in spatele fiecarui sortiment, numele lui Marius este sinonim cu Bacania Veche. ,,Bacania este pariul meu cu mancarea buna. E copilul meu (…). ” – asa ii place sa-si descrie business-ul deschis la sfarsit de 2010.
A reusit sa-si transforme pasiunea intr-un business si chiar a colaborat cu Iqonique Class Studio (concept store-ul Cameliei sucu) pentru diverse evenimente private. Ideea, pasiunea si afacerea propriu-zisa exista. Mai mult, entuziasmul de care da dovada Marius atunci cand vorbeste despre Bacania Veche este impresionant. Rolul Cameliei sucu este cel care va completa prin experienta, noi idei, reguli si un simt inedit al succesului in afaceri ceea ce a reusit sa adune Marius ca know-how pana in acest moment.
Lectia de leadership presupune in cazul acestei echipe vointa, deschidere, munca si optimism. Iar rezultatele cu siguranta nu vor intarzia sa apara.
Alexandru Tomescu si Paul Cimpoieru: Spiritul antreprenorial din spatele talentului
Celebrul violonist Alexandru Tomescu a reusit ca pana la varsta de 35 de ani sa adune nenumarate aplauze pe scenele din Romania si cele internationale, talentul sau unic fiind recunoscut de numeroase premii in acest sens. Mai mult, muzica lui este asociata de multe ori cu faimoasa vioara Stradivarius Elder-Voicu 1702, pe care Alexandru o foloseste inca din 2007, cand a castigat dreptul de a canta la ea pentru o perioada de cinci ani.
insa, mai putini stiu de latura antreprenoriala si organizatorica specifica unui om de afaceri, pe care Alexandru Tomescu o cultiva atunci cand vine vorba de propria activitate. Astfel, cel care interpreteaza 24 de „Capricii” ale lui Paganini aplica si regulile antreprenoriatului pentru a completa talentul artistului. Fie ca este vorba de promovarea propriei imagini, negocieri de contracte, sponsorizari sau de organizarea propriilor evenimente, Alexandru Tomescu se implica in cele mai mici detalii, promovand astfel viziunea artistului care devine si businessman.
Imaginea, sunetul, gestul, dansul, pantomima si sensibilitatea sunt atributele care vor completa echipa lui Tomescu, prin intermediul lui Paul Cimpoieru, tanar actor si dansator in Compania „PassePartout Dan Puric”. Devenit ucenic al celebrului violonist in proiectul initiat de Clasa E, Paul va incerca sa deprinda cu ajutorul lui Alexandru o serie de idei despre manifestarea leadership-ului in actul artistic, dar si in promovarea acestuia din postura de antreprenor.
Cu planuri deja conturate pentru o viitoare colaborare intre spectaculozitatea dansului si expresivitatea inedita a muzicii, Alexandru Tomescu si Paul Cimpoieru reprezinta o echipa cu adevarat unica menita sa surprinda perspectiva antreprenoriala prin prisma unei legaturi legendare: cea dintre muzica si dans.
,,in acest caz, relatia mentor – ucenic reprezinta provocarea de a construi o echipa impreuna. intotdeauna profesorul invata la randul sau multe de la elev – predarea informatiilor il ajuta in primul rand la clarificarea si sistematizarea lor. Iar cand elevul este briliant sau genial, cel mai castigat va fi… profesorul! Sper sa facem o echipa de aur toti trei, Paul, Daniel si cu mine si sa avem forta de a-i inspira si pe altii. Arta reprezinta unul dintre reperele fundamentale ale sensibilitatii umane – actele de cultura reprezinta cea mai viabila iesire din criza contemporana,” a declarat Alexandru Tomescu.
Calin Fusu si Gabriela Udeanu: „O abordare proaspata face diferenta intre succes si mediocritate”
,,Eu prefer sa extind termenul de mentorship dincolo de relatia unidirectionala mentor-ucenic: ucenicul va fi ‘aruncat in apa’ si va invata sa inoate atat de la ‘sefi’ cat si de la ceilalti colegi. in acelasi timp, sper sa invat si eu ceva de la ‘ucenic’ – deseori o abordare proaspata face diferenta intre succes si mediocritate” – asa descrie Calin Fusu provocarea pe care Mercedes-Benz Clasa E i-a adresat-o: aceea de a deveni mentor pentru o luna.
Sosit in Romania, in anul 1990, de peste Prut, Calin a reusit sa construiasca unul dintre cele mai cunoscute business-uri din online-ul autohton, aflat mai ales in atentia celor care se afla in cautarea unui job sau al unui angajat. Unul dintre cele mai cunoscute nume din industria online-ului romanesc, Fusu sta in spatele business-ului Neogen, fiind de asemenea unul dintre antreprenorii care au mizat pe ideea de pasiune, eficienta si munca neintrerupta pentru a ajunge in punctul in care succesul devine recunoscut. Momentan, Calin a decis sa se mute in Sofia (Bulgaria) pentru a creste afacerea pe care o are in tara vecina, aceasta experienta devenind relevanta si pentru ucenica lui: Gabriela Udeanu.
Selectata de Calin, prin intermediul platformei online de recrutare, BestJobs, Gabriela isi insoteste mentorul la Sofia pentru a fi cat mai aproape de echipa acestuia. Pragmatica si optimista, in acelasi timp, la doar 22 de ani, Gabriela va incerca pe parcursul perioadei de ucenicie sa invete cat mai mult posibil din experienta unui antreprenor al carui business se afla in plin proces de consolidare si expansiune. Totodata, Gabriela are sansa de a deveni membra in echipa lui Calin in urma acestui proiect.
„Gata, ma retrag.. Dar nu inainte de a-mi pregati ucenic(a)!” – asa suna post-ul, formulat in spirit ludic pe profilul de Facebook al lui Calin Fusu, care anunta proiectul Clasei E. Desi Calin nu are in plan sa paraseasca mediul de business, el mizeaza cu optimism pe experienta posturii de mentor, fiind gata sa-i ofere Gabrielei o adevarata lectie despre spiritul antreprenorial.
Stephan Pelger si Mioara Fulga Buda: „Acum am ramas pentru cateva zile fara Stephan. Sunt responsabila pentru ceea ce se intampla”
Asa a descris ucenica aleasa de Stephan Pelger experienta zilelor petrecute fara cunoscutul designer, in atelierul acestuia. Iar timpul in care poti colabora cu Stephan Pelger este unul pe care il poti folosi, indiferent de pasiunile proprii, pentru a invata din povestea unui tanar ambitios, ale carui colectii strang aplauze si cronici favorabile in show-uri precum Mercedes-Benz Fashion Week Berlin. Cu o lucrare de diploma la Fashion Institute din Viena si cu o experienta in domeniul pregatirii pentru meseria de fashion designer care ar putea fi invidiata, Stephan Pelger a reusit sa-si creeze un nume transformat in brand, adresat in special femeilor care apreciaza eleganta si stilul unic, bazat pe atitudine si completat de o incredere in sine impresionanta.
Iar pentru ca Stephan este indragostit de propria munca si propriile creatii, ucenica aleasa de el nu putea fi decat din acelasi domeniu care face posibila performanta designerului. Mai mult, Stephan s-a orientat catre un tanar talent, cu aspiratii si idei, care de ceva vreme lucreaza ca asistenta si designer in cadrul casei de moda Stephan Pelger: Mioara Fulga Buda.
„De la primele schite, Stephan a observat stilul creativ apropiat dintre noi doi. Nici nu a terminat de vizionat tot portofoliul, cand mi-a facut o oferta de nerefuzat: sa lucrez alaturi de el,” povesteste Mioara atunci cand este intrebata de modul in care a decurs interviul de angajare cu Stephan Pelger.
Acum, Mioara se afla zi de zi in atelierul designerului, pregatindu-se pentru o cariera in acest domeniu. Iar timp de o luna, prin intermediul limuzinei Mercedes-Benz Clasa E, activitatea unei echipe deja formate va fi alcatuita din experientele si provocarile de care Mioara are parte alaturi de Stephan Pelger.
Andrei Alecu si Lavinia Irimia: provocarea de a fi mentor pentru propria generatie
Se spune ca diferentele intre generatii ingreuneaza uneori comunicarea si cu cat profesorul este mai apropriat ca varsta elevului, cu atat cel din urma este mai interesat de actul didactic. in acest sens, echipa formata din Andrei Alecu (mentor) si Lavinia Irimia (ucenic) pare ca se bucura de avantajul apropierii ca varsta, avand in vedere provocarea pe care tanarul Andrei Alecu a acceptat-o: de a deveni mentorul unui ucenic din propria generatie.
in urma cu trei ani, Andrei Alecu a acceptat o alta provocare – de a fi antreprenor alaturi de partenerul sau de afaceri si prietenul din copilarie, Adrian Matei – in momentul in care au reusit sa preia franciza Hugo Boss in Romania. Beneficiind de experienta si de sfaturile tatalui sau, Andrei a fost pus in postura in care propriile abilitati si instincte antreprenoriale au crescut impreuna cu business-ul administrat. Iar magazinul de pe Calea Victoriei 145, alaturi de cel din Constanta (primul magazin Hugo Boss deschis de cei doi tineri, dupa preluarea francizei) reprezinta dovada clara ca Andrei reuseste nu numai sa tina pasul, ci chiar sa depaseasca evolutia propriului business – construind astfel in mod eficient strategiile pentru a dezvolta o traiectorie de succes pentru Hugo Boss in Romania.
Studiile, experienta antreprenoriala si entuziasmul sau vor fi atuurile in postura de mentor al Laviniei Irimia – tanara care si-a propus sa invete business de la Andrei. Pasiunea pentru frumos, arta grafica si plastica, accesorii si mulaj stau la baza unui proiect numit Murphy’s – un viitor atelier de tricouri, cu multe creatii pentru tineri inspirati si nonconformisti. Decizia de a da startul proiectului a luat-o intr-o zi, impreuna cu o prietena, iar dupa doar o saptamana a achizitionat o mare parte din utilajele si echipamentele necesare.
Pentru Lavinia, intalnirea cu Andrei Alecu are la baza un obiectiv: acela de a deprinde si intelege cat mai bine posibil tot ceea ce transforma un om de afaceri intr-un antreprenor de succes – si in special, ce trebuie sa faca in primii pasi de antreprenoriat.
Limuzina capabila sa ofere un test drive al simturilor
Considerat a fi unul dintre cele mai atente si elegante automobile din lume, Mercedes-Benz Clasa E face un pas semnificativ in ceea ce priveste siguranta si confortul celor aflati in interiorul autoturismului. Astfel, Clasa E vine in intampinarea tuturor acelora care dovedesc un atasament deosebit fata de valorile si excelenta cu care Mercedes-Benz si-a obisnuit clientii de-a lungul timpului.
Momentele petrecute la bordul Clase E schimba standardele dupa care este apreciat gradul de confort si siguranta al unui automobil. in aceasta limuzina sunteti in grija unui sistem ce cuprinde peste 80 de senzori, responsabil pentru confortul dumneavoastra. Astfel, Clasa E prezinta o combinatie inovatoare de caracteristici tehnice. Exemplele includ sistemele Attention Assist, Adaptive Main Beam Assist si franarea automata in caz de urgenta, care este activata in momentul in care pericolul de coliziune este iminent. Capota activa, sapte airbag-uri si sistemul PRE-SAFE® fac parte din dotarea standard, demonstrand faptul ca Mercedes-Benz este sinonimul celui mai inalt grad de siguranta in trafic.
Un atu al acestui model este reprezentat de pachetul multicontur activ, care include scaune multicontur cu tetiere confortabile si functia de masaj a spatelui in doua trepte. Aceasta dotare a fost preluata de la Clasa S unde s-a dovedit a fi de real succes.
Cu trei motoare de patru cilindri dezvoltate, Clasa E este cu o generatie in fata in domeniul tehnologiei diesel. in plus, pachetul BlueEFFICIENCY asigura un consum redus de combustibil.
Posibilitatile multiple de configurare reprezinta unul dintre atributele esentiale ale Clasei E. Aceasta limuzina confera clientilor atat posibilitatea de a alege intre 12 motoare si 3 variante de suspensie, cat si intre doua modele de design si echipament, ELEGANCE si AVANTGARDE.
Mai multe detalii despre Mercedes-Benz se gasesc la adresele www.mercedes-benz.ro, www.media.mercedes-benz.ro si www.facebook.com/MercedesBenzRomania.
Valeriu Zaharia